مهران محمدی امین

اگر مشخصات فنی گوشی‌ها و دیگر گجت‌ها دقت کرده باشید، مطمئنا دیده‌اید که برخی از آن‌ها از گواهی‌های مخصوصی برای مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برند

1401\06\16 23:28:49


آیا گواهی‌های ضد آب گوشی‌های موبایل واقعیت دارند؟

اگر مشخصات فنی گوشی‌ها و دیگر گجت‌ها دقت کرده باشید، مطمئنا دیده‌اید که برخی از آن‌ها از گواهی‌های مخصوصی برای مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برند

اگر مشخصات فنی گوشی‌ها و دیگر گجت‌ها دقت کرده باشید، مطمئنا دیده‌اید که برخی از آن‌ها از گواهی‌های مخصوصی برای مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برند.

اما آیا گواهی‌های ضد آب واقعیت دارند یا صرفا ترفند بازاریابی و تبلیغات محسوب می‌شوند؟ در این ویدیو به همین موضوع می‌پردازیم.

گجت‌ها برای نشان دادن ضد آب بودن خود، از گواهی‌های IP مانند IP68 بهره می‌برند. کلمه‌ی IP مخفف عبارت «محافظت در برابر نفوذ» است. این گواهی IP هم رده‌بندی‌های گوناگونی ارائه می‌دهد که هرکدام از آن‌ها معنای مشخصی دارند.

اولین عدد مربوط به میزان مقاومت در برابر نفوذ خاک و گرد و غبار و دومین کلمه در مورد میزان مقاومت در برابر آب است.

تبلیغات
فروش چراغ استخری لاله زار
فروش چراغ استخری لاله زار

دارک لایت تامین و تجهیز چراغ و روشنایی ساختمان برای فعالان حوزه ساختمان است. کیفیت، سرعت تامین، قیمت مناسب و ارائه بهترین پیشنهاد بازار مهمترین تمایز دارک لایت است.

این یعنی گوشی یا دستگاهی که دارای گواهی IP68 است، در کنار مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار، می‌تواند تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب هم از خود مقاومت نشان بدهد. اما آیا گواهی‌های ضد آب به این معناست که گوشی خود را می‌توانیم با خیال راحت در آب بیندازیم؟ جواب این سوال منفی است. به طور مشخص، این گواهی‌ها بیشتر برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا اگر به طور ناخواسته گوشی شما در آب بیفتد، به قطعات درون آن آسیبی نرسد.

  • بررسی ماوس گیمینگ لنوو Legion M300؛ خوش‌قیمت و جذاب

البته واقعیت این است که برخی شرکت‌ها در این زمینه توجه بیشتری به گوشی خود نشان می‌دهند.

به همین خاطر شاید شما بتوانید بارها گوشی خود را به استخر بیندازید و دچار هیچ مشکلی هم نشود، اما ممکن است گوشی ساخت یک شرکت دیگر فقط بعد از چند بار افتادن در آب، دچار مشکل شود. بنابراین بهتر است در این زمینه ریسک نکنید.

. .


بازنشر از : digimag