مهران محمدی امین

نتایج یک تحقیق نشان داده ایرپادز پرو اپل می‌تواند حتی جایگزین یک سمعک حرفه‌ای شود و به کاربرانی که مشکل شنوایی دارند در شنیدن صداها کمک کند

1401\08\30 15:52:23


تحقیقات نشان داده ایرپادز پرو می‌تواند جایگزین یک سمعک حرفه‌ای شود

نتایج یک تحقیق نشان داده ایرپادز پرو اپل می‌تواند حتی جایگزین یک سمعک حرفه‌ای شود و به کاربرانی که مشکل شنوایی دارند در شنیدن صداها کمک کند

نتایج یک تحقیق نشان داده ایرپادز پرو اپل می‌تواند حتی جایگزین یک سمعک حرفه‌ای شود و به کاربرانی که مشکل شنوایی دارند در شنیدن صداها کمک کند.

ایرپادزها یکی از بهترین هندزفری‌های بلوتوثی در جهان هستند که در کنار بهره‌مندی از قابلیت‌های فراوان، کیفیت صدای بسیار فوق‌العاده‌ای هم دارند.

اما انتظار نداشتیم این محصولات برای کسانی که مشکل شنوایی دارند هم مناسب باشند که طبق یافته‌های یک مطالعه‌ی جدید ظاهرا این قابلیت هم در آن‌ها وجود دارد.

در این تحقیق یادشده که در ژورنال iScience هم منتشر شده، ایرپادز پرو مورد بررسی قرار گرفته که در نتیجه مشخص شده به‌جای خرید سمعک‌های چند هزار دلاری می‌شود یک شانس به این محصول هم داد. البته در این تحقیق به ایرپادز ۲ هم به عنوان یک جایگزین بسیار ارزان‌قیمت برای سمعک های گران‌قیمت اشاره شده است. اینطور که به نظر می‌رسد ظاهرا به کمک این دو محصول می‌شود صداهای میانه را بهتر از حالت عادی شنید.

  • ۱۰ هدفون بی‌سیم محبوب در دیجی کالا (۱۰ آبان ۱۴۰۱)

در این تحقیق ۲۱ بیمار که مشکل شنوایی داشته‌اند به عنوان نمونه شرکت کردند.

قرار شد از این افراد با استفاده از یک سری سمعک و البته ایرپادز و ایرپادز ۲ آزمایش گرفته شود. دو ایرپادز به یک آیفون متصل شدند تا بدین ترتیب بتوانند از میکروفون گوشی برای بهره‌مندی از قابلیت Live Listen استفاده کنند. با این قابلیت، میکروفون آیفون برای افزایش بلندی صدای درون اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن‌ها را به ایرپادز ارسال می‌کند.

این ۲۱ نفر می‌بایست هر جمله‌ای را که می‌شنیدند تکرار می‌کردند.

نتیجه نشان داد چه در محیط‌های ساکت و چه شلوغ، عملکرد ایرپادز ۲ بهتر از سمعک نبود اما از حالت عادی بسیار بهتر بود. اما ایرپادز پرو کمی فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست با سمعک های حرفه‌ای هم برابری کند. البته یک نکته هم در این رابطه وجود دارد.

ایرپادز پرو زمانی توانست به کاربران کمک کند صداها را بهتر بشنوند که صدا از تمام اطراف آن‌ها می‌آمد.

صدایی که درست در مقابل این افراد تولید می‌شد خیلی واضح به گوش آن‌ها نمی‌رسید. حال مهم نبود در این حالت از کدام مدل از ایرپادز استفاده می‌کردند. حال نکته‌ی جالب اینجاست که ۷۵٪ از آمریکایی‌ها به این خاطر که فکر می‌کنند اگر از سمعک استفاده کنند خیلی مسن به نظر می‌رسند تمایلی به آن نشان نمی‌دهند که برای برخی از آن‌ها ایرپادز پرو می‌توان گزینه‌ی جذاب‌تر و البته ارزان‌تر باشد.

  • مقایسه ایرپادز پرو ۲ با گلکسی بادز ۲ پرو؛ اپل یا سامسونگ؟

منبع: PhoneArena

/*/ .

.


بازنشر از : digimag