مهران محمدی امین

ایالات متحده امریکا هائیتی پلیس آمریکا رسانه ها از بازداشت ۳ آمریکایی در ارتباط با ترور رئیس‌ جمهور سابق هائیتی د

1401\11\25 23:35:39


۳ آمریکایی در ارتباط با ترور رئیس‌جمهور سابق هائیتی بازداشت شدند

رسانه ها از بازداشت ۳ آمریکایی در ارتباط با ترور رئیس‌ جمهور سابق هائیتی در جنوب ایالت فلوریدا در آمریکا خبر می دهند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که ۳ آمریکایی صاحب یک شرکت امنیتی در فلوریدا، در ارتباط با ترور رئیس‌ جمهور سابق هائیتی بازداشت شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، به گفته یکی از وکلای این افراد، ماموران پلیس فدرال آمریکا امروز سه‌شنبه صاحبان یک شرکت امنیتی در جنوب فلوریدا را که با ترور رئیس‌جمهور سابق هائیتی مرتبط بودند، بازداشت کردند. پلیس آمریکا در این خصوص اعلام کرد که این اقدام آخرین گام در تحقیقاتی است که چندین شهروند آمریکایی را هدف قرار داده بود. بر اساس اعلام این روزنامه، «آنتونیو اینتریاگو» (Antonio Intriago)- یک تاجر ونزوئلایی- آمریکایی- و «آرکانجل پرتل» (Arcángel Pretel) شهروند کلمبیایی- آمریکایی در این ارتباط در جنوب فلوریدا بازداشت شده اند.

۱۶ تیر ماه سال ۱۴۰۰ رسانه ها اعلام کردند که «ژوونل موئیز» رئیس جمهور هائیتی، در محل سکونت خود هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد. در این حمله، همسر رئیس جمهور هائیتی زخمی شده و بر اساس این گزارش به بیمارستان منتقل شده است. «کلود ژوزف» نخست‌ وزیر موقت هائیتی، این حمله را نفرت‌انگیز، غیرانسانی و وحشیانه توصیف کرد و خواستار آرامش شد.

۲۳ تیر ماه، «خورخه رودریگز» رئیس مجمع ملی ونزوئلا گفته بود که شرکت «سی‌ تی‌ یو» در آمریکا که طرح قتل «ژوونل موئیز» رئیس‌ جمهور هائیتی را دنبال کرد، پیش از این نیز به دنبال برنامه ریزی برای قتل «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ بوده است. این مقام ونزوئلایی تائید کرده درباره نقش شرکت آمریکایی یاد شده در توطئه علیه رئیس جمهور ونزوئلا مدارک و مستنداتی موجود است.. .


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

هائیتی

پلیس آمریکا