مهران محمدی امین

آماده شوید کینگدام هارتس ۴ در راه است! اگر بخواهیم به یکی از چیزهایی که اکثریت درباره داستان کینگدام هارتس می‌دانند اشاره کنیم این است که شخصیت‌های فاینال فانتزی دررابطه‌با پایان

1401\06\07 18:32:57


داستان کینگدام هارتس؛ هر آنچه باید پیش از کینگدام هارتس ۴ بدانیم

آماده شوید کینگدام هارتس ۴ در راه است! اگر بخواهیم به یکی از چیزهایی که اکثریت درباره داستان کینگدام هارتس می‌دانند اشاره کنیم این است که شخصیت‌های فاینال فانتزی دررابطه‌با پایان جهان با میکی ماوس صحبت می‌کنند و یک کات سین را می‌بینیم که در آن سنگی بزرگ به سر گوفی اصابت کرده و او را می‌کشد (نمی‌کشد)

آماده شوید کینگدام هارتس ۴ در راه است!

اگر بخواهیم به یکی از چیزهایی که اکثریت درباره داستان کینگدام هارتس می‌دانند اشاره کنیم این است که شخصیت‌های فاینال فانتزی دررابطه‌با پایان جهان با میکی ماوس صحبت می‌کنند و یک کات سین را می‌بینیم که در آن سنگی بزرگ به سر گوفی اصابت کرده و او را می‌کشد (نمی‌کشد).

ولی چیزی که همه درباره بازی می‌دانند این است که داستان کینگدام هارتس شلم‌شوربایی برای خود است. بگذارید بهتر بگویم، داستان کینگدام هارتس درهم برهم و آشفته نیست اما دربازی‌های بسیار زیاد که کنسول‌ها و نسل‌های فراوانی را به خود دیده پخش شده است، پس در نتیجه تعداد اندکی از بازیکنان می‌توانند همه چیز را خودشان یاد بگیرند. برای آنهایی که می‌خواهند خود را برای کینگدام هارتس ۴ آماده کنند یا داستان این کراس اور دیزنی/اسکوئر را به یادآورند این مقاله برای شماست.

توضیح داستان کینگدام هارتس، بازی به بازی:

  • Kingdom Hearts 1
  • Kingdom Hearts: Chain of Memories
  • Kingdom Hearts: 365/2 Days
  • Kingdom Hearts 2
  • Kingdom Hearts: Coded
  • Kingdom Hearts: Birth by Sleep
  • Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
  • Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage
  • Kingdom Hearts: Union Cross
  • Kingdom Hearts 3
  • Kingdom Hearts 3: Re Mind DLC
  • Kingdom Hearts: Melody of Memory
  • Kingdom Hearts: Dark Road

Kingdom Hearts 1

کینگدام هارتس ۱ از جزیره سرنوشت (Destiny Island) آغاز می‌شود که ما پروتاگونیست بازی، سورا را در حال بازی با دوستانش ریکو و کایری می‌بینیم.

یک شب، جزیره توسط نیروهایی تاریک به نام بی‌قلب‌ها (Heartless) مورد حمله قرار می‌گیرد. بی‌قلب‌ها موجوداتی هستند که تماماً از تاریکی قلب فرد ساخته شده‌اند. سلاح مرموز کلید شکلی، کیبلید (Keyblade)، در دستان سورا پدیدار می‌شود بااین‌حال او در نبرد پیروز نمی‌شود.

ریکو با تصمیم خود قدم در تاریکی محصورکننده جزیره قدم می‌گذارد درحالی‌که کایری توسط انفجاری به‌سوی سورا پرتاب شده و در درون او ناپدید می‌شود. در انتها، سورا به‌سوی خورشید تاریک غول‌آسای حاضر در آسمان کشیده می‌شود و به همراه جزیره ناپدید می‌شود.

در یک کات سین ما با نیمه دوم جهان کینگدام هارتس آشنا می‌شویم: جهان‌های دیزنی. موسیقی Mickey Mouse’s March به گوش می‌رسد و گوفی و دونالد را در راهروهای یک قلعه می‌بینیم.

از طریق یک نامه آن‌ها متوجه می‌شوند که میکی باعجله آنجا را ترک کرده و به آن‌ها دستور داده به جهان‌های دیگر سفرکرده و یک «کلید» به‌خصوص را پیدا کنند. سورا در شهر تراورس (Traverse Town) بیدار می‌شود. اینجا او با تعدادی از شخصیت‌های فاینال فانتزی دیدار می‌کند که به او معنای سلاحش را توضیح می‌دهند: ضربه کیبلید تنها راه ازبین‌بردن بی‌قلب‌هاست.

سورا همچنین یاد می‌گیرد که کلید او می‌تواند «قلب‌های جهان‌ها» را ببندد تا در این صورت تاریکی قادر به بلعیدن آنان نباشد. گوفی و دونالد با سورا در شهر توایلایت (Twilight Town) ملاقات می‌کنند.  آنها متوجه می‌شوند که کیبلید او «کلیدی» است که میکی به آنها دستور داده بود دنبال کنند پس این سه نفر تیمی تشکیل می‌دهند و شروع به گشت‌وگذار می‌کنند.

جهان‌های دیزنی

بزرگ‌ترین بخش هر بازی کینگدام هارتس را جهان‌های دیزنی اشغال کرده است. اینجا بازیکن به جهان‌های فراوانی بر اساس فیلم‌های دیزنی سفر می‌کند و به پروتاگونیست‌های هر داستان کمک می‌کند بعضی از مهم‌ترین قسمت‌های داستان خود را تکرار کنند.

حقیقتی کهن درباره جهان‌های دیزنی در کینگدام هارتس این است که آنها اهمیتی در داستان ندارند. با اینکه این مورد همیشه صحت ندارد در مورد این بازی صادق است. در این بخش ما می‌فهمیم که مالیفیسنت می‌خواهد هفت شاهدخت قلب‌ها را بیابد.

این عمل به او اجازه باز کردن پادشاهی قلب‌ها (Kingdom Hearts) را می‌دهد جهانی که تمامی قلب‌ها از آن سرچشمه می‌گیرند. ریکو به مالیفیسنت ملحق شده با این وعده که او به ریکو کمک می‌کند کایری را پیدا کند اما وقتی او کایری را می‌یابد، او در کما فرورفته و به هوش نمی‌آید. سورا، گوفی و دونالد در هالو بستیون (Hollow Bastion) با ریکو روبه‌رو می‌شوند، جهانی که زمانی تحت رهبری انسم دانا بوده و اکنون مرکز عملیات  تیم مالیفیسنت است.

Hollow Bastion

در اینجا گروه بالاخره به سراغ ریکو می‌رود که از قدرت‌هایش استفاده کرده تا کیبلید سورا را کنترل کند.

گوفی و دونالد که میکی به آنها دستور داده بود «کلید را دنبال کنند» با بی‌میلی تغییر جبهه می‌دهند ولی سورا تسلیم نمی‌شود و او را به مبارزه دعوت می‌کند حتی بدون کیبلیدش. همان‌طور که او می‌گوید: قدرت او از دوستانش سرچشمه می‌گیرد و نه از سلاح‌هایش. گوفی و دونالد که تحت‌تأثیر سخنان سورا قرار گرفته به‌سوی او بازمی‌گردند و کیبلید نیز چنین می‌کند.

ریکو شکست‌خورده و می‌گریزد ولی توسط مردی به نام اَنسم متوقف می‌شود. او به ریکو یاد می‌دهد چطور تاریکی درون قلبش را آزاد کند و قوی تر شود.

گوشزدی برای ادامه مقاله: با اینکه سورا این دو را با هم اشتباه می‌گیرد، انسم و انسم دانا دو شخصیت کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند.

در یک نبرد، سورا و دوستانش مالیفیسنت را شکست داده و دوباره با ریکو مواجه می‌شوند که اکنون توسط انسم تسخیر شده است. او فاش می‌کند که کایری آخرین شاهدختِ قدرت لازم برای گشودن پادشاهی قلب‌هاست و او قادر نیست به هوش بیاید چراکه قلبش هنوز در درون سورا گرفتار است.

با شکست ریکو سورا بدنش را نابود می‌کند و قلب او کایری را آزاد. کایری به زندگی بازمی‌گردد ولی سورا که بدنش را ازدست‌داده به یک بی قلب تبدیل می‌شود. در انتها پس از فرار از دست انسم – ریکو، کایری بدن سورا را به او باز پس می‌دهد.

تقابل نهایی

انسم به مرکز پایان جهان (End of the World) عقب‌نشینی می‌کند، جهانی که توسط نابودی دائم جهان شکل‌گرفته است.

انسم در پادشاهی قلب‌ها را بازکرده با انتظار اینکه مملو از تاریکی باشد ولی با دریایی از نور روبه‌رو شده که در آن ناپدید می‌شود. پشت در پادشاهی قلب‌ها ما ریکو و میکی را می‌بینیم که به سورا کمک می‌کنند در را ببندد. جهان قلب‌ها باری دیگر قفل می‌شود ولی قهرمانان ما پراکنده می‌شوند: کایری و سورا به دو جهت مخالف پرتاب شده درحالی‌که پایان جهان محو می‌شود و ریکو و میکی پشت در ورودی به پادشاهی قلب‌ها باقی می‌مانند.

Kingdom Hearts: Chain of Memories

زنجیره‌ای از خاطرات با اینکه بازی ای کوتاه است اثر قابل‌توجهی بر روی داستان کینگدام هارتس دارد خصوصاً که اینجا جایی است که کانسپت رپلیکا برای اولین‌بار دیده می‌شود.

مدتی پس از رویدادهای کینگدام هارتس ۱، سورا خود را در قلعه آبلیویون (Castle Oblivion) می‌یابد.

این قلعه زمانی سرزمین فراق (Land of Departure) بود ولی حال مرکز اصلی تشکیلات ۱۳ (Organization XIII) است. تشکیلات ۱۳ گروهی از هیچ‌کس‌هاست که در رداهای تاریک پوشیده شده‌اند. سورا، گوفی و دونالد راه خود را در قلعه بازکرده و جهان‌هایی را می‌یابند که از ماجراجویی‌های گذشته‌شان ساخته شده است.

آنها همچنین با اعضای تشکیلات ۱۳ مواجه می‌شوند و هر یک از آنان را در بین طبقات جدید قلعه شکست می‌دهند تا اینکه آن‌قدر بالا رفته که شروع به ازدست‌دادن حافظه‌شان می‌کنند. دختری به نام نامینه خودش را وارد خاطرات سورا کرده و جای کایری را می‌گیرد. با رسیدن سورا به انتهای قلعه او نامینه را آزاد می‌کند.

او در عوض پیشنهاد می‌کند حافظه آنها را ترمیم کند. آنها در اعماق قلعه به خواب می‌روند تا زمانی که او کارش را به پایان می‌رساند. در اینجا به رویدادهای کینگدام هارتس ۲ می‌رسیم.

داستان ریکو

ریکو نیز خودش را در این قلعه می‌یابد.

با کمک میکی ماوس او راهش را در قلعه باز می‌کند و با اعضای تشکیلات ۱۳ و همچنین کلون تاریک خودش، رپلیکا ریکو، می‌جنگد. او با اینکه از حضور انسم در قلبش آشفته خاطر است موفق می‌شود قلعه را ترک کند. در اینجا او با دیز ملاقات می‌کند که یک کارت به او داده تا انسم را در قلبش احضار کند.

مدتی کوتاه بعد این دو با یکدیگر مبارزه کرده و انسم شکست می‌خورد و ریکو قلعه را برای همیشه ترک می‌کند.

Kingdom Hearts: 358/2 Days

مشابه زنجیره‌ای از خاطرات داستان این عنوان عرضه شده بر روی نینتندو دی‌اس به طرز غافلگیرکننده‌ای مهم است چراکه زمینه‌ساز وقایع کینگدام هارتس ۲ می‌شود. اثر آن بر روی داستان کلی کینگدام هارتس در با کینگدام هارتس ۲ به پایان نمی‌رسد و حتی بر روی کینگدام هارتس ۳ اثر می‌گذارد. چند ساعت اولیه کینگدام هارتس ۲ شخصیتی به نام روکساس را به بازیکن معرفی می‌کند.

پسری که شباهت بسیاری به سورا دارد. برای درک بهتر هویت روکساس و دلیل حضور او در بازی ما باید از بازی Kingdom Hearts 358/2 Days شروع کنیم.

وقتی که کسی می‌میرد او از کسی بودن ساقط می‌شود و یک بی قلب و هیچ‌کس در عوض خلق می‌شوند. بی قلب، قلب‌های بدون بدن هستند و هیچ‌کس بدن جدا شده از قلب است.

هنگامی که سورا در کینگدام هارتس به یک بی قلب تبدیل کرد او همچنین یک هیچ‌کس را به نام روکساس ایجاد کرد. این به این معناست که سورا در زنجیره از خاطرات در اصل یک بی قلب است که تنها شبیه سورای واقعی می‌باشد. در روز خلق او، زنماس روکساس را در شهر توایلایت بدون هیچ خاطره‌ای از زندگی قبلی‌اش، مانند دیگر هیچ‌کس‌ها، پیدا می‌کند.

او به تشکیلات ۱۳ به‌عنوان سیزدهمین عضوشان می‌پیوندد و در تفحص آنان در جهان‌های دیزنی مشارکت می‌کند. این بخش از بازی هم‌زمان با رویدادهای زنجیره‌ای از خاطرات رخ می‌دهد. هدف تشکیلات نابودی بی‌قلب‌ها تا جای ممکن و سپس احضار پادشاهی قلب‌هاست.

بر این باور که این عمل به آن‌ها اجازه می‌دهد از هیچ‌کس به موجوداتی کامل تبدیل شوند.

پس از Chain of Memories

با گذر زمان، روکساس با اکسل، استادش، و شیان دختری با سرگذشت نامشخص دوست می‌شود. ولی با به خواب رفتن سورا برای به‌دست‌آوردن خاطراتش در زنجیره‌ای از خاطرات روکساس نیز به خواب می‌رود. وقتی او بیدار می‌شود می‌بیند که اکثر اعضای تشکیلات ۱۳ توسط سورا در قلعه آبلیویون شکست‌خورده و ناپدید شده‌اند.

شیان سپس از هویت واقعی خود نیز خبردار می‌شود: او کپی ای از روکساس خلق شده توسط زنماس است که با استفاده از خاطرات دزدیده شده از سورا در زنجیره‌ای از خاطرات این کار را انجام داده است. او تشکیلات را ترک کرده و روکساس از او پیروی می‌کند. شیان سپس توسط زنماس دوباره برنامه‌نویسی شده و به روکساس حمله می‌کند.

شیان که خود از خاطرات سورا ساخته شده این خاطرات را به روکساس پس می‌دهد و سپس ناپدید می‌شود نه فقط در جسم بلکه در خاطرات تمامی افرادی که او را می‌شناختند.

هیچ‌کس دیگر او را به‌خاطر نمی‌آورد: او زنجیره‌ای از خاطرات را در هم شکست. روکساس با ریکو ملاقات می‌کند که از دیز دستور داشت او را دستگیر کرده و به سورا بازگرداندش. در طول نبرد ریکو مجبور می‌شود از تاریکی درون قلبش برای شکست روکساس استفاده کند و در پی این عمل ظاهر انسم را به خود می‌گیرد.

دیز سپس روکساس را به نسخه دیجیتالی شهر توایلایت منتقل می‌کند تا زمانی که سورا بتواند دوباره با او تلفیق شود در آنجا بماند.

Kingdom Hearts 2

کینگدام هارتس ۲ داستان روکساس را پس از اینکه خاطراتش را ازدست‌داده و در شبیه‌ساز شهر توایلایت زندانی شده است دنبال می‌کند. اینجا او روزهایش را با دوستان مدرسه‌اش سپری می‌کند و از آخرین روزهای تابستان نهایت لذت را می‌برد. در هفت روز، روکساس از بی‌خبری از رویدادهای عجیب در حال وقوع در شهر به شاهد بودن و سپس تحقیق وقایع ماورای طبیعی مربوط به هیچ‌کس‌ها و بی‌قلب‌ها می‌رسد و در انتها به خواب سورا را دیدن و ماجراجویی‌های گذشته‌اش.

او در خواب با نامینه دیدار می‌کند که به او توضیح می‌دهد یک هیچ‌کس است.

با عجیب‌تر شدن وضعیت در شهر روکساس می‌خواهد دوباره به سراغ نامینه برود ولی در عوض سورا را در یک محفظه خواب پیدا می‌کند. دیز (انسم دانا) او را پیدا می‌کند و به او از سرنوشتش و اتحاد با سوی بی‌قلبش، سورا در خواب‌رفته، برای شکل‌دادن کسی آنها، فرد کامل، می‌گوید. او همچنین اعلام می‌کند که تعطیلات تابستانی به پایان رسیده است.

روکساس جایگاه خود را درون سورا می‌پذیرد.

ین سید و جهان‌های دیزنی

پیروی دستورات میکی ماوس، سورا به دیدار جادوگر بزرگ ین سید می‌رود که به آنها درباره تشکیلات ۱۳ می‌گوید و گروه را برای پیداکردن ریکو روانه می‌کند. با حضور در هالو بستیون آنها توسط میکی متوجه می‌شوند که انسم (شخصیت بد اصلی کینگدم هارتس ۱) در اصل بی قلب زهانورت است، شاگرد سابق انسم دانا. آنها همچنین می‌فهمند که زنماس، هیچ‌کس زهانورت، رهبر تشکیلات ۱۳ است.

هدف اصلی تشکیلات ۱۳ پس از آن مشخص می‌شود. آنها سورا را تحریک می‌کنند و بی قلب به‌سوی او روانه می‌کنند تا این قلب‌های آزاد شده پادشاهی قلب‌ها را شکل دهد. در عوض این کار او به آنها یک قلب داده و باری دیگر کاملشان می‌کند.

رویارویی نهایی

گروه راهی به جهانی که هرگز نبود (The World That Never Was)، مرکز اصلی تشکیلات، پیدا می‌کند.

وقتی به آنجا وارد می‌شوند  اکسل را پیدا می‌کنند. اکسل دوست روکساس از بازی ۳۶۵/۲ Days است. او در کنار گروه می‌جنگد و در نهایت خودش را فدا کرده تا راه واقعی به زهانورت، جایی که کایری در آنجا گروگان گرفته شده، را باز کند.

سورا کایری و ریکو را داخل قلعه تشکیلات پیدا می‌کند و میکی انسم را. او دارد از یک ماشین استفاده می‌کند تا بخشی از انرژی درحال‌رشد در پادشاهی قلب‌ها را نابود کند اما به دلیل اشتباه محاسباتی دستگاه منفجر شده و انسم در انفجار نور ناپدید می‌شود.

سورا و ریکو زنماس، آخرین عضو باقی‌مانده تشکیلات ۱۳ را نابود می‌کنند ولی خودشان را در سوی دیگر دَر تاریکی می‌یابند. به‌زودی اما آنها متوجه بطری ای معلق در آب می‌شوند که پیامی از کایری در خود دارد.

باز کردن بطری یک در به جزیره سرنوشت باز می‌کند. درحالی‌که همه سرگرم جشن گرفتن اتحاد دوباره‌شان هستند میکی بدون اینکه چیزی بگوید آنجا را ترک می‌کند و از طرف دیگر کایری نامه‌ای از طرف او در داخل یک بطری پیدا می‌کند. محتویات نامه در بازی Kingdom Hearts Coded فاش می‌شود که دوباره سورا را از دوستانش جدا می‌کند.

Kingdom Hearts: Coded

این بازی موبایل منتشر شده در سال ۲۰۰۸ ارتباط چندانی با داستان کینگدام هارتس ندارد اما ازآنجایی‌که این مقاله راهنمایی جامع است ما تصمیم گرفتیم آن را شامل شویم.

جیمینی کریکت متوجه می‌شود ژورنالی که او رویدادهای کینگدام هارتس ۱ و زنجیره‌ای از خاطرات را در آن ثبت کرده همگی نوشته‌هایشان را ازدست‌داده‌اند به جز دو نامه که او تابه‌حال ندیده است.

او تصمیم می‌گیرد قضیه را بیشتر بررسی کند و یک نسخه دیجیتالی از ژورنال خلق می‌کند که توسط باگ‌ها تخریب می‌شود. یک کپی دیجیتال از سورا سپس اعزام می‌شود تا با این باگ‌ها مبارزه کند. با رفع باگ‌ها ژورنال، دیتا سورا دیتا نامینه را در شبیه‌ساز مجازی قلعه آبلیویون می‌یابد.

در اینجا مشخص می‌شود که نامینه واقعی نامه‌های داخل ژورنال را نوشته است تا به سه شخصیت جدیدی که خاطراتشان در قلب سورا گیر افتاده بود اشاره کند. این افراد آکوا، ترا  و ونتوس از بازی Kingdom Hearts Birth by Sleep هستند و دیتا نامینه معتقد است تنها سورا می‌تواند آن‌ها از وضعیت حاضرشان نجات دهد.

Kingdom Hearts: Birth by Sleep

در بخش آغازین این مقاله اشاره کردم که از ابتدا با کینگدام هارتس ۱ شروع می‌کند. این مسئله تا حدی نادرست است.

بازی Birth by Sleep عملاً نقطه آغازین داستان کینگدام هارتس است که ده سال پیش از رویدادهای اولین بازی رخ می‌دهد و مقدمه کل داستان است. سه حامل کیبلید، آکوا، ترا و ونتوس دارند با استاد اراکوس در سرزمین فراق تمرین می‌کنند. ترا و آکوا که بزرگ‌تر از ونتوس هستند قرار است امتحان نشان استادی (Mark of Mastery) را بگذرانند تا به‌جایگاه استادان کیبلید برسند و ونتوس که ظاهری شبیه سورا دارد باید صبر کند تا سنش بیشتر شود.

امتحان در مقابل زهانورت که هنوز شرارتش بر کسی آشکار نشده، و اراکوس انجام می‌گیرد. زهانورت از قدرت‌هایش استفاده می‌کند تا برای لحظاتی تاریکی درون ترا را بیدار کند و باعث شکست او در امتحان شود. آکوا از امتحان سربلند بیرون می‌آید و مقام استاد کیبلید را به دست می‌آورد.

درست پس از امتحان، موجوداتی اسرارآمیز مشابه بی‌قلب‌ها در جهان‌های مختلف ظاهر می‌شوند که منجر به آغاز ماجراجویی این سه کارآموز می‌شود.

ترا فرستاده می‌شود تا زهانورت را پیدا کند و ونتوس که توسط سخنان وانیتاس مرموز قانع شده به دنبال او می‌رود. آکوا مسئول حفاظت از ترا در مقابل تاریکی درونش و همچنین بازگرداندن ونتوس به سرزمین فراق می‌شود.

ماجراجویی

در طول ماجراجویی‌هایشان آکوا و ونتوس با کایری و ریکوی جوان ملاقات می‌کنند. آنها به این دو می‌گویند که روزی از حاملان کیبلید خواهند شد و سپس به راه خود ادامه می‌دهند.

در نهایت ترا زهانورت را پیدا می‌کند. نقشه او این است که χ-blade (کیبلید تلفظ می‌شود) را با تلفیق قلب‌های ونتوس و وانیتاس در طول نبرد خلق کند. ترا همچنین درمی‌یابد که ونتوس پیش از اینکه خاطراتش را از دست بدهد شاگرد زهانورت بوده است.

ونتوس به نزد اراکوس، استاد کنونی‌اش بازگشته و از او می‌پرسد آنچه که زهانورت گفته حقیقت دارد. اراکوس گفته‌های او را تأیید می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که کشتن ونتوس تنها راه متوقف کردن زهانورت است. ترا به ناگهان سر رسیده تا از ونتوس دفاع کند: او تلپورت می‌کند درحالی‌که ترا استادشان را شکست می‌دهد.

زهانورت سپس اراکوس ضعیف شده را می‌کشد و سرزمین فراق را غرق در تاریکی می‌کند.

تقابل نهایی

آکوا، ترا و ونتوس با زهانورت و وانیتاس در سرزمین فراق مواجه می‌شوند. زهانورت از تاریکی درون ترا استفاده می‌کند تا بدنش را برباید درحالی‌که ونتوس و آکوا تا مرز شکست به دست وانیتاس پیش رفته‌اند. ترا زره کنار گذاشته شده زهانورت را به دست می‌آورد و موفق به شکست او می‌شود.

از سوی دیگر وانیتاس و ونتوس در طی نبردشان به هم ملحق شده تا کیبلید را خلق کنند. آکوا کیبلید را نابود می‌کند و ونتوس وانیتاس را شکست می‌دهد. نابودی کیبلید باعث وقوع انفجاری می‌شود که همه را در خود می‌بلعد اما ونتوس و آکوا توسط میکی نجات می‌یابند.

ونتوس ولی به هوش نمی‌آید زیرا قلبش در طول نبرد گم شده و وارد بدن سورا شده پس آکوا او را در قلعه آبلیویون پنهان می‌کند. آکوا سپس به درون تاریکی شیرجه زده تا ترا – زهانورت را نجات دهد اما در قلمروی تاریکی گم می‌شود. ترا – زهانورت (هنوز حامل قلب‌های ترا، زهانورت و اراکوس) توسط انسم دانا پیدا می‌شود که او را به شاگردی خود می‌پذیرد.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

در پایان Kingdom Hearts Coded یک صحنه اضافی نشان داده می‌شود که با کشتن بی قلب و هیچ‌کس استاد زهانورت او به زندگی بازگشته است.

برای آمادگی برای بازگشت او، سورا و ریکو باید امتحان نشان استادی را بگذرانند و به استادان کیبلید تبدیل شوند. در همین حین، کسان (جسم کامل) ۵ عضو تشکیلات ۱۳ (از جمله لیا، کسیِ اکسل) در باغ رادیانت، جهان منزلگاه انسم دانا و دانش‌آموزانش، زنده می‌شوند. ما در اینجاست که متوجه می‌شویم این اعضای اسبق تشکیلات شاگردان انسم بوده‌اند.

به‌عنوان بخشی از امتحان، ریکو و سورا به گذشته به سرزمین سرنوشت فرستاده می‌شوند و به‌اجبار به خواب فرو می‌روند که به آنها اجازه می‌دهد به جهان خواب دسترسی پیدا کنند با مأموریت بیدار کردن خودشان.

سورا و ریکو پس از مدت کوتاهی جدا می‌شوند ولی هر دو سه عضو مشابه تشکیلات ۱۳ را می‌بینند: انسم، زنماس و زهانورت جوان که در زمان سفرکرده.

پس از جهان‌های خواب و رؤیا

وقتی سورا جهان‌های رؤیا را ترک می‌کند او دوباره با آنها دیدار کرده و از هدف جدید تشکیلات باخبر می‌شود. ۱۳ عضو سازمان قرار است به حاملان کلون‌های استاد زهانورت تبدیل شوند و او می‌خواهد سورا به آنان ملحق شود. زهانورت سپس نقشه می‌ریزد که ۱۳ تکه تاریکی و ۷ تکه روشنایی که کیبلید به آن متلاشی شد را کپی کند و برای رسیدن به این مقصود تشکیلات ۱۳ باید هفت شاهدخت قلب را بکشند.

این عمل به باور او پادشاهی قلب‌ها را احضار می‌کند. زهانورت جوان سپس سورا را در تاریکی فرو می‌برد که تنها به دلیل حضور ونتوس در قلبش موفق به مقاومت در برابر آن می‌شود. او سپس توسط میکی، ریکو و لیا نجات پیدا می‌کند و به‌جایی امن برده می‌شود.

ریکو به قلب او وارد شده تا بیدارش کند و متوجه می‌شود ونتوس، روکساس و انسم دانا همگی در قلب دوستش حضور دارند. پس از اینکه هر دو در برج ین سید بیدار می‌شوند ریکو به مقام استادی کیبلید می‌رسد و سورا باید امتحان را دوباره بگذارند. در همین حال، لیا و کایری مشخص می‌شود هر دو حاملان کیبلید هستند.

پایان مخفی

در پایان مخفی بازی به ما نشان داده می‌شود میکی و ین سید چطور قصد خنثی‌کردن برنامه‌های زهانورت را دارند.

این دو تصمیم می‌گیرند که ۷ استاد کیبلید پیدا کنند که نام محافظان نور را یدک کشیده و به‌جای شاهدخت نور خواهند جنگید. باید یادآوری کنم که تاکنون تنها ۶ حامل کیبلید وجود دارند که هنوز در داستان هستند: سورا، ریکو، میکی، لیا، کایری و آکوا. محافظ گم شده دیگر ونتوس است.

او باید پیش از نبرد علیه استاد زهانورت بیدار شود تا محافظان شانسی برای پیروزی داشته باشند.

Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage

با اینکه این بازی، بازی ای کامل نیست A Fragmentary Passage بازی Birth by Sleep را به داستان کلی کینگدام هارتس متصل می‌کند. بخش اعظم Birth by Sleep – A Fragmentary Passage را فلش بکی درباره کارهایی که میکی در طول کینگدام هارتس ۱ کرده تشکیل می‌دهد. در برج ین سید، طبق درخواست او، میکی به ریکو و کایری درباره اینکه چطور با آکوا در قلمروی تاریکی ملاقات کرد می‌گوید.

پس از رویدادهای Birth by Sleep آکوا هنوز در قلمروی تاریکی سرگردان است.

پس از ماجراجویی‌های بسیار او شکست‌خورده به نظر می‌رسد و در تاریکی غرق می‌شود تا اینکه میکی دست او را گرفته و به ساحل می‌آورد. آنها در ورود به پادشاهی قلب‌ها را پیدا می‌کنند و در سوی دیگر در سورا و ریکو را می‌یابند که سعی دارند ورودی را ببندند. این واقعه با رویدادهای کینگدام هارتس ۱ هم‌زمان است و توضیح می‌دهد چرا میکی پشت آن در بود.

میکی در را می‌بندد ولی آکوا توسط بی قلب به تاریکی برده می‌شود. او در دارک مارگین (Dark Margin) به انسم دانا ملحق شده و منتظر می‌ماند. فلش بک به پایان می‌رسد و به زمان حاضر برمی‌گردیم.

ین سید از میکی و ریکو می‌خواهد که آکوا را نجات دهند و کایری و لیا در کنار ین سید باقی خواهند ماند و به تمرین ادامه می‌دهند تا اینکه به مقام استادی کیبلید برسند.

Kingdom Hearts: Union Cross

اگر Birth by Sleep مقدمه کینگدام هارتس ۱ در نظر گرفته شود پس Union Cross راز پایه‌گذار کل جهان است. بااین‌حال این داستان بیشتر به کینگدام هارتس ۳، بسته الحاقی آن و ادامه داستان کینگدام هارتس مرتبط است. به همین دلیل بازی Union Cross داستانی منسجم‌تر از دیگر بازی‌های مجموعه دارد تا جایی که خلاصه کردن کامل داستان آن امری تقریباً غیرممکن است.

در ادامه میزان حداقلی که باید درباره Union Cross بدانید را درج کرده‌ام.

جهان

در زمان‌های قدیم، پادشاهی قلب‌ها جهانی بود که میان تاریکی، نور و قلمروی میان تقسیم شده بود. هر یک از این جهان از دیگری مجزا بود و سفر میان آنها غیرممکن. در نهایت یک جنگ، جنگ کیبلید بین نور و تاریکی در گرفت.

برای به پایان رساندن این جنگ، استاد استادان ۵ نفر از ۶ کارآموز خود را به پیش‌گویان (Foretellers) منسوب کرد و هر یک را به ریاست یک اتحادیه گذاشت. کارآموز ششم استاد، لوکسو، مأموریتی مخفی داشت. او باید از دیدها پنهان می‌ماند اما رویدادهایی که در آینده رخ می‌دادند را مشاهده می‌کرد.

او کیبلیدی با خود حمل می‌کند که به استادش اجازه می‌دهد جهان اطراف خود را مشاهده کند و یک جعبه بزرگ که هرگز نباید باز شود.

با ناپدیدشدن استاد بدون هیچ ردپایی همان‌طور که دانش‌آموزانش قول داده بود، بسیاری از ساکنان شهر دی‌بریک قدرت‌های خود را به‌عنوان حاملان کیبلید باز کردند. هر یک از آنان به اتحادیه‌ای تحت‌نظر پیش‌گویان پیوست و به جهان‌های نزدیک سفر کرد تا از مردمان آنجا محافظت کرده و نور را از نیروهای تاریکی پس بگیرند.

استاد استادان و پیش‌گویان

پیش‌گویان این افراد هستند که در ادامه می‌خوانید:

  • ایرا، رهبر اتحادیه تک‌شاخ – او به رهبر پیش‌گویان خواهد شد
  • ایسد، رهبر اتحادیه خرس – مقرر شده که به مقام دست راستی ایرا برسد
  • گولا، رهبر اتحادیه پلنگچه – او باید خائن مخفی شده در میان پیش‌گویان را پیدا کند
  • ایوا، رهبر اتحادیه روباه – او مأمور شده بهترین حاملان کیبلید در تمامی اتحادیه‌ها را بیابد
  • انوی، رهبر اتحادیه مارمولک – او ناظر بر دیگر پیش‌گویان است

علاوه بر دریافت نقش‌ها و اهداف منحصربه‌فرد، هر یک از پیش‌گویان نسخه‌ای از کتاب پیشگویی نیز به دست آورد. با این کتاب آنها متوجه می‌شوند که جهان مقرر شده به تاریکی فرو رود و خائنی در میان آنان حضور دارد.

راهنمای مشخص‌کردن خائن در کتاب چنین آمده است: «او سمبل تکرو را یدک می‌کشد.» اکثریت پیش‌گویان نقش‌های مخفی برای انجام‌دادن داشتند: مهم‌ترینشان این بود که ایوا باید از نبردهای پیش رو دوری کرده و حاملان کیبلید بااستعداد را در یک فرقه جداگانه، قاصدک‌ها (Dandelions)، جمع کند.

پیش از جنگ کیبلید جدید

بازیکن کنترل یکی از حاملان کیبلید را برعهده می‌گیرد و اتحادیه‌ای انتخاب می‌کند. او همراه این اتحادیه در جهان سفر می‌کند تا با بی‌قلب‌ها جنگیده و نورهایشان را گردآوری کند. در نهایت پروتاگونیست بازی با حاملان کیبلید دیگر به نام‌های افمر و اسکولد ملاقات می‌کند.

با تکمیل شدن نقش ایوا در گردآوری قاصدک‌ها، انتخاب رهبران آینده اتحادیه‌ها و در اختیار قراردادن کتاب قوانین هنگامی که آنها به یک جهان جدید برسند بی‌اعتمادی و ظن در میان پیش‌گویان به قلیان می‌افتد.

ایوا در حین جستجو به دنبال استادش، لوکسو را پیدا می‌کند که از مأموریت مخفی خود به او می‌گوید. او همچنین سوگند راز نگه‌داری خود را شکسته و فاش می‌کند که استاد نقشه داشته میان پیش‌گویان اختلاف بیندازد. ایوا داستان او را باور نمی‌کند و به او حمله می‌کند.

این عمل آغازگر جنگ کیبلید جدید می‌شود. پس از مبارزه با تمامی رهبران اتحادیه‌ها (به جز رهبر خودشان) پروتاگونیست توسط افمر و اسکولد نجات‌یافته و به قاصدک‌ها در جهان دیتا ملحق می‌شود. جهان نور به جهان‌های کوچک‌تر فراوانی تجزیه شده در محاصره تاریکی که نظام عالم وجودی تمامی بازی‌های بعدی کینگدام هارتس را شکل می‌دهد.

این جهان با مرور زمان خودشان را در انزوای کامل بازسازی می‌کنند. چیزی که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که دو کاندیدا برای نقش خائن وجود دارد. ایوا که چندین بار برخلاف دستورات داده شده به او عمل کرد.

دیگری لوکسو که راز استادش را نگه نداشت و با گفتن اسرار خود به ایوا باعث شروع جنگ شد. او همچنین نماد را با خود دارد که در کینگدام هارتس به معنای نماد تکرو یا χ است: او این نماد را بر روی لباسش، کیبلیدش و نامش Luχu دارد.

در جهان دیتا

پنج رهبر جدید اتحادیه‌ها در قبرستان کیبلید با هم ملاقات می‌کنند. این افراد افمر، اسکولد، برین، لاوریام و ونتوس (بله همان ونتوس) هستند.

آنها به جهان دیتا، کپی دیجیتال از نسخه واقعی آن (اکنون نابود شده) سفر می‌کنند. علاوه بر این، خاطرات تمامی قاصدک‌ها پس از اینکه قدرت‌های کیبلید آنها برمی‌خیزد خاطراتشان را از دست می‌دهند. با اینکه همه چیز مانند قبل است، جنگ رخ نمی‌دهد.

بااین‌وجود وقتی اختلالاتی در جهان دیتا شروع به پدیدارشدن می‌کند برین کتاب پیشگویی‌ها را برای کمک بازکرده و متوجه می‌شود کتاب برای او مقرر نشده بوده است. در اینجا او می‌فهمد یکی از رهبران اتحادیه قلابی است.

در انتها رهبران متوجه می‌شوند که خود تاریکی بوده است، تجسم فیزیکی این نیرو تا استرلیتزیا (رهبر مقرر شده) را بکشد و ونتوس را به‌جای او به روی کار بیاورد. درست مثل رهبران قبلی، این فرد تقلبی از نقش خود بی‌خبر بود.

پایان

ما بالاخره از نقشه واقعی استاد استادان باخبر می‌شود.

همان‌طور که او به لوکسو می‌گوید استاد استادان قصد دارد از خودش و شش شاگردش به‌عنوان حاملانی استفاده کند که هفت تکه از سیزده تکه تاریکی را به اسارت بگیرند. از شش تکه دیگر، پنج تا از آنها به رهبران جدید اتحادیه دستاویز می‌شوند و یکی دیگر در آن جهان قدیمی زندانی خواهند ماند. پیش از جداشدن از لوکسو، استاد به او می‌گوید که این فداکاری دائمی نیست و او قصد دارد همه را در نهایت نجات دهد.

در یک فلش بک استاد استادان توضیح می‌دهد که می‌خواهد جایی را خلق کند که در آن نه تاریکی وجود دارد نه نور و این مکان را «مکانی تخیلی» می‌نامد.

این نقشه به ثمر نمی‌نشیند زیرا تمامی رهبران از دنیای دیتای در حال مرگ می‌گریزند. هریک از آنها به زمان و مکان متفاوتی فرار می‌کنند: افمر اسکالا را در کیلوم می‌سازد، ونتوس پیش از رویدادهای Birth by Sleep تجسم می‌یابد و دیگر موارد. در پایان، قاصدک‌ها را می‌بینیم که رؤیا خواران تبدیل می‌شوند.

موجوداتی که در Dream Drop Distance حضور دارند. پروتاگونیست تصمیم می‌گیرد خودش را تسلیم کرده و قلب جدیدی بسازد. در سکانس پایانی قویاً اشاره می‌شود که این قلب جدید به زهانورت تبدیل می‌شود.

Kingdom Heart 3

در آغاز کینگدام هارتس ۳، استاد استادان درباره برنامه‌اش به زهانورت جوان می‌گوید و تقریباً موفق می‌شود او را به انجام خواسته‌هایش راضی کند.

در یک صحنه دیگر ما آکوا را می‌بینیم که در حفاظت از انسم دانا از انسم شرور شکست می‌خورد. او شکست‌خورده و به ورطه‌ای چنان عمیق سقوط می‌کند که حتی میکی و ریکو در نجات او ناموفق‌اند. ریکو و میکی تصمیم می‌گیرند راهی که آکوا طی کرده را دنبال کرده و سعی کنند کسی که او را به‌خوبی می‌شناسد و قادر است او را نجات دهد پیدا کنند درحالی‌که سورا کاری مشابه را برای روکساس انجام می‌دهد.

داستان سورا

سورا جستجوی خود را از شهر توایلایت آغاز می‌کند جایی که روکساس در ابتدای کینگدام هارتس دو بیدار می‌شود.

آنها ماشین‌هایی که انسم استفاده کرده بود تا نسخه دیجیتالی شهر توایلایت را بسازد را پیدا می‌کنند و اطلاعات روکساس را از آن استخراج می‌کنند. برای ونتوس آنها در عوض از یک رپلیکا استفاده کنند، مانند رپلیکای ریکو در زنجیره‌ای از خاطرات، تا فرمی فیزیکی به قلب او بدهند. خوشبختانه ما می‌بینیم که وکسن، عضو تشکیلات ۱۳ مسئول تکنولوژی رپلیکا از متحدین سوراست و تنها به تشکیلات پیوسته تا انسم دانا را نجات دهد.

بالاخره تحقیقات انسم نشان می‌دهد که سه قلب خارجی در درون سورا حضور دارند: ونتوس و روکساس و یک قلب ناشناس.

داستان ریکو و میکی

ریکو و میکی در جستجو برای آکوا به‌جایی می‌رسند که او در تاریکی شیرجه زده تا ترا را نجات دهد. پس از شیرجه زدن در تاریکی آنها ارتباطشان با سورا را از دست می‌دهند. او اجازه می‌دهد قلبش او را راهنمایی کند و پرتالی به جزیره سرنوشت، جهانش باز می‌کند.

در اینجا او یک کیبلید مرموز پیدا می‌کند که دری به قلمروی تاریکی می‌گشاید. اینجا او ریکو و میکی را می‌یابد که دارند با نسخه‌ای از آکوا می‌جنگند که توسط تاریکی فاسد شده است. با به پایان رسیدن مبارزه آکوا به خودش می‌آید و به جزیره سرنوشت می‌رسد.

او به قلعه آبلیویون در سرزمین فراق بازمی‌گردد. در این مکان آنها ونتوس را پیدا می‌کنند و وانیتاس سر رسیده با آنان می‌جنگد. سورا موفق می‌شود قلبش را بازکرده و ونتوس را بیدار کند.

رویارویی نهایی

در قلعه ین سید، هفت محافظ نور با هم متحد شده‌اند.

این محافظان: سورا، ریکو، کایری، میکی، آکوا و ونتوس هستند. آنها در قبرستان کیبلید جمع می‌شوند و با تشکیلات ۱۳ روبه‌رو می‌شوند. اولین کسی که حمله می‌کند ترا – زهانورت است و با اینکه حملاتش مرگبار نیست محافظان در دریایی از بی‌قلب‌ها فرو می‌روند.

به ما اکنون درباره پیشگویی یادآوری می‌شود که تاریکی چیره شده و نور از میان می‌رود.

سورا خودش را در جهان نهایی می‌بیند. موجودی به نام کریتیبه او توضیح می‌دهد چطور به زندگی بازگردد. او با انجام این کار موفق می‌شود چند دقیقه نیز به گذشته برگردد به زمانی که او و دوستانش در تاریکی فرو رفتند.

سرشار از امید او موفق می‌شود وارد تاریکی شده و بی قلبی را قلب‌های محافظان نور را ربود دنبال کند. او سپس تمامی قلب‌هایشان را باز پس گرفته و محافظان را به زندگی برمی‌گرداند. ترا – زهانورت دوباره آماده حمله می‌شود اما توسط زرهی که روح ترا در Birth by Sleep تسخیر کرده متوقف می‌شود.

با شکست ترا سورا تنها لازم است دریای بی‌قلب‌هایی که آنها را محاصره کرده‌اند نابود کند. این بار او با کمک افمر، فرمانده نسل دوم در Union Cross موفق به نابودکردن آنها می‌شود. او کیبلیدها از قبرستان کیبلید را احضار می‌کند تا در این مبارزه کمک کنند و نبرد را به «Light of the past » می‌رساند.

این اولین روش از دو روشی است که Union Cross خودش را به داستان کینگدام هارتس متصل می‌کند.

رویارویی نهایی واقعی

۱۳ تکه تاریکی تشکیلات ۱۳ بالاخره با ۷ نور محافظان دیدار می‌کنند. این دقیقاً موقعیتی است که زهانورت برای خلق کیبلید به آن نیاز دارد. اکثر اعضای تشکیلات با وعده بازگشت به جسم واقعی خودشان از بین می‌روند به جز شیان از ۳۵۸/۲ Days که ناگهان همه چیز را به یاد می‌آورد.

او از حمله اجتناب می‌کند اما وقتی که در یک‌قدمی مرگ است روکساس از قلب سورا بیرون پریده و او را نجات می‌دهد.

زنماس کایری را می‌دزدد و ترای اصلی بازترکیب می‌شود. در بخشی که تقابل نهایی این نبرد است، سورا به ریکو و میکی در نبردشان علیه انسم، زنماس و زهانورت جوان ملحق می‌شود. هنگامی که باقی‌مانده تشکیلات شکست می‌خورند زهانورت از کایری به‌عنوان تله استفاده می‌کند تا سورا به او حمله کند.

با این حمله او سیزدهمین کلید برای ساخت کیبلید را به دست خواهد آورد و با به‌کارگیری آن پادشاهی قلب‌ها را در تاریکی فرو می‌برد. سورا با زهانورت در قلب خود می‌جنگد تا اینکه او مغلوب شود. حال که نبرد را باخته است زهانورت مطمئن است که جهان در تاریکی فرومی‌رود زیرا برنامه‌اش این بود که از این سقوط طبیعی با استفاده از نور پادشاهی قلب‌ها برای ریست کردن کل جهان اجتناب کند.

قلب اراکوس از ترا خارج شده و مستقیماً با زهانورت صحبت می‌کند و از او می‌خواهد کیبلید را تسلیم کند. در یک فلش بک ما این دو را در دوران جوانی‌شان می‌بینیم و پس از دادن کیبلید به سورا، قلب‌های زهانورت و اراکوس در کنار هم ناپدید می‌شوند.

Kingdom Hearts 3: Re Mind DLC

سورا به جستجوی کایری با به‌کارگیری قدرت بیدارشدن می‌رود. سورا به گذشته به آغاز نبرد بازمی‌گردد و از قلب‌های دیگر محافظان نور گذر کرده تا به قلب خودش می‌رسد.

با اینکه او کایری را قلب خودش نمی‌یابد او بخش‌هایی از او را یافته و موفق می‌شود کایری را به زندگی بازگرداند. در یک مونتاژ شاهد هستیم که هیچ‌کس‌های تشکیلات ۱۳ به کسان خود تبدیل شده‌اند و نامینه بدنی رپلیکا به دست آورده است. همه در جزیره سرنوشت گرد هم می‌آیند اما سورا اعترافی برای گفتن دارد.

او به کایری می‌گوید که هزینه گزافی را برای بازگرداند او به زندگی پرداخته است و به‌پایان‌بردن اعترافش ناپدید می‌شود.

پایان

لوکسو (اکنون در بدن شیگبار) پشت یک جعبه بزرگ آهنی می‌ایستد و کیبلید زهانورت را به دست می‌گیرد. این کیبلید در اصل به استاد استادان تعلق داشت. اطراف او چهار پیش‌گو از پنج پیش‌گویان ظاهر می‌شوند: ایرا، انوی، ایسد و گولا.

تنها ایوا در میانشان حضور ندارد اما ما از طریق لوکسو می‌فهمیم که او مأموریتش را به انجام رسانده است. این مهم باری دیگر بازی Union Cross را به داستان کینگدام هارتس در آینده گره می‌زند. در جایی دیگر، در یک جهان خالی سورا بیدار می‌شود.

او اینجا فقط یک نفر را پیدا می‌کند: یوزورا، شخصیتی از یک بازی ویدئویی تخیلی از جهان داستان اسباب‌بازی. ناگهان این دو خودشان را بر فراز یک آسمان‌خراش در میانه شهری آینده‌گرا می‌یابند. در جهان حقیقی به ما گفته می‌شود که دو سرنخ برای جستجو به دنبال سورا وجود دارند.

اولین سرنخ خاطرات کایری است که توسط انسم و تیمش در حال بررسی شدن است و دومی رؤیاهای عجیبی است که ریکو می‌بیند.

Kingdom Hearts: Melody of Memory

بخش اعظم بازی Melody of Memory در خاطرات کایری سپری می‌شود و او در لابراتوار انسم دانا در خواب است. در طول بازی او بسیاری از لحظات کلیدی داستان کینگدام هارتس را دوباره تجربه می‌کند. انسم از یک محفظه فرار مشابه آنچه که در Union Cross استفاده می‌شود در پرتاب کایری به کار می‌گیرد با این امید که قدرت‌های او به‌عنوان شاهدخت قلب‌ها او را به جهان حاملان کیبلید بفرستد.

انسم این عمل را انجام داد زیرا باور داشت جهان او نابود خواهد شد مگر اینکه حاملان کیبلید بیشتری یافت شوند.

در طول بازی، کایری هفت تکه قلب خود را که در بازی کینگدام هارتس ۳ جدا شده پیدا می‌کند. با پیداکردن ششمین تکه او خاطره‌ای از زهانورت را می‌بیند که به او توضیح می‌دهد خاطره‌ای که برای یافتن سورا لازم دارد را فراموش کرده است. پس از شکست خوردن، زهانورت خاطره راهنمایی مرموز ارائه می‌کند که در قلب کایری حک می‌شود: نه نور و نه تاریکی بلکه در جایی در آن‌سوی دیگر.

این جمله‌ای است که انسم پیش از فرستادی کایری به جزیره سرنوشت ادا کرد اما همچنین چیزی است که استاد استادان به دنبال آن است: جهانی بدون نور و تاریکی، تصور نکردنی و غیرحقیقی.

خارج از رؤیاهای کایری

پس از تامل بیشتر گروه به این نتیجه می‌رسد که سورا به‌احتمال زیاد در یک جهان خیالی گرفتار شده که متأسفانه برای آنها قابل‌دسترسی نیست. خوشبختانه فرشته نجات از سیندرلا نقشه‌ای دارد. با خاطرات کایری و رؤیاهای ریکو که هر دو به جهان تخیلی وروم رکس اشاره دارند این گروه دو کلید از سه کلید لازم برای پیداکردن سورا را در اختیار دارد.

سومین کلید روحی به‌خصوص در جهان پایانی است. این روح برخلاف دیگران از جهان مخالف می‌آید و به همین دلیل می‌توان با استفاده از او به واقعیت دیگر سفر کرد. گروه از طریق این روح می‌فهمد که شهر رؤیاهای ریکو کوادراتوم نام دارد و آنها تصمیم می‌گیرند به آنجا بروند.

ستاره به پورتالی به دیگر جهان تبدیل می‌شود. ریکو وارد آن شده اما کایری در آنجا باقی می‌ماند تا با آکوا تمرین کند.

وقتی کایری به ین سید درباره این اتفاق می‌گوید او داستان‌هایی را درباره اساتید کیبلید باستانی به‌خاطر می‌آورد که به واقعیت‌های دیگر سفر می‌کردند. این داستان‌ها شاید همان چیزهایی باشند که زهانورت از طریقشان درباره جهان مخالف یاد گرفته است و ممکن است توضیح دهد چرا پیش‌گویان پیش از وقایع کینگدام هارتس ۳ ناپدید شدند.

Kingdom Hearts: Dark Road

بازی Dark Road دومین بازی موبایل در سری کینگدام هارتس است و تنها داستان در کل مجموعه که پایان ندارد (تا اوت ۲۰۲۲).

خبر خوب این است که نیازی نیست این بازی را انجام دهید تا بدانید چطور به پایان می‌رسد زیرا هر فصل را می‌شود در قالب ویدئوهای کوتاه در یوتیوب مشاهده کرد.

در ادامه خلاصه داستان را بخوانید:

زهانورت، اراکوس و Dark Road

در Dark Road ما متوجه می‌شویم زهانورت که زمانی در جزیره سرنوشت زندگی می‌گیرد به لطف انسم، فرم بی قلب خود از آینده، موفق به فرار از زندگی خسته‌کننده روزمره‌اش شده است. او پرتالی را برای زهانورت جوان باز می‌کند که به اسکالا اد کیلوم می‌رساند، جهانی که اساتید آینده کیبلید آموزش می‌بینند. زهانورت در کنار کودکان این جهان تربیت می‌شود.

یکی از این دانش‌آموزان و بهترین دوستش در مدرسه اراکوس از بازی Birth by Sleep است. زمان می‌گذرد و دانش‌آموزان کلاس زهانورت به جنگجویان توانمندی تبدیل شده‌اند هم‌کلاسی‌ها بزرگ‌ترشان به ناگهان ناپدید شده‌اند. زهانورت و دوستانش توسط استادشان راهی می‌شوند تا به دنبال دانش‌آموزان بزرگ‌تر در جهان‌های دیزنی بگردند.

آنها چیزی جز سؤالات بیشتر نمی‌یابند چراکه این ماهیت تاریکی است و اینکه آیا می‌تواند افراد را ببلعد.

چهار سال می‌گذرد و ما زهانورت را می‌بینیم که بر روی چهار قبر بی‌نام‌ونشان گل می‌گذارد. اراکوس کمی دیر وارد فریم شده و باتوجه‌به مکالمه‌شان متوجه می‌شویم که آنها قرار است امتحان نشان استادی را به‌زودی انجام دهند. زهانورت هنوز درباره تمامی این اتفاقات شک‌های خودش را دارد و تصمیم می‌گیرد جهان‌های پیرامون را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهد.

چه انتظاراتی از آینده باید داشت

خارج از سؤالی که در داستان بازی به آن اشاره شد مثل «این چهار قبر به چه کسانی تعلق دارند» و «زهانورت چه چیزی در سفرهایش یاد می‌گیرد» چند جزئیات پنهان وجود دارد که تا منتشر شدن فصل بعدی باید در ذهن داشت.

نخست، در کلاس زهانورت ما می‌توانیم به‌وضوح Gazing Eye، کیبلید لوکسو را ببینیم که به دیوار آویخته شده است.

این بدین معناست که استاد استادان و او از رویدادهای Dark Road آگاه و حتی احتمالاً در آن دست داشته‌اند. دوم، در فلش بک بازی Union Cross، بریگ مدعی می‌شود «تاریکی می‌تواند همه‌جا پنهان شود، حتی درون یک فرد». لحظاتی بعد هر دو زهانورت و اراکوس این جمله را تکرار می‌کنند، کلمه‌به‌کلمه به‌صورت هم‌زمان.

این نشان می‌دهد که هر دوی آنها نوعی ارتباط ناشناخته با بریگ یا قاصدک‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: کینگدام هارتس ۴ رسما رونمایی شد؛ اولین تریلر بازی را ببینید

پاسخ این سؤالات شاید اسرار عمیق‌تر داستان کینگدام هارتس را روشن‌تر کنند خصوصاً آنهایی که ما فرصت پوششان را پیدا نکردیم. سابجکت ایکس کیست؟ باقی رهبران اتحادیه قاصدک‌ها کجا هستند و استاد اوا کجاست؟ ما پرسش‌های بسیاری درباره داستان کینگدام هارتس داریم ولی می‌توانیم به نتایجی برسیم: همان‌طور که اعلام شده کینگدام هارتس ۴ آخرین بازی مجموعه نیست. ما همچنین می‌توانیم گمانه‌زنی کنیم که بازی موبایل Missing Link به‌اندازه عناوین اصلی مجموعه مهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دنیای دیزنی که دوست داریم در کینگدام هارتس ۴ ببینیم

منبع: Goombastomp

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

/*/ .

.


بازنشر از : digimag