مهران محمدی امین

سهول Aipao S کراس‌اوور جدید و برقی جک برای بازار روسیه است. این خودرو در حقیقت نسخه بهبود یافته و الکتریکی جک S6 محسوب می‌شود.

1401\07\07 11:56:11


معرفی محصول مشترک JAC و فولکس واگن در بازار روسیه؛ سهول Aipao S (جک S6 برقی)

سهول Aipao S کراس‌اوور جدید و برقی جک برای بازار روسیه است. این خودرو در حقیقت نسخه بهبود یافته و الکتریکی جک S6 محسوب می‌شود.

بازار خودرو روسیه پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های بین‌المللی، خودروسازان چینی به بازار خودرو روسیه هجوم آوردند تا جایگزین برندهای اروپایی شوند.

شرکت جک با زیرمجموعه خود یعنی سهول وارد این کشور شده است. سهول Aipao S جدیدترین کراس‌اوور جک برای بازار روسیه محسوب می‌شود که یک خودرو برقی است و برادر دوقلوی جک S6 محسوب می شود.

برند سهول جایگزین برند سول است که با همکاری فولکس واگن و جک تشکیل شد. هدف این برند تولید خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه و مدرن است.

در سال 2020، فولکس واگن بخشی از سهام جک را خریداری کرد و نام برند سول را به سهول تغییر داد. اکنون علاوه بر خودروهای برقی، بخشی از خودروهای بنزینی جک نیز با برند سهول باز تولید می‌شوند.

سهول آیپائو S یک خودرو برقی مستقل نیست و در حقیقت نسخه برقی از کراس‌اوور بنزینی سهول QX محسوب می‌شود. سهول QX نیز نسخه بازتولید شده از جک S6 است و در واقع سهول Aipao S نسخه برقی جک S6 خواهد بود.

نگاه دقیق‌تر به سهول Aipao S

عمده تفاوت سهول آیپائو S با نسخه بنزینی آن، چراغ‌ها و جلوپنجره متفاوت این خودرو هستند.

تبلیغات
نمایندگی فولکس واگن
نمایندگی فولکس واگن

فروشگاه و تعمیرگاه مرکزی فولکس واگن (کاخکی) شبکه توزیع لوازم یدکی خودرو در کشور

حذف رادیاتور از این کراس‌اوور سبب شده است تا طراحان بتوانند جلوپنجره متفاوتی را برای این خودرو خلق کنند. رینگ‌های 18 اینچی خودرو نیز طرحی جدید دارند و برای کاهش کشش آیرودینامیکی بهینه شده‌اند. با این حال فضای داخلی سهول Aipao S و نسخه بنزینی آن یکسان است.

هر دو کراس‌اوور به صفحه نمایش 12.3 اینچی دوبل و پنل لمسی برای کنترل سیستم تهویه مجهز هستند و تغییری در نسخه برقی ایجاد نشده است.

سهول Aipao S قدرت خود را از یک موتور الکتریکی می‌گیرد. تک موتور برقی این خودرو روی محور جلو قرار دارد و 218 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری‌های این خودر 84 کیلووات ساعت ظرفیت دارند.

برد سهول آیپائو S مطابق چرخه چینی CLTC، 605 کیلومتر عنوان شده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 160 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن نیز هشت ثانیه است.

نسخه بنزینی این خودرو یعنی سهول QX در چین 28 هزار دلار قیمت دارد. انتظار می‌رود قیمت سهول Aipao S بین 30 الی 37 هزار دلار تعیین شود.

.

.


بازنشر از : دیجیاتو