مهران محمدی امین

شرکت سایپا پیش‌فروش کوییک GX و کوییک آر GX را آغاز کرده است. کوییک GX نسخه آپشنال کوییک S به‌حساب می‌آید.

1401\11\25 14:42:00


کوییک  GX  در راه بازار؛ سومین ورژن از نواده پراید 111 فقید با آپشن‌های بیشتر

شرکت سایپا پیش‌فروش کوییک GX و کوییک آر GX را آغاز کرده است. کوییک GX نسخه آپشنال کوییک S به‌حساب می‌آید.

شرکت سایپا پیش‌فروش کوییک GX و کوییک آر GX را آغاز کرده است.

کوییک GX نسخه آپشنال کوییک S به‌حساب می‌آید. در ادامه به معرفی کوییک GX می‌پردازیم. سایپا کوییک، نسخه هاچ‌بک و فیس‌لیفت‌‌شده ساینا و ساینا نیز نسخه فیس‌لیفت تیبا است و بدون‌شک کوییک یکی از خودروهایی است که تاکنون با کمترین تغییرات، نام‌های متعددی به خود گرفته.

کوییک GX و کوییک آر GX، برخلاف سایر نسخه‌های این هاچ‌بک کراس ملی، به نسل جدید پیشرانه M15 مجهز هستند.

این پیشرانه که M15GSI نام دارد، فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی (VVT-i) را دارد و هدرز روی آن نصب شده است.

تغییراتی که مهندسان برای این پیشرانه در نظر گرفته‌اند، باعث شده است تا نسبت به نسخه معمولی خود سوخت کمتری مصرف کند. همچنین ساختار پاشش سوخت و جرقه‌زنی باعث شده است تا رانندگان در دوره‌های پایین‌تر به گشتاور بیشتری دسترسی داشته باشند.
این پیشرانه جدید با همه این تغییرات باعث شده است که قدرت کوییک GX از حدود 87 اسب بخار به 90 تا 92 اسب بخار و گشتاور آن نیز از 128 به 132 تا 138 نیوتن‌متر افزایش یابد. به‌طور کلی در بخش فنی اگرچه بهبودهای جزئی صورت گرفته است، اما در عمل این تغییرات در بازدهی پیشرانه مؤثر واقع شده‌اند.

تبلیغات
لاینر و چراغ خطی لاله زار
لاینر و چراغ خطی لاله زار

چراغ خطی و لاین نوری لاله زار ارائه چراغ خطی و لاینر برند های 4m فورام اکووات داتیس افراتاب شعاع الکتریک شعاع پارس توس بروکس شیله مازی نور و ستاره شمال در بازار لاله زار است

جعبه‌دنده کوییک جی‌ایکس و کوییک آرجی‌ایکس، از نوع 5سرعته دستی است.

در بخش نمای ظاهری، کوییک S و کوییک GX یکسان هستند و تفاوتی در آن‌ها دیده نمی‌شود و دو تیپ کوییک S و GX صرفاً یک فیس‌لیفت جزئی از کوییک هستند که در بخش جلوپنجره و سپر جلو دستخوش تغییراتی شده‌اند، همچنین وقتی به داخل کابین وارد می‌شویم، سه تغییر اساسی را نسبت به کوییک‌های معمولی می‌بینیم: 1- تغییرات طراحی دکمه‌های سمت چپ فرمان 2- صفحه کیلومتر جدید 3- غربیلک فرمان به‌صورت D کات.

آپشن‌های کوییک GX

این کوییک تازه‌وارد در بحث ظاهری به رینگ آلومینیومی 14 اینچی مجهز شده است و نسخه R از بدنه‌ای دورنگ بهره می‌برد.

 کوییک جی‌ایکس و کوییک آرجی‌ایکس به دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس و… مجهز است.

قیمت کوییک GX

با توجه به اینکه در آخرین پیش‌فروش سایپا در دی‌ماه 1401، مبلغ  پیش‌پرداخت کوییک GX و کوییک GX R به‌ترتیب 114.8 میلیون تومان و 117.6 میلیون تومان اعلام شده است، پیش‌بینی می‌شود در زمان تحویل خودروها قیمت کارخانه‌ای این خودروها چیزی در حدود 200 الی 220 میلیون تومان باشد و از این جهت باید دید با چه اختلافی نسبت به کوییک S و کوییک‌های معمولی در بازار آزاد قیمت می‌خورد تا بهتر بتوان در مورد ارزش خرید آن نظر داد.

.

.


بازنشر از : دیجیاتو