مهران محمدی امین

بالاخره پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار، اپل دقایقی قبل در جریان رویداد «Far Out» از ساعت‌های هوشمند جدید خود یعنی اپل واچ سری ۸ با ظاهری زیبا و قابلیت‌های جدید و همچنین

1401\06\16 23:28:40


اپل واچ سری ۸ و اپل واچ SE 2 با قابلیت‌های جدید رسماً معرفی شدند

بالاخره پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار، اپل دقایقی قبل در جریان رویداد «Far Out» از ساعت‌های هوشمند جدید خود یعنی اپل واچ سری ۸ با ظاهری زیبا و قابلیت‌های جدید و همچنین نسل دوم اپل واچ SE رونمایی کرده که در ادامه به بررسی این محصولات جدید خواهیم پرداخت

بالاخره پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار، اپل دقایقی قبل در جریان رویداد «Far Out» از ساعت‌های هوشمند جدید خود یعنی اپل واچ سری ۸ با ظاهری زیبا و قابلیت‌های جدید و همچنین نسل دوم اپل واچ SE رونمایی کرده که در ادامه به بررسی این محصولات جدید خواهیم پرداخت.

اپل واچ سری ۸

به طور کلی می‌توان گفت اپل تغییرات محسوسی را روی طراحی این ساعت هوشمند جدید اعمال نکرده است.

این موضوع به این معنی است که اپل واچ سری ۸ از لحاظ ظاهری از همان نمایشگر مسطح نسل قبلی خود بهره می‌برد و همان کلیدهای سخت‌افزاری همیشگی را روی فریم سمت راستش به کاربران ارائه می‌دهد. اما در مورد لبه‌های این ساعت هوشمند قضیه فرق می‌کند و شاهد طراحی مسطح نیستیم. علاوه بر این‌ها، روی فریم سمت چپ این دستگاه هم حفره‌ی بزرگ‌تری دیده می‌شود که می‌تواند نشان از قدرتمندتر شدن بلندگوها باشد.

حواشی اطراف نمایشگر هم اندکی باریک‌تر شده‌اند تا بدین ترتیب اپل واچ سری ۸ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند از لحاظ نسبت نمایشگر به بدنه باشد.

نسل هشتم ساعت هوشمند جدید اپل همچنین همانند اپل واچ سری ۷ از دو مدل ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری بهره می‌برند. همانطور که انتظار می‌رفت اپل اندازه‌ی نمایشگر این ساعت هوشمند را کمی افزایش داده و اکنون با نمایشگر ۱.۹۹ اینچی روبرو هستیم که تا حدی از نمایشگر ۱.۹۰ اینچی نسل هفتم اپل واچ‌های ۴۵ میلی‌متری بزرگ‌تر است؛ با این تفاسیر کاربران اکنون فضای بیشتری برای کار با این ساعت‌ هوشمند جدید در اختیار خواهند داشت.

بارزترین قابلیت جدید این ساعت، بهره‌گیری از سنسور تشخیص دمای بدن است که می‌تواند تغییرات دما در بدن انسان را تشخیص دهد. از آنجایی که تشخیص دقیق دمای بدن برای یک ساعت هوشمند کار بسیار سختی است، طبق ادعای اپل این ساعت هوشمند صرفا روند تغییرات دمای بدن را اندازه‌گیری خواهد کرد.

این سنسور جدید قادر است تغییرات دما بدن را تا ۰.۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی کند و هر پنج ثانیه این عمل را تکرار خواهد کرد.

این شرکت ادعا کرده که ردیابی دمای بدن در طول شب می‌تواند به بانوان کمک کند تا به‌طور دقیق چرخه تخمک گذاری خود را مورد بررسی قرار دهند. مدیرعامل اپل در این مراسم گفته که اپل به هیچ یک از داده‌های سلامتی کاربرانش دسترسی ندارد و سیستم حریم خصوصی این شرکت به گونه‌ای طراحی شده که خود اپل هم نمی‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کند.

نسل هشتم ساعت هوشمند اپل به قابلیتی به نام سیستم تشخیص تصادف مجهز شده که عملکردی مشابه‌ سیستم تشخیص سقوط دارد و می‌تواند هنگام وقوع تصادف سرویس‌های اضطراری را مطلع کند. این شرکت گفته که ویژگی تشخیص تصادف آن فقط در حین رانندگی کار می‌کند تا به حفظ عمر باتری این ساعت هوشمند ساعت کمک کند.

اپل همچنین یک حالت کم‌مصرف ارتقا یافته را هم در ساعت‌های هوشمند جدید خود گنجانده که اجازه می‌دهد در حالت صرفه‌جویی مصرف باتری، قابلیت‌های بیشتری مورد استفاده قرار گیرند.

قلب تپنده‌ی نسل هشتم اپل واچ تراشه S8 است که از مشخصاتی مشابه تراشه S7 نسل پیشین بهره می‌برد.

با این تفاسیر، اپل واچ سری ۸ از لحاظ عملکردی خیلی تفاوتی با نسل‌های قبلش نخواهد داشت.

 

 

این مطلب در حال به‌روزرسانی است…

 

/*/ . .


بازنشر از : digimag