مهران محمدی امین

افغانستان تحریک طالبان طالبان پاکستان طالبان پلیس پاکستان از کشته

1401\06\23 18:08:05


۸ کشته بر اثر انفجار بمب در شمال پاکستان

پلیس پاکستان از کشته شدن هشت نفر از جمله ادریس خان، یکی از رهبران برجسته کمیته صلح (با طالبان)، بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال نیوز، پلیس پاکستان از کشته شدن هشت نفر از جمله ادریس خان، یکی از رهبران برجسته کمیته صلح (با طالبان)، بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای خبر داد.

زاهد مروات، رئیس پلیس منطقه سوات دیشب تأیید کرد که در این حادثه، خودروی ادریس خان، با بمب کنار جاده ای منفجر شده و به کشته شدن وی و چهار تن دیگر منجر شده است. محمد خراسانی، سخنگوی گروه «تحریک طالبان پاکستان» امروز اعلام کرد که این گروه مسئولیت حمله مذکور را برعهده گرفته است. همچنین براساس اعلام مقامات پاکستان، شمار کشته‌شدگان نیز به هشت تن افزایش یافت.

تحریک طالبان پاکستان، در ماه ژوئن آتش‌بس با اسلام‌آباد را تا مدتی نامحدود، تمدید کرد تا مذاکرات صلح با میانجی‌گری افغانستان ادامه پیدا کند. با این حال، حملات و پاتک‌های این گروه به مخفیگاه‌های نیروهای شبه‌نظامی تحت امر اسلام‌آباد، همواره ادامه یافته و هراس از توقف مذاکرات صلح را طی ماه‌های آتی تشدید کرده است. از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان در سال گذشته، اسلام‌آباد همواره نسبت به حملات تحریک طالبان به ویژه در مرز مشترک این کشور با افغانستان، گلایه کرده است..

.


بازنشر از : مهر

افغانستان

تحریک طالبان

طالبان پاکستان

طالبان