مهران محمدی امین

بازی اورواچ ۲ (Overwatch 2) در این مدت سر و صدای زیادی به پا کرده است

1401\06\23 20:34:58


اورواچ ۲ می‌خواهد قهرمان‌های جدید را پولی کند و صدای طرفداران درآمده است

بازی اورواچ ۲ (Overwatch 2) در این مدت سر و صدای زیادی به پا کرده است

بازی اورواچ ۲ (Overwatch 2) در این مدت سر و صدای زیادی به پا کرده است.

حال آخرین خبر منتشر شده از این بازی باعث شده تا طرفداران به شدت از بلیزارد (Blizzard) ناراحت شده و به این شرکت اعتراض کنند. اورواچ ۲ قرار است یک عرضه دوباره اورواچ ۱ با سیاست‌های تجاری جدید باشد. این حرکت بسیار ریسکی بوده و بلیزارد باید بسیار محتاطانه عمل کند.

بیشتر بخوانید: اورواچ ۲ یک بازی جدید نیست؛ عرضه دوباره اورواچ با مدل تجاری جدید است

ماجرا از اینجا شروع شد که برای یک مدت کوتاه در هفته گذشته، یک اعلامیه در بازی بوجود آمد.

در حال حاضر افرادی که دارای بتل‌پس واتچپوینت (Watch Point Battlepass) هستند، به بازی دسترسی دارند. حال در این اعلامیه گفته شده که تنها افرادی که دارای این بسته هستند، به قهرمان جدید این بازی به نام کریکو (Kiriko) دسترسی خواهند داشت.

مدیر کل و مدیر تبلیغات بلیزارد به نام جان اسپکتور (Jon Spector) در توییتر این موضوع را روشن کرد. او نوشت که این برنامه جزئی از قسمت رایگان ‌بتل‌پس است.

همینطور اینکه به زودی ما شاهد اطلاعات بیشتری از این موضوع خواهیم بود. زمانی که از اسپکتور سؤال شد که آیا می‌توان قهرمانان را به صورت رایگان دریافت کرد؛ پاسخ داد که راه‌هایی برای دریافت این شخصیت‌ها به صورت رایگان در فصل‌های آینده وجود دارد. پس اگر شما یک قهرمان را از دست دادید می‌توانید در آینده با راه‌های مختلف آن را بدست بیاورید.

اورواچ 2

به طور کلی قهرمانان یکی از اجزای اصلی اورواچ بوده و قفل بودن آن‌ها با ریشه‌های بازی کاملاً تفاوت دارد.

/*/

طرفداران اورواچ از این موضوع بسیار ناراحت هستند.

به دلیل اینکه به طور کلی با روند کاری اورواچ از سال ۲۰۱۶ فرق دارد. تمام طرفداران جدید و قدیمی اورواچ با این موضوع مخالف هستند که افراد قبل از تجربه یک قهرمان به آن دسترسی داشته باشند. طبق چیزی که در سال ۲۰۱۵ گفته شد، اورواچ همواره قهرمانان رایگان دریافت خواهد کرد.

پس این موضوع به طور کامل با اساس اورواچ مغایرت دارد.

بازیکنان در سراسر جهان به این موضوع اعتراض دارند. به دلیل اینکه قرار نبود سیستم بتل‌پس اورواچ به این شکل عمل کند. حتی در ایمیل خرید بتل‌پس هم ذکر شده که تنها چند لباس و آیتم برای کرکترها به همراه چند قابلیت دیگر در این بتل‌پس وجود خواهد داشت.

در این ایمیل هیچ حرفی از قهرمان رایگان زده نشده است.

روند کاری اورواچ به طور کامل با این موضوع تفاوت دارد

سیستم اورواچ از ابتدای کار مشخص بود. شما برای تجربه بازی یک مبلغ را پرداخت کرده و به همه چیز دسترسی داشتید. تنها آیتم‌های ظاهری بودند که از طریق لوت‌باکس به شما ارائه می‌شدند و در ابتدای بازی وجود نداشتند.

سیستم خرید قهرمان در عناوینی مثل ایپکس (Apex Legends) وجود دارد. با این تفاوت که این عناوین به طور کلی بازی‌های فردی هستند و زیاد به کار تیمی وابسته نیستند. این درحالی است که اورواچ به شدت وابسته به کار تیمی و همکاری است.

پس کسب امتیاز شما نیز وابسته به کار افراد دیگر است.

همینطور اینکه به طور کلی انتخاب قهرمان هم در این بازی بسیار بیشتر از موارد قبلی اهمیت دارد. مهارت شما نیز در بازی اهمیت دارد اما انتخاب قهرمان نیز بسیار مهم است. حتی بسیاری از بازیکنان در میان بازی قهرمان خود را عوض کرده تا بهتر عمل کنند.

همین اهمیت کار تیمی باعث شد که لیگ اورواچ بتواند تا این حد موفق عمل کند. در اصل این تعویض کرکتر باعث شد تا عنصر استراتژی در این بازی وجود داشته باشد. چیزی که ما در سبک موبا (MOBA) بیشتر شاهد آن هستیم.

اورواچ 2

اگر قهرمانان بازی قفل بشوند عنصر استراتژی به طور کامل از آن حذف می‌شود.

حال اهمیت ندارد که بدست آوردن آن‌ها چقدر دشوار است. اینکار کاملاً با اصالت و طراحی اورواچ مغایرت دارد. اگر بازیکنان از ابتدا به کرکترهای مختلف دسترسی نداشته باشند، نمی‌توانند بهترین کار تیمی را ارائه بدهند.

برای مثال اگر فردی در تیم از شما بخواهد که کرکتر خود را عوض کنید تا بهتر به بازی کمک کنید، اگر این کرکتر را نداشته باشید، نمی‌توانید آن را تغییر دهید. همین باعث محدودیت بیشتر در بازی خواهد شد.

قفل کردن قهرمان‌ها پشت سیستم بتل‌پس به شدت به ضرر اورواچ خواهد بود. به دلیل اینکه طرفداران قدیمی خود را نیز از دست خواهد داد.

این در صورتی است که باز بودن کرکترها از ابتدا از شاخصه‌های اصلی اورواچ بوده و بلیزارد با این کار به شدت به این بازی صدمه خواهد زد.

منبع: PCGamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

/*/ . .


بازنشر از : digimag