مهران محمدی امین

شهر سخت افزار/ اگرچه به دلیل انبوه امکانات آنلاین و حساب‌های کاربری که می‌توانند مجموعه بازی‌های بسیاری را با حداقل قیمت در اختیار کاربران بگذارند، هیچ گاه کنسول&zw

1401\11\25 21:37:13


بازنده مطلق جنگ دنیای کنسول ها در سال 2023 را بشناسید

شهر سخت افزار/ اگرچه به دلیل انبوه امکانات آنلاین و حساب‌های کاربری که می‌توانند مجموعه بازی‌های بسیاری را با حداقل قیمت در اختیار کاربران بگذارند، هیچ گاه کنسول‌های بازی نسل نهم مایکروسافت، Xbox Series S/X نتوانسته‌اند به آمار قابل توجه فروش و سوددهی برسند. خبرهای جدید نشان می‌دهد درحالیکه PS5 در سال 2023 آمار فروشی سه برابر بهتر از دوره مشابه پارسال خود به ثبت رسانده، کنسول‌های مایکروسافت با افت فروش 32 درصدی روبرو بوده‌اند.

شهر سخت افزار/ اگرچه به دلیل انبوه امکانات آنلاین و حساب‌های کاربری که می‌توانند مجموعه بازی‌های بسیاری را با حداقل قیمت در اختیار کاربران بگذارند، هیچ گاه کنسول‌های بازی نسل نهم مایکروسافت، Xbox Series S/X نتوانسته‌اند به آمار قابل توجه فروش و سوددهی برسند.

خبرهای جدید نشان می‌دهد درحالیکه PS5 در سال 2023 آمار فروشی سه برابر بهتر از دوره مشابه پارسال خود به ثبت رسانده، کنسول‌های مایکروسافت با افت فروش 32 درصدی روبرو بوده‌اند.پلی استیشن 5 از زمان عرضه در سال 2020، ماه های زیادی را درگیر مشکلات عرضه سپری کرده و با وجود تقاضای بسیار بالا، اغلب در رتبه بندی فروش ماهانه در رتبه دوم یا سوم در بسیاری مناطق قرار گرفته است. به نظر می‌رسد سونی مشکلات عرضه خود را طی ماه‌های گذشته به خوبی کنترل کرده و توانسته طی این دوره در صدر جداول رتبه بندی فروش قرار گیرد.از دید آمارهای عرضه بازه‌های مهمی برای فروش محصولات الکترونیکی وجود دارد که دو مورد از آنها تعطیلات پایان سال و دوره‌های دوشنبه سایبری و یکشنبه سیاه هستند. بنابر گزارش‌های منتشر شده، سونی در هر دو بازه مذکور عملکردی عالی از خود نشان داده که این مهم به لطف همان حل مشکلات عرضه و کمپین‌های فروش این شرکت اتفاق افتاده است.دو برابر شدن فروش پلی استیشن 5 و افت عجیب ایکس باکس سری ایکس و اسروز گذشته گزارشی از سوی موسسه آماری صنعت بازی (Game Industry) منتشر شده که نشان می‌دهد وضعیت فروش و عرضه پلی استیشن 5 در ماه‌های اخیر تا حد قابل توجهی بهبود یافته و بر رقیب غلبه کرده است.به گفته کریستوفر درینگ، مدیر عامل موسسه GamesIndustry.biz، فروش PS5 در اروپا طی ماه اول سال 2023 به میزان 202 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به عبارت دیگر، فروش PS5 نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است. به نظر می رسد این موفقیت حداقل تا حدودی به ضرر رقبای سونی بوده است، زیرا فروش سوئیچ اروپایی در ژانویه 11 درصد کاهش یافته است و فروش Xbox Series X/S  به میزان 32 درصد کاهش یافته است.با نگاهی به بازارهای ویژه‌ای مانند بریتانیا نیز می‌توان گفت، فروش پلی‌استیشن 5 نسبت به سال قبل به میزان 98 درصد افزایش یافته است. طبق گزارش‌ها، بسیاری از مردم نسخه‌های ویژه God of War Rangarok این کنسول را خریداری کرده‌اند.

همانطور که در ابتدای این خبر نیز عنوان شد کنسول ارائه پلی استیشن 5 در دوره اخیر به رتبه اول فروش کنسول بازی در آمریکای شمالی دست یافته است. البته اینکه فروش پی اس 5 در مقایسه با سال قبل در این منطقه چقدر پیشرفت داشته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده ولی می‌توان با تناسبی که با مناطق دیگر انجام می‌شود، فروش سطح بالایی را نیز در این مناطق برآورد کرد.در آن سوی میدان کنسول بازی نینتندو سوئیچ در ماه‌های اخیر شروع به از دست دادن شتاب فروش خود کرده است. اما باز هم اگر تصور کنیم که سهم از دست رفته فروش کنسول سوئیچ عاید مایکروسافت شده، در اشتباهیم؛ چرا که با بررسی‌های به عمل آمده در این حوزه، سهم از دست رفته، عاید سونی و پلی استیشن 5 شده است.نظر شما در مورد تغییر صحنه رقابت دنیای کنسول‌های بازی چیست؟ کنسول بازی سونی را ترجیح می‌دهید یا نظر شما با بازی‌ها و قابلیت‌های عرضه شده در پلتفرم ایکس باکس است؟.

.


بازنشر از : آخرین خبر