مهران محمدی امین

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ مجهز به جزیره پویا هوشمند هستند که  سه جزء سخت‌افزاری را در بر می‌گیرد و در حقیقت سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی و سنسور مادون قرمز این گوشی‌های هوشمند را در

1401\06\23 14:47:18


بازی‌های مبتنی بر جزیره پویا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در راه هستند

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ مجهز به جزیره پویا هوشمند هستند که  سه جزء سخت‌افزاری را در بر می‌گیرد و در حقیقت سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی و سنسور مادون قرمز این گوشی‌های هوشمند را در خود تعبیه کرده است

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ مجهز به جزیره پویا هوشمند هستند که  سه جزء سخت‌افزاری را در بر می‌گیرد و در حقیقت سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی و سنسور مادون قرمز این گوشی‌های هوشمند را در خود تعبیه کرده است.

اکنون ظاهراً برخی توسعه‌دهندگان در حال آزمایش راه‌هایی برای استفاده بهینه از این قابلیت‌ جدید آیفون‌های ۱۴ پرو و پرو مکس هستند.

  • ۵ ویژگی سری آیفون ۱۴ که از گوشی‌های اندرویدی کپی‌برداری شده‌اند

اپل به توسعه‌دهندگان ثالث اجازه می‌دهد تا تجربیات کاربری جدیدی مبتنی بر جزیره پویا را ایجاد کنند که ممکن است در نهایت شامل بازی‌ها نیز شود. در همین راستا، «کریس اسمولکا»، توسعه‌دهنده برنامه‌هایی مانند WaterMinder و HabitMinder، امروز یک مفهوم ساده از بازی مبتنی بر جزیره پویا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ که خود از بازی به یادماندنی Pong الگوبرداری شده را به اشتراک گذاشته است.

این بازی که «Hit the Island» نام دارد، از یک دسته‌ی متحرک در قسمت پایینی نمایشگر بهره می‌برد تا توپ‌ ارسالی را به سمت جزیره پویا هدایت کند و از این طریق امتیاز به دست می‌آید. اسمولکا گفته که نمونه‌ی اولیه این بازی اگرچه خوب به نظر می‌رسد، اما طبیعتاً مشکلاتی نیز دارد که باید آن‌ها را به تدریج رفع کرد.

  • بنچمارک جدید تراشه‌ی A16 اپل از بهبود ۲۸ درصدی گرافیک خبر می‌دهد

جزیره پویا

این که آیا اپل اجازه اجرای بازی‌های مبتنی بر جزیره پویا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را می‌دهد یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما بدون شک ایده‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم انتظار داشته باشیم پس از عرضه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در رسانه‌های خبری منتشر شود.

اپل جزیره پویا مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ را تجربه‌ی هیجان‌انگیز جدیدی توصیف کرده است. این جزیره با دریافت هر نوتیفیکیشن جدیدی تغییر خواهد کرد.

برای نمونه هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می‌آید، نوتیفیکیشن زنگ در جزیره به لرزه در آمده و نمایش داده می‌شود. حتی هنگام پخش موسیقی، نت‌های موسیقی نیز قابل نمایش خواهند بود.

این قابلیت جدید، امکان تغییر را نیز دارد و می‌توان آن را در صورت نیاز بزرگ‌تر کرد. به این ترتیب کاربران قادر خواهد بود تا با لمس آیکون‌های تعبیه شده در جزیره پویا و بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن در حالت تمام‌صفحه، به آسانی از آن‌ها بهره ببرند.

در نهایت باید اشاره کنیم که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) وارد بازار خواهند شد و باید منتظر ماند و دید که پس از عرضه این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، چه ایده‌هایی از بازی‌های مبتنی بر جزیره پویا ارائه می‌شوند.

  • هزینه تعویض باتری آیفون ۱۴ حدود ۳۰ دلار بیشتر از نسل‌های قبلی است

منبع: Macrumors

/*/ . .


بازنشر از : digimag