مهران محمدی امین

مایکروسافت قصد دارد در رویداد سخت‌افزاری پیش رو از محصولات جدیدی از جمله سرفیس پرو ۹، سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس استودیو ۳ رونمایی کند که به‌تازگی شاهد انتشار تصویری از محصول آخر یعنی

1401\07\07 19:14:09


تصویر سرفیس استودیو ۳ مایکروسافت به بیرون درز کرد

مایکروسافت قصد دارد در رویداد سخت‌افزاری پیش رو از محصولات جدیدی از جمله سرفیس پرو ۹، سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس استودیو ۳ رونمایی کند که به‌تازگی شاهد انتشار تصویری از محصول آخر یعنی سرفیس استودیو ۳ بودیم

مایکروسافت قصد دارد در رویداد سخت‌افزاری پیش رو از محصولات جدیدی از جمله سرفیس پرو ۹، سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس استودیو ۳ رونمایی کند که به‌تازگی شاهد انتشار تصویری از محصول آخر یعنی سرفیس استودیو ۳ بودیم.

اگر خبرهای مربوط به مایکروسافت را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که این شرکت آمریکایی می‌خواهد به‌زودی رویدادی را برگزار کرده و طی آن از محصولات سخت‌افزاری جدیدی رونمایی کند.

در این رویداد طبق اطلاعاتی که توسط افشاگران در اختیار داریم، قرار است از محصولاتی نظیر سرفیس پرو ۹، سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس استودیو ۳ رونمایی شود. اینکه باز هم چه محصولات دیگری را قرار است در این رویداد شاهد باشیم مشخص نیست چون بیشتر نام این سه محصول را در کنار هم شاهد بوده‌ایم.

البته طی چند هفته‌ی اخیر در بیشتر خبرهایی که در رابطه با رویداد پیش روی مایکروسافت منتشر می‌شده، شاهد افشای اطلاعاتی پیرامون سرفیس پرو ۹ بودیم. محصولی که گفته می‌شود در دو مدل ۵G و مجهز به وای‌فای با تراشه‌های ساخت کوالکام و اینتل راهی بازار می‌شود.

اما خبری که به‌تازگی در این رابطه منتشر شده، سرفیس استودیو ۳ را هدف قرار داده است.

به لطف گزارشی که از سوی وب‌سایت صدور گواهی FCC در رابطه با سرفیس استودیو ۳ منتشر شده، توانستیم تصویری از این محصول را هم شاهد باشیم. تصویری که نشان می‌دهد بین آن و نسل قبل یعنی سرفیس استودیو ۲ تفاوت معناداری حداقل از لحاظ ظاهری وجود ندارد. همچنین ویندوز ۱۱ را هم به عنوان سیستم‌عامل این محصول شاهد هستیم که در کنار تاریخ ثبت شده در تصویر (۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ که مربوط به ۱۳ روز پیش است) از جدید بودن آن حکایت دارد.

  • قیمت و مشخصات فنی سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس پرو ۹ لو رفت

سرفیس استودیو جدید با نام رمز Chehalis شناخته شده و گفته می‌شود درون جعبه‌ی آن، صفحه کلید سرفیس و قلم سرفیس پن هم در دسترس قرار خواهد داشت.

همچنین گفته می‌شود این محصول از تراشه‌ی نسل ۱۱ اینتل به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد که اگرچه تراشه‌های خوبی در این نسل قرار دارند اما اینتل نسل ۱۲ را هم راهی بازار کرده و بسیاری‌ها انتظار داشتند مایکروسافت از تراشه‌های این سری برای نماینده‌ی جدید خود استفاده کند.

البته در رابطه با سرفیس پرو ۹ و سرفیس لپ‌تاپ ۵ هم اتفاق مشابهی رخ داده است. در حالی که انتظار می‌رفت مایکروسافت این محصولات را با تراشه‌های نسل ۱۳ اینتل راهی بازار کند، اما گفته می‌شود این اتفاق رخ نخواهد داد و از تراشه‌های نسل ۱۲ در این محصولات استفاده خواهد شد. سرفیس پرو ۹ هم در مدلی که قرار است به فناوری ۵G مجهز شود از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸xc نسل ۳ به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد در حالی که این تراشه در عین قدرت پردازشی بالا، متعلق به سال گذشته است.

اما چون رویداد کوالکام که در آن از نسل دوم تراشه‌ی یادشده رونمایی خواهد شد تقریبا یک ماه بعد از رویداد مورد انتظار مایکروسافت برگزار می‌شود، مایکروسافت هم چاره‌ای جز انتخاب اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ برای سرفیس پرو ۹ ۵G نداشته است.

سرفیس استودیو ۳ در حالی قرار است در رویداد مورد انتظار مایکروسافت رونمایی و راهی بازار شود که از عرضه‌ی آخرین نسل از آن حدودا ۴ سال می‌گذرد. در نتیجه‌ی همین موضوع، انتظارات از مایکروسافت بسیار بالاست و باید دید این شرکت آمریکایی تا چه حد می‌تواند کاربران خود را راضی نگه دارد.

  • مایکروسافت پاییز امسال از محصولات جدیدش رونمایی خواهد کرد

منبع: Windows Central

/*/ . .


بازنشر از : digimag