مهران محمدی امین

زومیت/ رد ونچرز، مالک CNET، اعلام کرد که انتشار محتوای تولید‌شده با ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را فعلاً به‌ حالت تعلیق درآورده است.  وب‌سایت معروف CNET هر&

1401\11\01 21:12:07


برخی مقالات وب‌سایت معروف آمریکایی را هوش مصنوعی نوشته است

زومیت/ رد ونچرز، مالک CNET، اعلام کرد که انتشار محتوای تولید‌شده با ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را فعلاً به‌ حالت تعلیق درآورده است.  وب‌سایت معروف CNET هر‌روز حدود ساعت ۹ صبح دو مطلب درباره‌ی نرخ وام مسکن و نرخ بازپرداخت منتشر می‌کند.

زومیت/ رد ونچرز، مالک CNET، اعلام کرد که انتشار محتوای تولید‌شده با ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را فعلاً به‌ حالت تعلیق درآورده است. وب‌سایت معروف CNET هر‌روز حدود ساعت ۹ صبح دو مطلب درباره‌ی نرخ وام مسکن و نرخ بازپرداخت منتشر می‌کند.

قالب کلی این خبرها تقریباً یکسان است. میانگین نرخ‌های ارائه‌شده در این مقاله‌ها هر روز کم و زیاد و جمله‌های آن اندکی بازنویسی می‌شوند؛ اما لحن و محتوای هر مقاله ثبات زیادی دارد که باعث می‌شود بتوان از هوش مصنوعی برای تولید آن‌ها استفاده کرد.در هفته‌های گذشته، انتقادهایی درباره‌ی استفاده‌ی از ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای انتشار مقاله در CNET مطرح شد. از ماه نوامبر تاکنون، بیش‌ از ۷۰ مقاله با نام CNET Money Staff در این وب‌سایت نوشته شده است.

در این مقاله‌ها، بخشی وجود دارد که توضیح می‌دهد با ابزار هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند؛ اما این بخش را فقط درصورتی می‌توان مشاهده کرد که خوانندگان روی آن کلیک کنند.علاوه‌بر خوانندگان CNET، حتی برخی کارکنان این وب‌سایت درباره‌ی اینکه چه مقاله‌هایی با هوش مصنوعی تولید شده‌اند، سردرگم بودند. گفته می‌شود بسیاری از کارمندان CNET نیز اطلاعات زیادی درباره‌ی ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوای این نشریه‌ی آنلاین ندارند. به‌همین‌دلیل، بحث‌های فراوانی ایجاد شده است که آیا مقاله‌های این وب‌سایت معتبر را واقعاً هوش مصنوعی نوشته است یا نه.سرانجام روز جمعه‌، مدیر CNET با برگزاری جلسه‌ای به کارکنان این وب‌سایت گفت که انتشار مطالب تولیدشده با هوش مصنوعی را فعلاً متوقف خواهد کرد.

وب‌سایت مذکور این خبر را رسماً اعلام نکرده بود؛ ولی خوانندگان آن پس‌ از مدتی متوجه شدند برخی مقالات را هوش مصنوعی به رشته‌ی تحریر درآورده است.کانی گوگلیلمو، سردبیر CNET، به کارکنان این وب‌سایت گفت:ما این‌ کار را مخفیانه انجام ندادیم و در‌واقع سعی کردیم بی‌سروصدا از هوش مصنوعی برای انتشار برخی مطالب استفاده کنیم.- کانی گوگلیلمورد ونچرز (Red Ventures) مالکیت CNET را دراختیار دارد. درواقع، CNET یکی از چندین وب‌سایت این مجموعه به‌شمار می‌رود که از هوش مصنوعی برای انتشار مقاله‌ها بهره گرفته است. مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند استفاده از ابزار هوش مصنوعی در وب‌سایت‌های دیگری مثل Bankrate و CreditCards.com نیز متوقف خواهد شد.فیوچریسم اشاره می‌کند استفاده از هوش مصنوعی برای انتشار مقاله‌ها در CNET و Bankrate از چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل متوقف شده است.دیویس تا همین اواخر به‌عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در انتشار مطالب تولید‌شده با هوش مصنوعی در CNET شناخته می‌شد.

وی خلاصه‌ای دقیق‌تر درباره‌ی ابزار یادشده به کارکنان خود ارائه داده است. اکثر کارمندان این وب‌سایت تاکنون اطلاعات زیادی درباره‌ی ابزار تولید محتوای مبتنی‌بر هوش مصنوعی آن نداشتند.به‌گفته‌ی دیویس، هوش مصنوعی CNET که نامش هنوز فاش نشده، ابزاری اختصاصی به‌حساب می‌آید که رد ونچرز آن را توسعه داده است. همچنین، ویراستاران هوش مصنوعی می‌توانند دامنه‌ها و بخش‌های سطح دامنه را انتخاب و اطلاعات مدنظر را از آن‌ها استخراج کنند.

در مرحله‌ی بعد، هوش مصنوعی از این داده‌ها برای تولید مقاله‌های جدید استفاده می‌کند. ویراستاران نیز می‌توانند از متن تولیدشده با هوش مصنوعی در نوشته‌ها و گزارش‌های دست‌نویس خود استفاده کنند.تورنتین، یکی دیگر از مدیران رد ونچرز، از پاسخ‌دادن به پرسش‌های برخی کارکنان درباره‌ی مجموعه‌داده‌های به‌کاررفته برای آموزش هوش مصنوعی این شرکت و نگرانی‌های موجود درباره‌ی سرقت‌ ادبی خودداری کرد. البته او گفت در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از ابزار مذکور دردسترس قرار خواهد گرفت و برخی کارکنان نیز می‌توانند نسخه‌ی پیش‌نمایش آن را دریافت کنند.مدیر رد ونچرز نیز اعلام کرد که ابزار هوش مصنوعی بی‌نام این شرکت با سایر فناوری‌های خودکارسازی به‌کاررفته در برخی از وب‌سایت‌های زیرمجموعه‌ی این شرکت تفاوت دارد.گوگلیلمو می‌گوید:برخی افراد که من آن‌ها را خبرنگار نمی‌دانم، ابزار هوش مصنوعی تولید محتوای CNET را با سیستم‌های خودکارسازی دیگر این وب‌سایت اشتباه گرفته‌اند؛ ابزارهایی که از آن‌ها برای درج اعداد در مقاله‌های مربوط به نرخ بهره یا قیمت سهام استفاده می‌شود.- گوگلیلموگوگلیلمو اعتقاد دارد مقاله‌های CNET درباره‌ی هوش مصنوعی نشان می‌دهد این رسانه از فناوری‌های خودکارسازی استفاده می‌کند.

رد ونچرز نیز یک گروه کاری برای هوش مصنوعی ایجاد کرده است که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند. هنوز نمی‌دانیم این تیم تاکنون چه کارهایی انجام داده؛ اما کانال اسلک را آن‌ها ساخته‌اند.تورنتین درباره‌ی پوشش خبرها در CNET در هفته‌های اخیر گفت:فقط می‌خواهیم به همه اطمینان بدهیم که این اتفاق رخ خواهد داد. اگرچه ناخوشایند است، از آن عبور خواهیم کرد و چرخه‌ی انتشار خبرها همچنان ادامه خواهد یافت.- تورنتینورج می‌گوید CNET آزمایش ابزار انتشار مقاله‌ها با هوش مصنوعی را آغاز کرده است؛ اما بسیاری از کارکنان این وب‌سایت از نوع ابزار مذکور یا روش استفاده از آن اطلاع زیادی ندارند.

برخی کارکنان این رسانه اعلام کردند گاهی نمی‌توانند این موضوع را تشخیص دهند که مقاله‌های منتشر‌شده را هوش مصنوعی نوشته است یا همکاران آن‌ها.مطالبی که هوش مصنوعی در CNET نوشته است، از استراتژی‌های رد ونچرز به‌منظور بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (SEO) پیروی می‌کنند تا مقاله‌های آن را به رتبه‌های بالای نتایج جست‌وجوی گوگل بیاورد. این اقدام باعث افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت مذکور خواهد شد و فرصت‌های بیشتری برای کسب درآمد و بازاریابی فراهم خواهد کرد.. .


بازنشر از : آخرین خبر