مهران محمدی امین

استودیوی دایس (DICE) به تازگی با انتشار تریلری از محتویات فصل دوم بازی تیراندازی بتلفیلد ۲۰۴۲ رونمایی کرده است

1401\06\07 15:35:26


تاریخ انتشار فصل دوم بتلفیلد ۲۰۴۲ مشخص شد؛ تریلر آن را تماشا کنید

استودیوی دایس (DICE) به تازگی با انتشار تریلری از محتویات فصل دوم بازی تیراندازی بتلفیلد ۲۰۴۲ رونمایی کرده است

استودیوی دایس (DICE) به تازگی با انتشار تریلری از محتویات فصل دوم بازی تیراندازی بتلفیلد ۲۰۴۲ رونمایی کرده است.

/*/ /*/

این روزها با محبوبیت بازی‌های بتل رویال و سیستم‌هایی مانند بتل پس، شاهد بازی‌های آنلاین چند نفره و بعضا رایگان بسیاری هستیم.

با این حال ساخت یک بازی آنلاین باکیفیت یک موضوع است و پشتیبانی از آن کاملا مربوط به مقوله‌ی دیگری است. در واقع هر اثر آنلاینی روزی جای خود را به بازی دیگری خواهد داد، اما در این بین پشتیبانی توسعه‌دهندگان چیزی است که این مورد را به تعویق می‌اندازد.

بتلفیلد ۲۰۴۲ به هیچ عنوان در زمان عرضه خوب نکرد و مشکلات زیادی داشت که همچنان نیز برطرف نشده‌اند. این مشکلات باعث شدند که بازی نتواند مخاطبین زیادی را بدست آورد.

با این حال استودیوی سازنده یعنی دایس (DICE)، نه تنها ناامید نشده بلکه به نظر می‌رسد که با فصل دوم بازی می‌خواهد شرایط بازی را تغییر دهد. تعداد بازیکنان همزمان بازی در استیم پس از انتشار به‌روزرسانی فصل ۱ در اوایل ژوئن افزایش یافت و اکنون فصل دوم در شرف شروع است. این فصل یک نقشه‌ی جدید، یک متخصص (specialist) جدید، اسلحه‌ها و وسایل نقلیه‌ی جدیدی را در تاریخ ۳۰ آگوست (۸ شهریور) در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

بتلفیلد 2042

در فصل ۲، دایس همچنین برخی نقشه‌های روز عرضه‌ی بازی یعنی Renewal و Orbital را بر اساس بازخورد بازیکنان بازبینی خواهد کرد.

Renewal در سپتامبر و Orbital در اکتبر به‌روزرسانی می‌شوند. گفتنی است که یکی دیگر از نقشه‌های زمان انتشار بازی یعنی Kaleidoscope نیز قبلا بازسازی شده است. از طرفی استودیوی سازنده قصد دارد تا با اعمال محدودیت‌هایی روی ابزارهای متخصصان، کلاس‌های کلاسیک و آشنای بتلفیلد را به نوعی به نسخه‌ی ۲۰۴۲ بازگرداند. این خبر برای کسانی که روی ابزارهای ذکر شده مسلط شده‌اند، چندان خوشایند نخواهد بود.

نقشه‌ی جدیدی که در فصل ۲ عرضه می‌شود، به اندازه‌ی نقشه‌ی فصل اول جالب نیست با این حال شامل یک کشتی باری می‌شود که مبارزات را به نوعی فشرده‌تر کرده است. یکی از وسایل نقلیه‌ی جدید، EBLC-RAM است که خود شامل یک سلاح است و دیگری نوعی ماشین سبک وزن است که برای مانور دادن گزینه‌ی مناسبی است.

آپدیت جدید بازی همچنین نارنجک‌های گیج‌کننده و سه تفنگ جدید را به بازی اضافه می‌کند که جالب ترین آن‌ها PF41 است؛ یک کلت تمام خودکار که از یک خشاب P90 استفاده می‌کند.

فصل دوم بتلفیلد 2042

متخصص جدید کرافورد (Crawford) نام دارد. او می‌تواند از یک سلاح مینی گان ثابت استفاده کرده و وقتی بازیکنان را احیا می‌کند، مهمات گجت‌های آن‌ها را دوباره تامین می‌کند. استفاده از مینی گان ذکر شده برای هدف‌گیری روی درهایی روی نقشه که بازیکنان از آن خارج خواهند شد، گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد. فصل دوم مطابق انتظار با بتل پس جدیدی عرضه می‌شود.

البته دایس تایید کرده که هر چیزی که روی گیم‌پلی تأثیر بگذارد، مانند سلاح‌ها و وسایل نقلیه‌ی جدید، بدون پرداخت هزینه قابل باز شدن هستند. فصل ۲ همچنین سیستم جدیدی را معرفی خواهد کرد که به بازیکنان اجازه می‌دهد قفل اسلحه‌ها و وسایل نقلیه‌ی فصل‌های گذشته و همچنین اسلحه‌های بازی‌های قدیمی سری بتلفیلد را باز کنند. بخش پورتال نیز تغییراتی دریافت می‌کند که این شامل قوانین جدید، مناطق و اسلحه‌های جدید می‌شود.

بتلفیلد ۲۰۴۲ ممکن است فاقد آن تعداد خاص بازیکنانی باشد که توسعه‌دهندگان به آن امید داشتند، اما در تلاش است تا شرایط را برای خود تغییر دهد. از طرفی دایس نیز در ماه ژوئن اعلام کرد که تمام تمرکز خود را روی بازی گذاشته است.

این به نوعی رد شایعاتی بود که کنار گذاشته شدن بازی توسط استودیو را خبر داده بودند. با این حال قیمت ۶۰ دلاری آن باعث می‌شود تا بسیاری قید آن را بزنند، به خصوص که بازی‌های رایگان و موفقی در این سبک در حال حاضر در دسترس هستند.

کرافورد

به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز برنامه هایی برای سری بتلفیلد دارد که بسیار فراتر از نسخه‌ی ۲۰۴۲ خواهند بود. وینس زامپلا (Vince Zampella)، رئیس استودیوی ریسپاون (Respawn) اکنون مسئولیت این مجموعه‌ی محبوب را بر عهده دارد و شایعات حاکی از آن است که حداقل یک بازی تک نفره‌ی جدید از این سری در دست توسعه‌ی است.


بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی در دسترس است. فصل دوم در ۸ شهریور عرضه شده و همه‌ی مواردی که در اینجا در مورد آن‌ها صحبت کردیم نظیر نقشه، سلاح‌ها، وسایل نقلیه و متخصص جدید برای دارندگان بازی کاملا رایگان خواهد بود. البته آیتم‌های تزئینی و غیررایگان نیز وجود خواهند داشت. در ادامه می‌توانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.

/*/