مهران محمدی امین

طبق گزارش منتشر شده از نشریه کره‌ای «The Elec»، اپل به دنبال این است که نسل آینده هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی خود را با افزایش وضوح و کیفیت نمایشگرهای مورد استفاده در ای

1401\07\07 13:35:15


اپل به دنبال نمایشگرهای با وضوح بالاتر برای هدست‌های آینده خود است

طبق گزارش منتشر شده از نشریه کره‌ای «The Elec»، اپل به دنبال این است که نسل آینده هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی خود را با افزایش وضوح و کیفیت نمایشگرهای مورد استفاده در این محصولات فراگیرتر کند

طبق گزارش منتشر شده از نشریه کره‌ای «The Elec»، اپل به دنبال این است که نسل آینده هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی خود را با افزایش وضوح و کیفیت نمایشگرهای مورد استفاده در این محصولات فراگیرتر کند.

  • پتنت هدست جدید اپل به شما اجازه می‌دهد اجسام نامرئی و پنهان را ببینید

بر اساس اطلاعات درج شده در این گزارش، اپل از سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی خواسته است که نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی ۳۵۰۰ppi (پیکسل در هر اینچ) تولید کنند که نسبت به تراکم پیکسلی درخواستی قبل این شرکت یعنی ۲۸۰۰ppi، این میزان افزایش قابل توجهی یافته است.

البته انتظار نمی‌رود از نمایشگرهای پیشرفته این دو شرکت در اولین نسل هدست واقعیت ترکیبی که احتمالاً در ژانویه ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد، استفاده شود. اما احتمالاً در مدل‌های آینده هدست اپل شاهد بهره‌گیری از این نمایشگرهای پیشرفته خواهیم بود.

گفته می‌شود نمایشگرهایی که در هدست‌های آینده اپل استفاده خواهند شد، از نوع OLEDOS هستند. OLEDOS، نوعی فناوری نمایشگر است که به جای شیشه از سیلیکون استفاده می‌کند و به طور خاص برای محصولات واقعیت ترکیبی طراحی شده است.

این گزارش ادعا می‌کند که افزایش وضوح صفحه‌نمایش بخشی از تلاش‌های اپل است تا کاربران هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی یا ترکیبی حس بهتری داشته باشند و در دنیای جدیدی که وارد آن شده‌اند، غوطه‌ور شوند.

هدست‌های اپل

در مورد نسل اول هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل تاکنون شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده که بر اساس آن‌ها، این هدست Reality Pro نام دارد و با سخت‌افزار بسیار پیشرفته و قابلیت‌های بسیار متنوع در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به گفته‌ی تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی «مینگ چی کو» که همواره گزارش‌های مختلفی در مورد محصولات واقعیت ترکیبی غول فناوری آمریکایی منتشر کرده، این شرکت در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ رویدادی را برای معرفی نسل اول هدست واقعیت ترکیبی برگزار خواهد کرد و پس از آن ابزارهایی برای توسعه‌دهندگان طی ۲ تا ۴ هفته پس از رویداد ارسال می‌کند. همچنین ظاهراً پیش‌فروش این هدست در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و کاربران می‌توانند قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال آینده اپل، این هدست را خریداری کنند.

هدست Reality Pro مجهز به دو تا سه نمایشگر خواهد بود که حداقل دو نمایشگر آن‌، نمایشگرهای میکرو OLED 4K با رزولوشن بالا و با تراکم حداکثر ۳۰۰۰ پیکسل در هر اینچ هستند.

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

همچنین گفته می‌شود که سامسونگ دیسپلی برای نسل اول این هدست‌ها از یک پنل OLED معمولی نیز به جهت دید محیطی بهتر در محیط‌هایی با رزولوشن پایین‌تر استفاده خواهد کرد. این هدست وزن بسیار کمی دارد از دو پردازنده‌ی اصلی (شامل یک تراشه‌ی ۵ نانومتری و یک تراشه‌ی ۴ نانومتری ساخت شرکت TSMC)، پانزده عدد ماژول نوری اپتیکال، سنسور ردیابی چشم، Wi Fi 6E و دیگر موارد بهره می‌برد.

طبق ادعای آقای کو، سنسور‌های سه‌بعدی که اپل در این هدست خود قرار داده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کوچکترین حرکات دست و انگشتان را تشخیص می‌دهند. همان‌طور که حسگر‌های آیفون می‌توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، این هدست نیز در زمینه‌ی تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت.

تقریباً اکثر تحلیلگران حوزه فناوری در یک موضوع توافق نظر دارند و آن هم این است که این محصول بسیار پیشرفته با قیمت نجومی حداقل ۲۰۰۰ دلار روانه‌ی باز خواهد شد.

هدست‌های اپل

این هدست اپل مبتنی بر سیستم‌عامل realityOS است که روند توسعه‌ی آن از چند سال قبل آغاز شده است. کاربران می‌توانند از  آداپتور برق ۹۶ واتی USB-C که همراه با مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی عرضه شده، برای شارژر شدن این محصول جدید استفاده کنند. مدیران اپل پیش‌بینی کرده‌اند که در سال اول عرضه‌ی این محصول، حدود ۷ تا ۱۰ میلیون واحد از آن به فروش می‌رسد، اما به ادعای آقای کو قیمت بسیار بالای آن‌ می‌تواند روی فروش این محصول تأثیر منفی بگذارد.

در نهایت باید اشاره کنیم که به گفته‌ی برخی منابع، نسل اول هدست اپل دارای یک پردازنده‌ی کمکی ویژه برای مدیریت سیستم تصویربرداری نیز خواهد بود.

  • هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ نیاز داشته باشد

منبع: Macrumors

/*/ . .


بازنشر از : digimag