مهران محمدی امین

بورکینافاسو حمله تروریستی ارتش ارتش بورکینافاسو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان ۲ عملیات تهاجمی در این کش

1401\06\07 18:58:08


۲۸ تروریست در بورکینافاسو از پای درآمدند

ارتش بورکینافاسو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان ۲ عملیات تهاجمی در این کشور، ۲۸ تروریست از پای درآمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش بورکینافاسو امروز دوشنبه اعلام کرد که در جریان ۲ عملیات تهاجمی در شرق و منطقه ساحل در این کشور، ۲۸ «تروریست» از پای درآمدند.

در بیانیه صادره از سوی ارتش بورکینافاسو در این خصوص آمده است که در جریان عملیات های مذکور یک نظامی این کشور نیز کشته شده است. بیانیه ارتش بورکینافاسو در این خصوص اضافه می کند: نیروهای ویژه با پشتیبانی نیروی هوایی، یک پایگاه مهم تروریستی واقع در نزدیکی شهر «سوام» (استان گورمه در منطقه شرقی) را هدف قرار دادند. پایگاه به طور کامل منهدم شده و حداقل ۱۰ تروریست در این حمله نابود شدند.

سایر تروریست ها که در حال فرار بودند هم در حال حاضر توسط واحدهای درگیر ردیابی شده اند. بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: مقادیر زیادی از سلاح ها، وسایل نقلیه، وسایل ارتباطی و تجهیزات نیز از تروریست های کشف و ضبط شدند. ارتش بورکینافاسو به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره نکرده است.

این در حالی است که ۲۱ خرداد ارتش بورکینافاسو از کشته شدن ۱۱ نظامی این کشور در پی حمله افراد مسلح خبر داد. شبه نظامیان وابسته به تروریست‌ های القاعده در بورکینافاسو، نیجر و مالی در چند سال گذشته هزاران غیرنظامی را کشته و نزدیک به دو میلیون نفر را آواره کرده‌ اند.. .


بازنشر از : مهر

بورکینافاسو

حمله تروریستی

ارتش