مهران محمدی امین

طراحان این دون باگی مفهومی به نام فوردزیلا تصمیم گرفته اند تا آینده ای متفاوت را برای خودروهای همه جا رو ترسیم کنند.

1401\06\16 15:59:13


فوردزیلا هایپرون معرفی شد؛ تلفیقی از محصولات آینده فورد و ماشین بتمن

طراحان این دون باگی مفهومی به نام فوردزیلا تصمیم گرفته اند تا آینده ای متفاوت را برای خودروهای همه جا رو ترسیم کنند.

اکثر خودروهای آفرود به محض خروج از کارخانه آمادگی استفاده در دشت و بیابان را دارند، اما طراحان این دون باگی مفهومی به نام فوردزیلا هایپرون روی زیبایی آن هم کار کرده‌اند و حتی شاید عده‌ای تمایلی برای رانندگی با آن در گل و لای نداشته باشند.

نکته جالب در مورد این خودرو آینده نگرانه، شباهت غیر قابل انکار آن به ماشین بتمن است.

فوردزیلا هایپرون یک دون باگی مفهومی مدرن طراحی‌شده توسط کیو دنگ دانشجوی طراحی خودرو است. او این کانسپت را به عنوان یک خودروی متعادل طراحی کرده که قابلیت‌های آفرود، مسابقه‌ای و رانندگی روزمره شهری را در خود جای داده است. هدف اصلی او از طراحی فوردزیلا هایپرون «خلق یک خودروی گیمینگ و معرفی برند فورد به نسل جدید» بوده است.

درهای بال پرنده‌ای این کانسپت مکمل شیشه جلو و سقف شیشه‌ای پانورامیک هستند.

ارتفاع عقب خودرو کمی بیشتر از جلو است تا حداکثر نیروی داون‌فورس را داشته باشد. این کار باعث افزایش چسبندگی هایپرون روی آسفالت در سرعت‌های بالا می‌شود.

در طراحی این دون باگی برقی از ظاهر خزنده‌ها الهام گرفته شده و دارای تایرهای بزرگ و ارتفاع از زمین زیاد است، بنابراین آمادگی استفاده در مناطق صعب‌العبور را دارد. تم شبه‌خزنده در سراسر طراحی این کانسپت قابل مشاهده است و رنگ مشکی مات آن از گودزیلا الهام گرفته شده است.

از سایر عناصر طراحی مهم می‌توان به فضای اختصاصی برای تایر یدکی در عقب و صندلی‌های راحت برای راننده و سرنشین اشاره کرد.

هم اکنون بازار خودرو به مدل‌های آفرود جمع و جورتری نیاز دارد که بتوانند به راحتی در ترافیک شهری تردد کنند. به همین دلیل تولید این کانسپت آینده‌نگرانه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد چون می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار را تصاحب کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که این خودروساز مستقر در میشیگان قصد تولید مدل‌های دون باگی جدیدی را دارد، بنابراین شاید بتواند از همین طراحی برای ساخت مدل‌های جدیدش استفاده کند.

.

.


بازنشر از : دیجیاتو