مهران محمدی امین

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اولین تریلر از سریال اقتباسی لست آو آس یا آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) توسط شبکه‌ی اچ‌بی‌او منتشر شد

1401\07\14 11:29:17


بررسی تریلر سریال لست آو آس؛ آیا به اندازه‌ی کافی به بازی وفادار است؟

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اولین تریلر از سریال اقتباسی لست آو آس یا آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) توسط شبکه‌ی اچ‌بی‌او منتشر شد

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اولین تریلر از سریال اقتباسی لست آو آس یا آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) توسط شبکه‌ی اچ‌بی‌او منتشر شد.

این سریال قرار است توسط کریگ مازین (Craig Mazin)، کارگردان و نویسنده‌ی سریال چرنوبیل و نیل دراکمن (Neil Druckmann) به عنوان خالق بازی لست آو آس ساخته شود و از بازیگران آن می‌توان به پدرو پاسکال (Pedro Pascal) در نقش جوئل، بلا رمزی (Bella Ramsey) در نقش الی، گابریل لونا (Gabriel luna) در نقش تامی، مرل دندریج (Merle Dandridge) در نقش مارلین، استورم راید (Storm Reid) در نقش رایلی، نیکو پارکر (Nico Parker) در نقش ساراو غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اولین تریلر سریال آخرین بازمانده از ما منتشر شد

در تریلر منتشر شده، هیچ دیالوگی بین شخصیت‌ها رد و بدل نمی‌شود، اما همچنان تصاویری هیجان‌انگیز از دنیایی که اچ‌بی‌‌او برای مخاطبان تلویزیونی خود و طرفداران این سری بازی‌ها ساخته است، ارائه می‌کند.

واضح است که اچ‌بی‌او این اقتباس را جدی گرفته است و حتی چندین صحنه از آن به نظر می‌رسد که به طور مستقیم از بازی گرفته شده‌اند. حال طی این مقاله به بررسی این تریلر و صحنه‌های مهم آن خواهیم پرداخت.

/*/
/*/
/*/
/*//*//*/

 تریلر با جوئل در بوستون شروع می‌شود. خیابان‌ها مانند چیزی که در بازی می‌بینیم، پس از شیوع بیماری در ۲۰ سال قبل، فرسوده و آسیب‌پذیر هستند. جزئیاتی که به طور مستقیم از بازی در اینجا دیده می‌شود، شامل علائمی است که مقررات رفت و آمد را در سرتاسر شهر اعمال می‌کند و از طرفی شاهد ساکنانی هستیم که زیر نظر ماموران فدرا روی نماد کرم شب‌تاب گروه فایرفلای رنگ می‌زنند تا آن را پنهان کنند.

در ادامه تصاویری را مربوط به ساعت جوئل می‌بینیم. که کسانی که بازی را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که این هدیه‌ی دخترش سارا به او است. همانطور که در ادامه مشاهده می‌کنید، ترک‌های روی شیشه‌ی ساعت بسیار مشابه آنچه در بازی دیده‌ایم، هستند.

/*/
/*//*//*/

 صحنه‌هایی از تریلر همچنین نشان می‌دهند که جوئل، الی و تس (با بازی آنا تورو) در تونل‌هایی اطراف بوستون پنهان شده‌اند. این دقیقا همان چیزی است که در اوایل بازی لست آو آس، پس از تعقیب شدن توسط فدرا تجربه می‌کنیم.

از طرفی بازآفرینی دقیقی از برج‌های تخریب شده‌ی بوستون را مشاهده می‌کنیم.

/*/
/*/
/*/
/*//*//*/

 در قسمت دیگری از تریلر به نظر می‌رسد که الی و جوئل مانند بازی، سوار بر اسب بخشی از راه خود را در سراسر آمریکا طی خواهند کرد.

/*/
/*//*//*/

یکی از صحنه‌های بازی که به نظر با جزئیات دردناکی بازسازی شده، سکانس افتتاحیه‌ی بازی است. سکانسی که جوئل با سارا و تامی از شهر آستین ایالت تگزاس فرار می‌کند. این سکانس دلخراش در بازی تاثیر زیادی روی بازیکنان گذاشت و احتمالا در سریال نیز بار دیگر اشک طرفداران را در بیاورد.

/*/
/*/
/*/
/*//*//*/

 در سکانس بعدی شاهد جوئل هستیم که صورت غرق در خون الی مضطرب را در تلاشی برای آرام کردن او پس از یک تجربه‌ی تنش‌زا در دستانش گرفته است. این صحنه مانند بازی قرار است تا بخشی از جوهره‌ی رابطه‌ی جوئل و الی را نشان دهد. با این حال به نظر می‌رسد که مکان این صحنه در سریال نسبت به بازی متفاوت باشد.

/*/
/*//*//*/

جالب است بدانید که علاوه بر صحنه‌هایی از بازی، این سریال لحظاتی را از بسته‌ی الحاقی آن یعنی Left Behind بازآفرینی کرده است. همانطور که در ادامه خواهید دید، صحنه‌هایی از الی و دوستش رایلی که با هم در یک شهربازی وقت می‌گذرانند، در سریال وجود دارد.

این دقیقا مشابه‌ی آن چیزی است که در بسته‌ی الحاقی ذکر شده تجربه می‌کنیم و باید دید که آیا سریال تمامی رویدادهای این بسته را نمایش می‌دهد یا خیر.

/*/
/*//*//*/

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

در تریلر علاوه‌ جوئل و الی، ما همچنین نگاه دقیق‌تری به آنا تورو در نقش تس و مرل دندریج در نقش مارلین خواهیم داشت. به نظر می‌رسد که لباس مرل دندریج کاملا مشابه لباس این شخصیت در بازی است.

/*/
/*/
/*/
/*//*//*/

همانطور که ذکر شد، گابریل لونا در این سریال نقش تامی به عنوان تنها برادر جوئل را بر عهده گرفته است که البته چندان شباهت زیادی به این شخصیت در بازی ندارد.

/*/
/*//*//*/

در گذشته یک ویدیوی کوتاه از نقش‌آفرینی نیک آفرمن (Nick Offerman) نمایش داده شده بود، اما تریلر جدید سریال، نگاهی دیگر به این دوست بداخلاق جوئل دارد. در این تریلر جوئل را می‌توان در یک چاله مشاهده کرد، در حالی که بیل او را با اسلحه زیر نظر دارد. در واقع به نظر می‌رسید که این شخصیت مانند بازی تمایل زیادی به ساخت تله‌های مختلف دارد.

/*/
/*//*//*/

ما همچنین یک شخصیت کاملا جدید به نام کتلین داریم. طبق گزارش‌های منتشر شده، او رهبر ظالم یک جنبش انقلابی در کانزاس سیتی است و به نظر می‌رسد که اتفاقات مربوط به او قرار است همان چیزی باشد که سریال را از بازی مقداری متفاوت می‌کند. کتلین توسط ملانی لینسکی (Melanie Lynskey) به تصویر کشیده می‌شود.

کتلین

تصویری از کتلین

/*/

در گزارش مربوط به انتخاب بازیگران شخصیت‌های سم و هنری، بیان شده بود که این دو برادر، جوئل و الی را به جای پیتسبرگ در کانزاس سیتی ملاقات خواهند کرد.

به نظر می‌رسید که سم و هنری از دست جنبش کتلین پنهان شده باشند. در نهایت دو صحنه‌ی کلیدی وجود دارد که پرداختن به آن‌ها غیرقابل اجتناب است. یکی از این‌ها صحنه‌ای است که ما شاهد یک کلیکر هستیم که وفاداری زیادی نسبت به بازی در طراحی آن دیده می‌شود.

از طرفی صحنه‌ای در تریلر نمایش داده می‌شود که اطلاعات زیادی از آن قابل دریافت نیست.

در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

همانطور که در تصویر می‌بینید، این صحنه‌ی شام احتمالا قبل از رویدادهای بازی جریان داشته باشد زیرا به نظر می‌رسد که جهان هنوز در شرایط خوبی است. از طرفی بسته‌ی کوچکی که در سمت راست دیده می‌شود، به نظر حاوی نوعی مواد مخدر است. شاید این بسته به این موضوع اشاره داشته باشد که زوجی که در این تصویر دست در دست هم گرفته‌اند، تصمیم گرفته‌اند تا آخرین وعده‌ی غذایی و… را با یکدیگر صرف کنند، زیرا می‌دانند که آخرالزمان در راه است. در هر صورت باید منتظر جزئیات بیشتر ماند.

سریال لست آو آس در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۲۳ میلادی از شبکه‌ی اچ‌بی‌او پخش خواهد شد.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

/*/ . .


بازنشر از : digimag