مهران محمدی امین

ایلان ماسک اگرچه باید کمتر از دو هفته‌ی دیگر به خاطر شکایتی که توییتر علیه او (و برعکس) انجام داده در دادگاه حضور پیدا کند اکنون بار دیگر به خرید این شبکه‌ی اجتماعی تمایل نشان داد

1401\07\13 14:59:53


ایلان ماسک بار دیگر به خرید توییتر تمایل نشان داد

ایلان ماسک اگرچه باید کمتر از دو هفته‌ی دیگر به خاطر شکایتی که توییتر علیه او (و برعکس) انجام داده در دادگاه حضور پیدا کند اکنون بار دیگر به خرید این شبکه‌ی اجتماعی تمایل نشان داده است

ایلان ماسک اگرچه باید کمتر از دو هفته‌ی دیگر به خاطر شکایتی که توییتر علیه او (و برعکس) انجام داده در دادگاه حضور پیدا کند اکنون بار دیگر به خرید این شبکه‌ی اجتماعی تمایل نشان داده است.

ماجرای ایلان ماسک و خرید توییتر بسیار طولانی است اما به صورت خیلی خلاصه باید بگوییم ماسک در ابتدا تلاش کرد این شبکه‌ی اجتماعی را خریداری کند اما با مخالفت هیئت مدیره‌ی آن مواجه شد.

بعد از کش و قوس فراوان، بالاخره با این درخواست موافقت شد اما ایلان ماسک مدعی شد شمار کاربران توییتر درست نبوده و بسیار کمتر از چیزی است که مدیران این پلتفرم اعلام می‌کنند. توییتر بارها تلاش کرد تا ثابت کند آماری که اعلام کرده حقیقت دارد اما ماسک هربار به هر دلیلی از گوش دادن به این صحبت‌ها طفره رفت و در نهایت به صورت کامل از خرید این شبکه‌ی اجتماعی صرف نظر کرد. توییتر اما در پاسخ به کنار کشیدن ماسک از قرارداد، تصمیم گرفت از او شکایت کند.

البته اکنون هر دو طرف بنا به دلایل مختلف از یکدیگر شکایت کرده‌اند و قرار هم هست تقریبا ۱۰ روز دیگر در دادگاه برای دفاعیه حضور پیدا کنند.

  • مادر ایلان ماسک فاش کرد؛ وقتی به خانه پسرم می‌روم در گاراژ می‌خوابم!

اما توییتر بار دیگر با درخواست خرید ماسک به مبلغ ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم مواجه شده ولی فعلا پاسخی به آن نداده است. آن‌ها در تلاش هستند تا شرایط قرارداد را اینبار سفت و سخت‌تر تنظیم کنند تا مطمئن شوند ایلان ماسک دیگر از آن خارج نمی‌شود. به گزارش نشریه‌ی نیویورک تایمز، توییتر نامه‌ای از ماسک دریافت کرده مبنی بر اینکه واقعا تمایل دارد با همان شرایط قبلی، این شبکه‌ی اجتماعی را خریداری کند.

ایلان ماسک می‌خواهد همچنان ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر بپردازد. او برای تأمین هزینه‌های این خرید علاوه بر وام‌های سنگینی که دریافت کرده، ۸٫۵ میلیارد از سهام تسلا را هم در ماه آوریل و ۷ میلیارد دیگر را در ماه آگوست فروخت.

ماسک می‌گوید اگر موفق به خرید توییتر شود، می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ تعداد کاربران روزانه‌ی آن را به ۵۰۰ میلیون و درآمد سالانه را هم به ۱۳٫۲ میلیارد دلار برساند. در ماه جولای امسال، توییتر آمار ۲۳۸ میلیون کاربر روزانه را به ثبت رسانده و در آمد یک سال منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۹ تیر ۱۴۰۱) آن هم ۵٫۲۳ میلیارد دلار بوده است.

ایلان ماسک همچنین گفته اگر بتواند این خرید را عملی کند، حساب دونالد ترامپ را از حالت مسدودی خارج خواهد کرد. صرفا جهت یادآوری باید بگوییم حساب ترامپ در توییتر در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ به خاطر حمایت او از اغتشاشگران آمریکا بسته شد که در نتیجه‌ی این اتفاق، رئیس جمهور سابق آمریکا هم یک شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی با نام Truth Social را برای خود راه‌اندازی کرده و اکنون در آن فعالیت می‌کند. البته او گفته که حتی اگر ماسک هم به او اجازه‌ی دسترسی به توییتر را بدهد، او دیگر حسابش را در این شبکه‌ی اجتماعی فعال نخواهد کرد.

حال باید دید تغییر عقیده‌ی ماسک برای خرید توییتر چه واکنشی را از سوی هیئت مدیره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

  • ایلان ماسک از مدل اولیه یک ربات انسان‌نما رونمایی کرد

منبع: PhoneArena

/*/ .

.


بازنشر از : digimag