مهران محمدی امین

به‌تازگی شاهد انتشار بنچمارکی از گوشی پیکسل ۷ پرو بودیم که نشان می‌دهد تراشه‌ی تنسور G2 درست مثل نسل قبل، از رقبای امسال خود ضعیف‌تر است

1401\07\14 11:23:17


بنچمارک پیکسل ۷ پرو نشان می‌دهد تنسور G2 حتی از تراشه‌های میان‌رده هم ضعیف‌تر است

به‌تازگی شاهد انتشار بنچمارکی از گوشی پیکسل ۷ پرو بودیم که نشان می‌دهد تراشه‌ی تنسور G2 درست مثل نسل قبل، از رقبای امسال خود ضعیف‌تر است

به‌تازگی شاهد انتشار بنچمارکی از گوشی پیکسل ۷ پرو بودیم که نشان می‌دهد تراشه‌ی تنسور G2 درست مثل نسل قبل، از رقبای امسال خود ضعیف‌تر است.

گوگل قصد دارد امروز از گوشی‌های سری پیکسل ۷ خود رونمایی کند.

محصولاتی که طبق گفته‌های رسمی خود شرکت در دو مدل استاندارد و پرو عرضه خواهند شد. این دو گوشی قرار است از یک پردازنده‌ی مشابه تحت عنوان تنسور G2 به عنوان قلب تپنده بهره ببرند که باز هم وظیفه‌ی ساخت آن بر عهده‌ی سامسونگ است. نسل نخست این تراشه را هم سامسونگ تولید کرد که اگرچه توانایی بالایی داشت اما وقتی آن را با سایر تراشه‌ها مقایسه می‌کردیم متوجه می‌شدیم که ضعف‌های زیادی خصوصا در پایداری عملکرد دارد.

هرچند در زمینه‌ی هوش مصنوعی واقعا عالی ظاهر شد.

به صورت کلی انتظار می‌رفت در این نسل وضعیت اندکی بهتر شود. گفته می‌شد تنسور G2 بکار رفته در سری پیکسل ۷ هم مصرف بهینه‌تری دارد و هم قدرت پردازشی بیشتر اما از همان ابتدا تاکنون که شاهد انتشار شایعات و خبرهای مختلفی پیرامون آن بوده‌ایم، ادعایی را ندیده‌ایم مبنی بر اینکه این تراشه قرار است از رقبای خود بهتر ظاهر شود. حالا که چند ساعت تا رونمایی از سری پیکسل ۷ مجهز به این تراشه فاصله مانده، یک خرده‌فروش بنگلادشی تصمیم گرفته پیکسل ۷ پرو را در AnTuTu مورد بررسی قرار دهد.

در این تست، گوشی یادشده توانست امتیاز ۸۰۱٫۱۱۶ را به دست بیاورد تا بدین ترتیب حتی توانایی شکست دادن تراشه‌ی غیر پرچم‌دار مدیاتک ۸۱۰۰ مکس را هم نداشته باشد. فاصله‌ی آن با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ هم به شکل چشمگیری زیاد است. این در حالی است که تنسور G2 باید در واقع با تراشه‌های نسل بعد رقابت کند.

  • تبلیغات سری پیکسل ۷ برخی از قابلیت‌های جدید آن‌ را فاش کرد

البته با توجه به نوع هسته‌های بکار رفته در تنسور G2، دیدن چنین نتیجه‌ای خیلی غافلگیرکننده هم نیست.

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

این تراشه از هشت هسته بهره می‌برد اما عجیب است که گوگل فقط تصمیم گرفته فرکانس آن‌ها را در مقایسه با قبل اندکی بهبود ببخشد. این یعنی همچنان از یک هسته‌ی Cortex-X1، سه هسته‌ی Cortex-A76 و چهار هسته‌ی Cortex-A55 در آن استفاده شده است که فرکانس آن‌ها به ترتیب به ۲٫۸۵، ۲٫۳ و ۱٫۸۵ گیگاهرتز می‌رسد. این در حالی است که تراشه‌های قدرتمند امروزی به سرعت ۳ گیگاهرتز هم می‌رسند.

اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ بار دیگر در ساخت این تراشه از فناوری ۴LPP خود استفاده کرده؛ همان فناوری ساختی که باعث شد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ آنقدر عملکرد ضعیفی داشته باشد که کوالکام برای ساخت نسخه‌ی پلاس و حتی نسل‌های بعد از آن با TSMC وارد همکاری شود.

حتی خود سامسونگ هم گفته می‌شود قصد دارد تا چند نسل از تراشه‌های ساخت کوالکام در گوشی‌هایش استفاده کند.

در ویدیوی بنچمارک پیکسل ۷ پرو همچنین به پیکسل بادز پرو و قابلیت‌های آن هم اشاره شده است. گفته می‌شود این ایربادز از قابلیت‌هایی نظیر پخش فایل‌های صوتی با کیفیت HD، گزینه‌ی Find my device برای پیدا کردن کیس شارژر و اتصال چند نقطه‌ای بهره می‌برد. کاربرانی که سری پیکسل ۷ را پیش‌خرید کنند می‌توانند یک دستگاه پیکسل بادز پرو را هم به صورت رایگان از گوگل هدیه بگیرند.

ساعاتی دیگر به صورت رسمی شاهد رونمایی از سری پیکسل ۷ خواهیم بود.

هرچند به لطف خبرهای متععدی که تاکنون منتشر شده، تقریبا می‌توانیم بگوییم چیز جدیدی برای دانستن وجود ندارد مگر اینکه گوگل بار دیگر با امکانات و قابلیت‌های جالب مبتنی بر هوش مصنوعی کاربران را غافلگیر کند.

منبع: NotebookCheck

/*/ . .


بازنشر از : digimag