مهران محمدی امین

شرکت Haemimont اعلام کرد که در حال ساخت یک بازی در سبک بقا یا همان Survival است

1401\06\07 18:32:59


بازی Stranded: Alien Dawn در سبک بقا برای کامپیوتر معرفی شد

شرکت Haemimont اعلام کرد که در حال ساخت یک بازی در سبک بقا یا همان Survival است

شرکت Haemimont اعلام کرد که در حال ساخت یک بازی در سبک بقا یا همان Survival است.

نام این بازی استرندد: طلوع بیگانه (Stranded: Alien Dawn) بوده و بیشتر شبیه به یک شبیه‌سازی است. همینطور اینکه اعلام شده اوایل پاییز امسال وارد حالت دسترسی اولیه می‌شود.

به طور کلی امروزه بازی‌های سبک بقای زیادی در بازار پیدا می‌شود. نکته اینجاست که زمانی که از کلمه شبیه‌سازی برای یک بازی استفاده می‌شود به این معنا است که بسیار واقعی طراحی شده است.

شما در بازی استرندد باید یک گروه را کنترل کنید. نکته مهم اینجاست که بازی یک داستان منسجم ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید داستان خود را شکل داده و آزادی عمل زیادی دارید.

بازی در سبک استراتژی است.

به همین دلیل شما باید مراقب اطراف و هم تیمی‌های خود باشید. دنیای بازی استرندد بسیار خطرناک است. در این دنیا بیماری‌های زیادی وجود داشته و از طرفی آب و هوا هم بسیار متغیر است.

به همین دلیل یکی از وظایف مهم شما این است که گروه شما از بین نرود. از طرفی می‌توانید مکان‌ها و دیوارهای مختلف بسازید تا از افراد خود در برابر بیگانه‌ها دفاع کنید.

معرفی بازی Stranded: Alien Dawn

یکی از نکات جالب بازی استرندد این است که سناریوی بازی از قبل طراحی نشده است. به همین دلیل شما نمی‌دانید بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد.

همینطور اینکه تجربه هر فرد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود. به یاد داشته باشید که منابع شما بسیار اهمیت دارند. پس باید مراقب آن‌ها بوده و به طور دائم آن‌ها را پر کنید.

برای اینکه بازی بیشتر گسترش پیدا کند شما می‌توانید از سیستم تحقیقات استفاده کنید.

این سیستم تحقیقات به شما اجازه خواهد داد تا به تکنولوژی‌های جدیدتر دسترسی پیدا کرده و بتوانید راحت‌تر در شرایط سخت این بازی دوام بیاورید. به این نکته دقت کنید که اگر کارکنان شما شرایط خوبی داشته باشند، بهتر کار خواهند کرد. همین موضوع باعث می‌شود تا سریع‌تر در بازی به پیش بروید.

شما در زمینه ساخت مرکز اصلی هم آزادی عمل بسیار زیادی خواهید داشت.

به همین دلیل می‌توانید از اوج خلاقیت خود در این بازی استفاده کنید. از طرفی شما باید به یاد داشته باشید که مرکز کنترل باید کاربردی هم باشد. پس در عین زیبایی باید به فکر کارآمد بودن مرکز هم باشید.

یکی از عناوینی که بسیار شبیه به بازی استرندد است، بازی فراست پانک (Frostpunk) است.

این بازی در عین زیبایی و دشواری یک شبیه‌ساز بسیار خوب از شرایط سخت قطب است. مانند استرندد داستان فراست پانک هم قابل پیش‌بینی نبوده و نمی‌توان روند آن را حدس زد.