مهران محمدی امین

اقتصاد آنلاین/ ​یک محقق ادعاهای تکان دهنده ای درباره برنامه های متا، اینستاگرام و تیک تاک در آیفون می کند.  یک محقق امنیتی ادعاهای جدی را مطرح کرده است که می‌گوید برنامه

1401\05\30 19:21:29


ادعای شوکه کننده یک محقق در مورد آیفون!

اقتصاد آنلاین/ ​یک محقق ادعاهای تکان دهنده ای درباره برنامه های متا، اینستاگرام و تیک تاک در آیفون می کند.  یک محقق امنیتی ادعاهای جدی را مطرح کرده است که می‌گوید برنامه‌های مورد استفاده آیفون می‌توانند هر چیزی را که در مرورگرها تایپ می شود ردیابی کنند.

اقتصاد آنلاین/ ​یک محقق ادعاهای تکان دهنده ای درباره برنامه های متا، اینستاگرام و تیک تاک در آیفون می کند. یک محقق امنیتی ادعاهای جدی را مطرح کرده است که می‌گوید برنامه‌های مورد استفاده آیفون می‌توانند هر چیزی را که در مرورگرها تایپ می شود ردیابی کنند.یک محقق امنیتی اتهامات جدی علیه متا (که قبلاً به نام فیسبوک شناخته می شد)، اینستاگرام و تیک تاک مطرح کرده و می گوید برنامه های آیفون آنها ممکن است قادر باشد هر چیزی را که کاربران در مرورگرهای اینترنتی درون برنامه خود تایپ می کنند ردیابی کنند.مهندس سابق گوگل به نام فلیکس کراوس نقل می کند که همه این برنامه ها حریم خصوصی کاربر را نقض نمی کنند یا داده های حساس کاربر مانند اطلاعات کارت اعتباری، رمزهای عبور و آدرس های وارد شده را ردیابی نمی کنند.

مرورگرهای برنامه اما می توانند این کار را انجام دهند.این محقق هفته گذشته، گزارشی در مورد این برنامه‌ها منتشر کرد که در آن مدعی شد همه پیوندهای شخص ثالث در برنامه‌های آنها می‌توانند خطرات مختلفی را برای کاربر ایجاد کنند.به گفته کراوس، کاربرانی که روی پیوندهای دو برنامه کلیک می‌کنند، به جای اینکه به مرورگر وب ترجیحی کاربر، مانند سافاری یا فایرفاکس بروند، به صفحات وب در یک «مرورگر درون برنامه‌ای» که گفته می‌شود توسط فیس‌بوک یا اینستاگرام کنترل می‌شود هدایت می‌شوند.وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: وقتی کاربران اینستاگرام در آیفون روی لینک محصولات ارسال شده توسط دوستانشان به عنوان پیام مستقیم خود کلیک می کنند، URL ها در مرورگر درون برنامه باز می شوند. کراوس ادعا کرد که اگر کاربران تصمیم به خرید محصولات دارند، باید اطلاعات کارت اعتباری، آدرس حمل و نقل و سایر اطلاعات خود را وارد کنند که همه اینها توسط اینستاگرام قابل پیگیری است.ادعاهای این محقق در بحبوحه نگرانی هایی است که توسط چندین مقام نظارتی درباره حریم خصوصی و امنیت TikTok متعلق به چین مطرح شده است.وی همچنین ادعا کرد که اینستاگرام کد جاوا اسکریپت را به هر وب سایت نشان داده شده تزریق می کند، به آنها امکان دسترسی بالقوه به همه داده های کاربر و موارد دیگر را می دهد؛ علیرغم این واقعیت که هیچ مدرکی وجود ندارد که اینستاگرام، فیس بوک یا TikTok چنین داده هایی را ضبط یا ذخیره می کنند.. .


بازنشر از : آخرین خبر