مهران محمدی امین

ب ام و با رونمایی از نمونه تولیدی XM نشان داد که هیچ حد و مرزی را برای ساختارشکنی نمی شناسد.

1401\07\07 10:28:43


شاسی‌ بلند هیجان‌انگیز و جذاب باواریایی رونمایی شد

ب ام و با رونمایی از نمونه تولیدی XM نشان داد که هیچ حد و مرزی را برای ساختارشکنی نمی شناسد.

اسب بخار: اواخر سال گذشته بود که کمپانی ب ام و از کانسپت XM رونمایی کرد و این خودرو در آن زمان شاید با سبک طراحی خاصش دور از تولید به نظر می رسید، اما ب ام و با رونمایی از نمونه تولیدی XM نشان داد که هیچ حد و مرزی را برای ساختارشکنی نمی شناسد.

این شما و این شاسی بلند هیجان انگیز و جذاب باواریایی.

شاسی‌ بلند هیجان‌انگیز و جذاب باواریایی رونمایی شد

ب ام و XM اولین محصول اختصاصی بخش ب‌ ام‌ و از زمان سوپرکار M۱ است که تولیدش در سال ۱۹۸۱ متوقف شد و همچنین اولین خودروی های پرفورمنس ام پاور با پیشرانه هیبریدی نیز به حساب می آید.

طراحی ظاهری

با نگاه به ظاهر خودرو اولین چیزی که جلب توجه می‌کند جلوپنجره درشت، هشت ضلعی و دوقلوی این شاسی بلند است که البته باید گفت جلوپنجره های ب ام و به صورت توقف ناپذیری در حال رشد هستند و گویا نقطه نهایی برای طراحان این کمپانی وجود ندارد. دو چراغ خشن، کوچک، دوتکه و با زوایای بسیار تیز هم تکمیل کننده نمای جلو هستند.

شاسی‌ بلند هیجان‌انگیز و جذاب باواریایی رونمایی شد

 

در نمای کناری هم برای اولین بار در بین محصولات ب ام و از چرخ های ۲۳ اینچی استفاده شده است. اما در نهایت، نمای عقب را باید متفاوت ترین و عجیب ترین بخش طراحی بیرونی این خودرو دانست؛ اگزوزهایی با چهار خروجی و طرح شش ضلعی در بخش دیفیوزر سپر جانمایی شده‌اند.

شاسی‌ بلند هیجان‌انگیز و جذاب باواریایی رونمایی شد

چراغ‌های عقب به شکل نواری اما این بار با زوایای نرم تا طرفین بدنه ادامه دارند (چراغ های نمونه کانسپت، زوایای تیزتری داشتند).

شیشه‌ عقب و انتهای سقف، ترکیبی خلاقانه را ایجاد کرده اند. ب ‌ام ‌و XM با چراغ‌ های روشن از نمای پشت در شب، شبیه طرحی فانتزی از صورت یک گربه است.

 

 

تبلیغات
لاینر و چراغ خطی لاله زار
لاینر و چراغ خطی لاله زار

چراغ خطی و لاین نوری لاله زار ارائه چراغ خطی و لاینر برند های 4m فورام اکووات داتیس افراتاب شعاع الکتریک شعاع پارس توس بروکس شیله مازی نور و ستاره شمال در بازار لاله زار است

طراحی داخلی ب ام و XM

طراحی داخل XM جدید و البته آشنا به نظر می‌رسد زیرا خبری از اتفاقات عجیب و غریب که در نسخه کانسپت شاهد آن بودیم نیست و طراحی نمایشگرها و کنسول میانی آن تفاوت چندانی با چیزی که در محصولات جدید ب‌ ام‌ و نظیر فیس ‌لیفت X7 پیش تر دیده ایم ندارد اما طراحان ب ام و با استفاده از چرم مرینو و چرم ناپا، تریم داخلی دو رنگی را ارائه کرده‌اند که حال هوای تازه و لوکس‌تری به کابین خودرو بخشیده است.

شاسی‌ بلند هیجان‌انگیز و جذاب باواریایی رونمایی شد

 

همچنین روی سقف خودرو هم تعداد صد LED کار شده است که براساس حالت رانندگی، نورپردازی‌ های متفاوتی را ارائه می‌کنند. این خودرو از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات-سرگرمی ب ام و موسوم به iDrive 8 استفاده می‌کند که به ‌صورت استاندارد با هدآپ دیسپلی همراه است.

پیشرانه و قوای فنی

ب ام و XM در نسخه استاندارد به نمونه جدید پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 تویین توربوی ب‌ ام و به همراه سیستم هیبرید خفیف تجهیز شده است. پیشرانه بنزینی به‌ تنهایی ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و یک موتور الکتریکی هم پیشرانه بنزینی را همراهی می‌کند که در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خودرو نصب شده است و ۱۹۴ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر قدرت دارد.

این ترکیب مجموعاً ۶۴۴ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. ب ام و XM با مشخصات بیان شده، ظرف مدت ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت نود و شش کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ظرف مدت ۴.۳ ثانیه به مرز صد کیلومتر بر ساعت دست می یابد و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که البته با سفارش پکیج M Driver این عدد به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که ب ام و XM اولین محصول M محسوب می‌شود که به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز شده است.

شاسی‌ بلند هیجان‌انگیز و جذاب باواریایی رونمایی شد

موتور الکتریکی ب ام و XM به یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۲۵.۷ کیلووات ساعتی مجهز است که با شارژ کامل طبق استاندارد های EPA آمریکا، توان پیمودن ۴۸ کیلومتر و طبق استانداردهای WLTP اروپا، امکان پیمایش ۸۲ تا ۸۸ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی دارد.

اما این پایان ماجرا نیست؛ ب ام و در آینده نزدیک نسخه‌ ای قدرتمندتر از XM را هم ارائه خواهد کرد که ۷۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این قوای محرکه را در نسل آینده ب ام و M5 نیز خواهیم دید.

ابعاد ب ام و XM

ب ام و XM دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۱۱۰، ۲۰۰۵ و ۱۷۵۵ میلی متر است و فاصله محوری آن هم عدد قابل توجه ۳۱۰۵ میلی متر اعلام شده است.

شاسی‌ بلند هیجان‌انگیز و جذاب باواریایی رونمایی شد

زمان عرضه و قیمت

ب ام و XM تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ به خطوط تولید کمپانی آلمانی خواهد رسید. این خودرو قرار است در کارخانه ب ام و در کارولینای جنوبی به تولید برسد و با قیمت ۱۵۹ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

این رقم در نسخه قوی‌ تر Label Red به ۱۸۵ هزار دلار می‌رسد.

. .


بازنشر از : برترینها