مهران محمدی امین

لبنان نامزد ریاست جمهوری بیروت سفیر سابق لبنان در اردن با اعلام رسمی نامزدی خود برای پست ریاست جمهوری این کشور، گ

1401\06\07 18:58:04


یک زن کاندیدای ریاست جمهوری لبنان شد

سفیر سابق لبنان در اردن با اعلام رسمی نامزدی خود برای پست ریاست جمهوری این کشور، گفت: نیازی به تکرار مصیبت های سالیان گذشته نیست و همه ما قربانی تصمیمات سیاسی شده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «ترایسی شمعون» سفیر سابق لبنان در اردن با اعلام رسمی نامزدی خود برای پست ریاست جمهوری این کشور، گفت: نیازی به تکرار مصیبت های سالیان گذشته نیست و همه ما قربانی تصمیمات سیاسی شدیم و مشکلات ما به علت درگیری های داخلی و اهداف و برنامه های محدود سیاسی تشدید شد.

وی با بیان اینکه لبنان بر سر دو راهی قرار دارد، افزود: عدم توافق قوای سه‌گانه در لبنان منجر به اخلال در روند کارها و توطئه‌های سیاسی شده است؛ البته توافق به معنای عقب‌نشینی از اصلاحات و حقوق نیست بلکه نقش رئیس‌جمهور فراهم آوردن شرایط همزیستی میان همه اقشار ملت است. سفیر سابق لبنان در اردن بر کشف حقیقت انفجار بندر بیروت، محاکمه عاملان این حادثه و سیاسی نکردن روند قضایی تأکید کرد. شمعون در خصوص اهدافش برای آینده گفت، تلاش می‌کند تا زمینه کار مشترک میان تمام قوای سیاسی در لبنان با هدف دور کردن این کشور از نزاع‌های خارجی و رهایی مردم از درگیری‌های داخلی را فراهم کند.

وی تاکید کرد که لبنان نمی تواند توسط یک نفر یا علیه یک نفر اداره شود، بلکه باید از طریق نهادهای قانونی، ارتش و نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی مستقل که تامین کننده عدالت برای مردم است، اداره شود. شمعون در پایان گفت: ما بر پایبندی به حاکمیت و استقلال لبنان و ایجاد راهبردهای دفاعی مشخص تاکید می کنیم.. .


بازنشر از : مهر

لبنان

نامزد ریاست جمهوری

بیروت