مهران محمدی امین

در حالی که iFixit به آیفون 14 امتیاز تعمیرپذیری 7 از 10 داده، امتیاز مدل پرو مکس 6 از 10 شده است.

1401\06\30 16:54:17


آیفون 14 پرو مکس امتیاز تعمیرپذیری پایین‌تری از مدل استاندارد گرفت [تماشا کنید]

در حالی که iFixit به آیفون 14 امتیاز تعمیرپذیری 7 از 10 داده، امتیاز مدل پرو مکس 6 از 10 شده است.

کانال تعمیرات iFixit ویدیوی کالبدشکافی آیفون 14 پرو مکس را به اشتراک گذاشته که در آن قسمت‌های داخلی دستگاه به‌صورت دقیقی نشان داده می‌شوند.

نکته قابل توجه اینکه نسخه پرو مکس نسل جدید گوشی‌های آیفون، از نسخه استاندارد آن (کالبدشکافی آیفون 14) امتیاز تعمیرپذیری پایین‌تری دریافت کرده است.

هر چهار مدل آیفون 14 که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، دارای خشاب یا درگاه فیزیکی سیم‌کارت نیستند و کاملا به سیم‌کارت‌های دیجیتال متکی هستند. ویدیو کالبدشکافی آیفون ‌14 پرو مکس نشان می‌دهد که اپل از فضای داخلی آزاد شده پس از حذف خشاب سیم کارت، برای هیچ عملکرد یا جزء دیگری استفاده نکرده و به جای آن، شکاف را با یک تکه پلاستیک مربعی شکل پر کرده است.

در خارج از ایالات متحده نیز همانطور که احتمالا بدانید، تمام مدل‌های آیفون 14 همچنان به درگاه سیم‌کارت فیزیکی مجهز هستند.

کالبدشکافی آیفون 14 پرو مکس

درست مانند ویدیوهای قبلی که توسط کانال یوتیوب iFixit منتشر شده، در این ویدیو نیز برد اصلی آیفون‌ 14 پرو مکس نشان داده می‌شود که به تراشه سریع‌تر A16 Bionic و مودم Snapdragon X65 کوالکام مجهز شده که اتصال 5G و ماهواره‌ای دستگاه را فراهم می‌کند.

تبلیغات
چاه ارت - اعلام حریق
چاه ارت - اعلام حریق

کالای برق لِنا - LENA با سابقه ای درخشان در صنعت برق کشور و در زمینه ی تامین کالای برق,اجرای پروژه های الکتریکال و هوشمند سازی برق ساختمان فعالیت میکند.

در حالی که آیفون 14 و 14 پلاس را می‌توان از طریق پنل پشتی آن‌ها باز کرد و با نمایشگر و پنل شیشه‌ای پشتی خود طراحی قابل تعمیرتری دارند، اپل در نسخه‌های پرو از چنین طراحی استفاده نکرده است.

همانطور که در ویدیوی بالا توضیح داده می‌شود، آیفون‌ 14 پرو مکس همچنان از جلو باز می‌شود و پنل پشتی شیشه‌ای آن قابل جدا شدن نیست. طراحی داخلی دستگاه نیز تا حد زیادی نسبت به آیفون 13 پرو مکس تغییری نکرده است.

در حالی که نسخه استاندارد آیفون‌ 1‌4 امتیاز تعمیرپذیری 7 از 10 (بالاترین امتیاز از زمان عرضه آیفو‌ن 7 در سال 2016) را از این وب‌سایت دریافت کرده، iFixit به آیفون 14 پرو مکس امتیاز تعمیرپذیری 6 از 10 را داده است.

. .


بازنشر از : دیجیاتو