مهران محمدی امین

کره شمالی کره جنوبی سئول ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۰ فروند جنگنده کره شمالی نزدی

1401\07\22 15:20:05


۱۰ جنگنده کره شمالی نزدیک مرزهای کره جنوبی پرواز کردند

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۰ فروند جنگنده کره شمالی نزدیک مرزهای این کشور پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که اسکادرانی از جنگنده های کره شمالی نزدیک حریم هوایی سئول به پرواز درآمده اند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این خصوص اعلام کرد که این اسکادران از ۱۰ فروند جنگنده کره شمالی تشکیل شده بودند. سئول در این بیانیه به نوع جنگنده های کره شمالی در این رویداد اشاره ای نکرد. کره جنوبی و ژاپن دیروز پنج شنبه از اقدام کره شمالی در شلیک یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کردهبود که کره شمالی یک موشک بالستیک از نوع نامشخص را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. در همین راستا، گارد ساحلی ژاپن شلیک این موشک را تایید کرد و از کشتی‌ های موجود در منطقه خواست به محل اصابت موشک نزدیک نشوند و در صورت یافتن لاشه و قطعات موشک مقامات را در جریان قرار دهند. طرف ژاپنی به جزئیات بیشتر در این خصوص اشاره‌ای نکرده است و وزارت دفاع این کشور در حال جمع آوری اطلاعات پیرامون شلیک این موشک است.

کره شمالی از ابتدای سال میلادی جاری بیش از ۲۰ آزمایش موشکی را انجام داده است. پنتاگون در هفته گذشته مدعی شد که کره شمالی در حال آماده شدن برای یک آزمایش هسته‌ ای واقعی است. کره شمالی آخرین بار در سال ۲۰۱۷ بمب هسته‌ ای را در سایت پونگی- ری آزمایش کرده بود.

با این حال تونل‌ های منتهی به تأسیسات زیرزمینی کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در جریان مذاکرات صلح آمریکا و کره شمالی که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ برگزار شد، منفجر گردید، اما کارشناسان گفته‌ اند که این تأسیسات دوباره قابلیت بازسازی و ساخت را خواهند داشت.. .


بازنشر از : مهر

کره شمالی

کره جنوبی

سئول