مهران محمدی امین

فارس/ سفیر پیشین لبنان در اردن طی کنفرانسی مطبوعاتی رسما نامزدی خود را برای ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد. بر اساس گزارش «النشره»،وی در ابتدا گفت: لبنان بر سر دو ر

1401\06\07 17:35:37


یک زن نامزد ریاست‌جمهوری لبنان شد

فارس/ سفیر پیشین لبنان در اردن طی کنفرانسی مطبوعاتی رسما نامزدی خود را برای ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد. بر اساس گزارش «النشره»،وی در ابتدا گفت: لبنان بر سر دو راهی است و نیازی نیست که سلسله مصیبت‌هایی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده‌ایم ذکر شود.

سفیر پیشین لبنان در اردن طی کنفرانسی مطبوعاتی رسما نامزدی خود را برای ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد.بر اساس گزارش «النشره»،وی در ابتدا گفت: لبنان بر سر دو راهی است و نیازی نیست که سلسله مصیبت‌هایی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده‌ایم ذکر شود.

همه ما قربانی تصمیم‌های سیاسی‌ای هستیم که بر مشکلاتمان افزوده است.شمعون ادامه  داد، عدم توافق قوای سه‌گانه در لبنان منجر به اخلال و توطئه‌های سیاسی شده است؛ توافق به معنای عقب‌نشینی از اصلاحات و حقوق نیست بلکه نقش رئیس‌جمهور همزیستی میان همه طیف‌های مختلف ملت را تضمین می‌کند.وی سپس بر پی بردن به حقیقت انفجار بندر بیروت ، محاکمه عاملان این اتفاق و سیاسی نکردن روند قضایی تأکید کرد و گفت، نپذیرفته که «شاهد دروغین» در خصوص این انفجار باشد.شمعون در خصوص اهدافش برای مرحله آینده گفت، تلاش می‌کند تا زمینه کار مشترک میان تمام قوای سیاسی در لبنان با هدف کنار کشیدن لبنان از نزاع‌های خارجی و رهایی مردم از درگیری‌های داخلی را فراهم کند.وی تأکید کرد، چشم‌اندازش برای ریاست‌جمهوری قادر به حل مشکلات کشور و نیز تضمین بهبود روابط لبنان با کشورهای عربی است.دوره ریاست‌جمهوری «میشل عون» رئیس‌جمهور کنونی لبنان در ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد و وی اعلام کرد، بعد از پایان ریاست جمهوری، یک ثانیه هم در کاخ بعبدا نمی‌ماند.. .


بازنشر از : آخرین خبر