مهران محمدی امین

شرکت ژاپنی «دایرکت کارز» کمپر BR75 را بر مبنای پیکاپ بسیار محبوب تویوتا هایلوکس توسعه داده است.

1401\11\25 14:41:36


کمپر تویوتا هایلوکس برای زندگی مستقل در طبیعت و مناطق دوردست معرفی شد

شرکت ژاپنی «دایرکت کارز» کمپر BR75 را بر مبنای پیکاپ بسیار محبوب تویوتا هایلوکس توسعه داده است.

شرکت ژاپنی «دایرکت کارز» (Direct Cars) با رونمایی از یک کمپر منحصربه‌فرد، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

این کمپر BR75 نام دارد و بر مبنای پیکاپ بسیار محبوب تویوتا هایلوکس توسعه یافته است. سازنده تأکید می‌کند این کمپر کلیه لوازم موردنیاز برای گذران وقت در طبیعت را دارد و خریداران آن می‌توانند با خیال راحت به مناطق دوردست سفر کنند.

دایرکت کارز برای پروژه جذاب خود، نسخه دوکابین از پیکاپ تویوتا هایلوکس را انتخاب کرده است. قسمت عقب این کمپر را می‌توان یک اتاقک مجهز دانست.

برای اینکه امکان نصب این اتاقک فراهم شود، مهندسان دایرکت کارز تغییراتی را در قسمت بار اعمال کرده و طول بدنه را افزایش داده‌اند. این اتاقک فرم آیرودینامیکی دارد و خللی در حرکت خودرو ایجاد نمی‌کند.

کمپر تویوتا هایلوکس

کمپر جدید دایرکت کارز فضای کافی برای زندگی دو فرد بزرگسال و دو کودک را فراهم می‌کند. البته کابین نیز مثل یک هایلوکس استاندارد، ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد.

نکته جالب اینکه اتاقک عقب به‌خوبی با کابین اصلی خودرو ادغام شده و دسترسی به آن از این بخش خیلی راحت است. این ویژگی آسایش و ایمنی سرنشینان را در شرایط بد جوی و یا در طول شب دوچندان افزایش می‌دهد.

کمپر تویوتا هایلوکس

استفاده از مواد باکیفیت در کمپر تویوتا هایلوکس

کمپانی ژاپنی در ساخت فضای داخلی کمپر BR75 از مواد مرغوب استفاده کرده است و در جای‌جای آن تزئینات چوبی به‌چشم می‌خورد. کف اتاق حالتی کاشی‌مانند دارد و طراحان توجه ویژه‌ای به نورپردازی کرده‌اند.

با آنکه این کمپر از ابعاد بزرگی برخوردار نیست، ولی فضایی گسترده برای پذیرایی از سرنشینان دارد. همان‌گونه که در تصاویر قابل مشاهده است، قسمتی از سقف این کمپر ساختاری متحرک دارد و با بازکردن آن فضای داخلی غرق در نور می‌شود.

کمپر تویوتا هایلوکس

غذاخوری کمپر BR75 امکان تبدیل‌شدن به یک اتاق خواب دو نفره را دارد. طول تخت تاشوی حاضر در این بخش به 2300 میلی‌متر می‌رسد.

یک تخت کوچک دیگر با طول 1660 میلی‌متر از بالای این تخت باز می‌شود تا فضای کافی برای استراحت دو سرنشین خردسال فراهم شود.

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

کمپر تویوتا هایلوکس

هر دو طرف کمپر BR75 به پنجره‌هایی بزرگ مجهز است. در بالای این پنجره‌ها محفظه‌هایی برای نگهداری از لوازم مختلف وجود دارد. برای حفظ دمای بهینه در هر شرایط جوی، یک سیستم تهویه قدرتمند تدارک دیده شده است؛ اگر بپرسید یونیت خارجی این سیستم تهویه کجاست، باید بگوییم مهندسان دایرکت کارز آن را در زیر سپر عقب تعبیه کرده‌اند.

بد نیست بدانید تمامی امکانات این کمپر خاص، از طریق یک پنل تبلت‌مانند کنترل می‌شود.

سیستم تهویه

محصول خاص دایرکت کارز سرویس بهداشتی کاملی دارد. دسترسی به این بخش هم از داخل و هم از بیرون خودرو میسر است. با توجه به ضدآب‌بودن کف، خریداران با خیال راحت می‌توانند از محفظه‌های موجود برای نگهداری از لباس مرطوب استفاده کنند.

نمای عقب

تأمین برق با باتری 200 آمپرساعتی

کمپر BR75 برای تأمین برق لازم در فضایی دور از شهر یا روستا، یک باتری 200 آمپرساعتی دارد.

جالب اینکه این باتری با حرکت خودرو شارژ می‌شود؛ ضمن اینکه یک پنل خورشیدی 200 واتی روی سقف وجود دارد که از طریق آن نیز قابل شارژ است. این خانه متحرک هم در داخل اتاقک و هم روی بدنه خود، پریز‌هایی برای شارژ یا استفاده از لوازم برقی دارد. به‌منظور تأمین آب هم این تویوتا هایلوکس خاص سه مخزن 85، 20 و 45 لیتری را با خود حمل می‌کند.

پنل خورشیدی

دایرکت کارز با یک ایده خلاقانه، کفی اصلی تویوتا هایلوکس را به یک تریلر تبدیل کرده است.

بنابراین درصورت نیاز به حمل لوازم بیشتر می‌توان روی این تریلر حساب کرد. به‌دلیل حفظ فرم اولیه، این تریلر با لوازم جانبی که برای کفی هایلوکس توسعه یافته‌اند، سازگاری دارد.

پروژه دایرکت کارز

گفتنی است دایرکت کارز کمپر BR75 را در نمایشگاه خودروهای مخصوص کمپینگ در ژاپن معرفی کرده؛ این خودرو در دو نسخه به فروش خواهد رسید. نسخه ارزان‌تر که بر مبنای هایلوکس Z تولید می‌شود، 10,980,000 ین قیمت دارد؛ یعنی معادل تقریباً 84 هزار دلار.

نسخه فول هم که بر مبنای نسخه GR Sport توسعه می‌یابد، 12,450,000 ین یا 95 هزار دلار قیمت دارد. این ارقام قیمت‌های پایه هستند و درصورت سفارش آپشن‌هایی مثل رینگ‌ها و تایرهای آفرود باید مبالغ بیشتری را به حساب دایرکت کارز واریز کرد!

. .


بازنشر از : دیجیاتو