مهران محمدی امین

انجام تست‌های سقوط و مقاومت بعد از معرفی گوشی‌های هوشمند جدید پرچم‌دار از سوی برخی کاربران بسیار متداول است و سری آیفون ۱۴ مخصوصاً گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس نیز از این قاعده مستثنی نی

1401\06\30 15:54:21


آیفون ۱۴ پرو مکس در تست سقوط مقابل S22 اولترا موفق‌تر ظاهر شد

انجام تست‌های سقوط و مقاومت بعد از معرفی گوشی‌های هوشمند جدید پرچم‌دار از سوی برخی کاربران بسیار متداول است و سری آیفون ۱۴ مخصوصاً گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس نیز از این قاعده مستثنی نیست

انجام تست‌های سقوط و مقاومت بعد از معرفی گوشی‌های هوشمند جدید پرچم‌دار از سوی برخی کاربران بسیار متداول است و سری آیفون ۱۴ مخصوصاً گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یوتیوب‌برها این گوشی‌ هوشمند را تحت انواع آزمایش‌ها قرار می‌دهند تا ببینند مقاومت آن‌ در برابر گوشی‌های هوشمند رقیب و آیفون‌های گذشته چگونه است.

  • کاربران آیفون ۱۴ پرو از لرزش زیاد دوربین هنگام استفاده از اینستاگرام خبر می‌دهند

در همین راستا، یوتیوب‌بری با نام کاربری «PhoneBuff» امروز صبح ویدیویی از یک تست سقوط را به اشتراک گذاشته که آیفون ۱۴ پرو مکس را در برابر گلکسی S22 اولترای سامسونگ قرار می‌دهد تا ببیند کدام یک مقاومت بیشتری دارد. قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر دو غول دنیای فناوری یعنی اپل و سامسونگ، از پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای بهره می‌برند. سامسونگ از گوریلا گلس ویکتوس پلاس و اپل از فناوری سرامیک شیلد برای جلو و شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس در قاب پشتی استفاده می‌کند.

تست  آیفون 14 پرو مکس

به غیر از موارد مذکور، تفاوت‌های دیگری نیز در طراحی این دو گوشی هوشمند پرچم‌دار دیده می‌شود.

برای مثال گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس قاب فولادی ضد زنگ و لبه‌های صاف دارد؛ در مقابل گلکسی S22 اولترای سامسونگ نیز مجهز به پوشش آلومینیومی و طراحی شیشه‌ای است. در هر صورت شیشه، شکنندگی خاص خود را دارد و تقریباً می‌توان گفت که هر دو گوشی هوشمند در این تست سقوط آسیب بسیاری دیده‌اند.

در تست سقوط از عقب، آیفون ۱۴ پرو مکس شکستگی بیشتری نسبت به گلکسی S22 اولترا با تعداد بیشتری ترک و آسیب‌دیدگی در بخش دوربین پیدا کرده، اما هر دو گوشی عملکرد خود را حفظ کرده‌اند و نمایشگرهای آن‌ها آسیبی ندیده‌اند. در تست سقوط از سمت کناره‌‌ی گوشی، هر دو بخش کناری این گوشی‌ها دچار خراشیدگی شد‌ه‌اند و ضربه‌های مشهودتری در S22 اولترا سامسونگ دیده می‌شود.

در تست سقوط از پنل جلویی، هر دو صفحه‌نمایش شکسته شدند، اما در آیفون ۱۴ پرو مکس این شکستگی تنها به یک ترک‌خوردگی کوچک در گوشه‌ها محدود شده بودند.

این در حالی است که در کل نمایشگر گلکسی S22 اولترا سامسونگ شکستی و ترک‌خوردگی به وضوح قابل مشاهده است. از لحاظ فنی، آیفون ۱۴ پرو مکس در این تست برنده شده، اما با توجه به شکستی بخشی از نمایشگرش به تعمیر نیاز خواهد داشت.

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

تنها نتیجه‌ای که از این آزمایش می‌توان گرفت این است که شیشه‌، همچنان شکننده است و تا به امروز هیچ شرکت سازنده گوشی هوشمندی موفق به توسعه‌ی فناوری شیشه نشکن‌ نشده است. پیش‌تر نیز تست سقوط دیگری از یک کاربر به نام GizmoSlip در یوتیوب منتشر شد که در آن تست نیز شیشه این گوشی می‌شکند.

نکته‌ی قابل توجهی که در هر دو تست وجود دارد این است که اگر آیفون ۱۴ پرومکس از قاب پشتی سقوط کند، آسیب بسیار زیادی به سیستم دوربین این گوشی هوشمند وارد می‌شود. گفته می‌شود که دلیل این موضوع بیرون‌زدگی تقریباً زیاد سنسورهای دوربین این گوشی نسبت به نسل قبلی است.

تست‌های سقوط سری آیفون ۱۴ نشان می‌دهند که خرید سرویس AppleCare پلاس همراه با استفاده از قاب محافظ، می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی به کاربران این گوشی‌های هوشمند باشد. اما شایان ذکر است که امسال اپل قابلیت تعمیر‌پذیری مدل‌های غیر پروی آیفون ۱۴ بهبود بخشیده است.

ظاهراً این مدل‌ها طوری ساخته شده‌اند که بدنه‌ی آن‌ها از سه بخش جداگانه‌ی پنل پشتی، بخش اصلی و نمایشگر تشکیل شده است.

تست سقوط آیفون 14 پرو مکس

اکنون فضایی برای باز کردن پنل پشتی آیفون ۱۴ وجود دارد، به علاوه نمایشگر آن دارای کانکتورهای کمتری است که تعویض شیشه جلو و عقب را آسان‌تر می‌کند. به لطف همین تغییر در طراحی، هزینه‌ی تعمیر گوشی‌های مذکور در مراکز تعمیر مجاز نیز کاهش یافته است. اما این موضوع تنها مختص به مدل‌های غیر پرو است و تعمیر مدل‌های پرو برخلاف مدل استاندارد سخت و پرهزینه خواهد بود.

  • تست مقاومت آیفون ۱۴ را در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی ببینید

منبع: Macrumors

/*/ .

.


بازنشر از : digimag