مهران محمدی امین

با توجه به خبری که به‌تازگی افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station منتشر کرده، ظاهرا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از جانشین تراشه‌ی مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهتر خواهد بود

1401\06\16 14:47:19


اسنپدراگون ۸ نسل ۲ شاید از جانشین دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهتر باشد

با توجه به خبری که به‌تازگی افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station منتشر کرده، ظاهرا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از جانشین تراشه‌ی مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهتر خواهد بود

با توجه به خبری که به‌تازگی افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station منتشر کرده، ظاهرا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از جانشین تراشه‌ی مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهتر خواهد بود.

تاکنون خبرهای متعددی در رابطه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ منتشر شده اما در هیچ یک از این خبرها خیلی دقیق به توان پردازشی آن اشاره نشده است.

تنها چیزی که گفته می‌شود این است که این تراشه از نسل قبل بهتر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود که چنین صحبت‌هایی کاملا هم طبیعی است.

از آن‌جایی که گفته می‌شود کوالکام قصد دارد رویداد رونمایی از این تراشه را در ماه نوامبر برگزار کند، بنابراین فاصله‌ی زیادی هم تا معرفی احتمالا قدرتمندترین پردازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی زمان باقی نمانده است. در همین راستا امروز، یکی از معروف‌ترین افشاگران چینی حوزه‌ی فناوری یعنی Digital Chat Station، اطلاعاتی را راجع به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ منتشر کرده است.

همانطور که می‌دانید، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قرار است با تراشه‌ی A16 و جانشین دایمنسیتی ۹۰۰۰ که هنوز نام آن رسما اعلام نشده، رقابت کند. تراشه‌هایی که نسل قبلشان واقعا عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

دقیقا برعکس، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که سامسونگ هم وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده داشته، اصلا نتوانسته خوب ظاهر شود و یک شکست بزرگ برای کوالکام بوده است.

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

  • اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره‌وری انرژی را در اولویت قرار داده است

اما شنیده‌ایم داستان با ورود نسل دوم این تراشه تغییر خواهد کرد. Digital Chat Station مدعی شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برخلاف نسل ۱، قادر است جانشین مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ را از پیش رو بردارد. حتی این افشاگر هم اشاره‌ای به نام دقیق یا احتمالی تراشه‌ی نسل بعد مدیاتک نکرده اما این احتمال وجود دارد که دایمنسیتی ۹۱۰۰ یا حتی دایمنسیتی ۱۰۰۰۰ در نهایت به عنوان نام این تراشه انتخاب شود.

در حالی که مدیاتک توانست با دایمنسیتی ۹۰۰۰، بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ظاهر شود، اما کوالکام با عرضه‌ی مدل پلاس از تراشه‌ی خود که TSMC وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده داشته، پاسخ سختی به مدیاتک داده و همچنان تولیدکننده‌ی قدرتمندترین تراشه‌ی گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید.

البته مدیاتک سعی کرده با دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس به این حرکت کوالکام پاسخ دهد ولی این تراشه هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به خصوص در بخش گرافیک، پایین‌تر از رقیب خود قرار گرفته است.

اگر Digital Chat Station درست بگوید، کوالکام می‌تواند این برتری را تا نسل بعد هم حفظ کند. لازم به ذکر است تراشه‌های نسل بعد دو شرکت باز هم توسط TSMC و با فناوری ساخت جدید این شرکت تایوانی ساخته خواهند شد. حال باید دید عملکرد کدام یک از آن‌ها در نهایت بهتر از دیگری خواهد بود.

  • سامسونگ خلاقیتی در تولید تراشه ندارد و سرمایه‌گذاران نگران این موضوع هستند!

منبع: NotebookCheck

/*/ .

.


بازنشر از : digimag