مهران محمدی امین

گجت نیوز/ درباره آنتن دهی گوشی موبایل چند باور غلط وجود دارد. اکنون به یکی از مهمترین شایعات و تصورات اشتباه درباره سیگنال های موبایل می‌پردازیم.

1401\05\29 23:10:07


بزرگترین باور غلط مردم درباره آنتن‌دهی گوشی که باید فراموش کنید

گجت نیوز/ درباره آنتن دهی گوشی موبایل چند باور غلط وجود دارد. اکنون به یکی از مهمترین شایعات و تصورات اشتباه درباره سیگنال های موبایل می‌پردازیم.

گجت نیوز/ درباره آنتن دهی گوشی موبایل چند باور غلط وجود دارد.

اکنون به یکی از مهمترین شایعات و تصورات اشتباه درباره سیگنال های موبایل می‌پردازیم.از دست رفتن سیگنال موبایل تجربه آزاردهنده‌ای است که تمام کاربران تلفن همراه حتما در زمان‌های مختلف با آن برخورد کرده‌اند. حین رانندگی در تونل یا مناطق خارج از شهر یا کمپ در طبیعتی بکر با فاصله‌ای زیاد از شهر، احتمال ضعیف شدن یا از دست رفتن کامل سیگنال وجود دارد. یک باور غلط درباره آنتن دهی گوشی این است که قدرت آن تنها بر اساس تعداد میله‌های نمایش داده شده در گوشه بالای تلفن همراه مشخص می‌شود، به همین دلیل کاربران اغلب حین تردد خارج از شهر دائما آن را بررسی می‌کنند.در عمل، نشانگر سیگنال سلولی بخشی از یک مجموعه معیار و عنصر مختلف است که در کنار یکدیگر قدرت سیگنال را نشان می‌دهند.

قدرت امواج توسط عوامل مختلفی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه می‌توان به تعداد کاربران در حال استفاده از یک آنتن مخابراتی مجاور شما اشاره کرد. اگر در یک مکان شلوغ نظیر یک رویداد پرجمعیت حضور داشته باشید، احتمالا این باور غلط درباره آنتن دهی گوشی را درک خواهید کرد؛ ممکن است هر چهار میله نشانگر قدرت سیگنال، بدون نوسان، پر باشد، اما همچنان حین اتصال به اینترنت با مشکل مواجه شوید یا قادر به برقراری یک تماس تلفنی با کیفیت صدای مناسب نباشید.معنی میله‌های نمایشگر سیگنال در گوشی چیست؟اگرچه این میله‌ها می‌توانند سیگنال خوب یا بد را نشان بدهند، اما نباید خیلی روی آن‌ها حساب کرد.

آن‌ها در واقع به شما اعلام می‌کنند که چند دسی‌بل انرژی از یک برج مخابراتی نزدیک به خود دریافت می‌کنید. هرچه سیگنال شما قوی‌تر باشد (تعداد بیشتری از میله‌ها پر باشند) احتمال نزدیک بودن شما به یک برج مخابراتی بیشتر است.اما توجه صرف به این معیار یک باور غلط درباره آنتن دهی گوشی موبایل است. ممکن است دو گوشی سرویس‌گیرنده از یک اپراتور، دقیقا در یک مکان تعداد میله‌های سیگنال متفاوتی را نشان بدهند.

این نشانگر بسیار کلی است و نباید معیار اصلی تعیین وضعیت قرار بگیرد.اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق‌تری درباره میزان قدرت سیگنال دریافتی توسط تلفن همراه خود هستید، باید وارد حالت “Field Test Mode” شوید. به این ترتیب قدرت سیگنال را خیلی دقیق‌تر، بر حسب دسی‌بل، مشاهده خواهید کرد. انجام این کار ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد.

از طرفی نحوه ورود به این حالت در گوشی های اندروید و آیفون متفاوت است. اما اگر می‌خواهید از غلط بودن باور همیشگی درباره آنتن دهی گوشی موبایل اطمینان پیدا کنید، این تنها راه است.چطور قدرت سیگنال واقعی را پیدا کنید؟اگر کاربر گوشی یا تبلت اندرویدی هستید، وارد Settings شده و سپس به بخش About Phone بروید. در اینجا بعد از ورود به Device Details گزینه SIM Status را انتخاب کنید.

داخل آن به دنبال Signal Strength بگردید.اگر سیستم عامل گوشی یا تبلت شما آی‌او‌اس است، اپلیکیشن Phone را باز و کد *#12345#3001* را وارد کنید. سپس دکمه تلفن سبز رنگ را بزنید. صفحه‌ای با عبارت Dashboard در بالای آن نمایش داده خواهد شد.

باید دو آیکون House و List را مشاهده کنید. گزینه List را بزنید و داخل فهرست دنبال RAT بگردید. پایین آن باید دکمه Serving Phone Info را مشاهده کنید.

روی آن ضربه بزنید. سپس گزینه RSRP را پیدا و پرچم کوچک قرار گرفته در سمت راست را لمس کنید. به عقب برگردید و این مرتبه House را انتخاب کنید.

باید RAT RSRP را به همراه قدرت سیگنال موبایل در قالب دسی‌بل مشاهده کنید.بدون در نظر گرفتن سیستم عامل گوشی، در صورتی که ۱۱۰- دسی‌بل یا بالاتر مشاهده می‌کنید، سیگنال دریافتی ضعیف است. در صورت داشتن سیگنال قوی باید عددی بین ۶۴- تا ۵۰- ببینید. روی هم رفته، هر چه عدد (که به صورت منفی نشان داده می‌شود) به صفر نزدیکتر باشد، سیگنال موبایل دریافتی قوی‌تر است..

.


بازنشر از : آخرین خبر