مهران محمدی امین

اندرو ویلسون، رئیس شرکت الکترونیک آرتز، اعلام کرده است که درام ایجاد شده پیرامون خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و وضعیت آینده‌ی سری بازی کال آو دیوتی یک فرصت فوق‌العاده برا

1401\06\30 21:42:00


رئیس الکترونیک آرتز: انحصاری شدن کال آو دیوتی فرصت فوق‌العاده‌ای برای بتلفیلد است

اندرو ویلسون، رئیس شرکت الکترونیک آرتز، اعلام کرده است که درام ایجاد شده پیرامون خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و وضعیت آینده‌ی سری بازی کال آو دیوتی یک فرصت فوق‌العاده برای سری بازی بتلفیلد شرکت الکترونیک آرتز به حساب می‌آید

اندرو ویلسون، رئیس شرکت الکترونیک آرتز، اعلام کرده است که درام ایجاد شده پیرامون خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و وضعیت آینده‌ی سری بازی کال آو دیوتی یک فرصت فوق‌العاده برای سری بازی بتلفیلد شرکت الکترونیک آرتز به حساب می‌آید.

ویلسون این نظر را در یک رویداد مالی سازماندهی‌شده توسط Goldman Sachs  (متن این صحبت‌ها توسط Seeking Alpha رونویسی شده است) اعلام کرد، جایی که او موقعیت و حواشی پیرامون کال آو دیوتی را با وضعیت بتلفیلد مقایسه کرد.

ویلسون درباره‌ی این موضوع بیان کرد: «در جهانی که در رابطه با آینده‌ی کال آو دیوتی و اینکه ممکن است بر روی چه پلتفرم‌هایی عرضه شود یا نشود، داشتن اثری مثل بتلفیلد که بر روی تمامی پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد و کاملاً از قابلیت بازی بین پلتفرمی استفاده خواهد کرد، یک فرصت فوق‌العاده خواهد بود.»

قرارداد عظیم خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت که ارزشی تقریباً برابر با ۷۰ میلیارد دلار دارد، در حال حاضر توسط نهادهای نظارتی مختلف در حال بررسی است.

برخی از نهادهای نظارتی تحقیقات خود را وارد مرحله‌ی دوم و تحقیقات عمیق‌تر کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین مباحثی که لزوم بررسی‌‌های بیشتر را برای این قرارداد ایجاد کرده است، در اختیار داشتن عنوان بزرگی همچون کال آو دیوتی برای ایکس‌باکس و تأثیر آن بر رقبا به‌خصوص پلی‌استیشن است.

وضعیت آشفته روزافزون پیرامون این موضوع باعث ایجاد جنگ لفظی بین مایکروسافت و سونی شده است که در این میان مایکروسافت سعی کرده به همه اطمینان دهد که در آینده‌ی نزدیک به انتشار سری بازی کال آو دیوتی روی کنسول‌های پلی‌استیشن ادامه خواهد داد. با این حال، سونی همچنان از این ایده خوشحال نیست.

سری بازی کال آو دیوتی اهمیت بسیار زیادی برای پلی‌استیشن دارد و به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی‌های این کنسول تأثیر زیادی رو این برند داشته است.

Battlefield 2042

احتمالاً این همان چیزی است که ویلسون پیشنهاد می‌کند که بتلفیلد با خودداری از تبدیل‌شدن به آن مزیتی به دست خواهد آورد. در عین حال، ویلسون همچنین این واقعیت را تصدیق می‌کند که بتلفیلد در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است و می‌گوید که دو بازی اخیر سری بتلفیلد یعنی (V و ۲۰۴۲) ناامیدکننده ظاهر شده‌اند. ویلسون می‌گوید: «فکر نمی‌کنم که در دو بازی اخیر توانسته باشیم به آن نحوی که باید عمل می‌کردیم و انتظار می‌رفت، عمل کرده باشیم.

کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم اما در اصل، این سری بازی همچنان خارق‌العاده است و آنچه ما در دنیای سرگرمی دیده‌ایم این است که یک سری بازی عالی، انعطاف‌پذیر است.»

احتمالاً با توجه به رابطه نزدیکی که الکترونیک آرتز در گذشته با دیزنی و برند جنگ ستارگان داشته، ویلسون به مقایسه بازی‌های اخیر بتلفیلد و برخی از فیلم‌های اخیر و ناامیدکننده‌ی جنگ ستارگان دیزنی پرداخته است. او می‌گوید: «ما گاهی شاهد فیلم‌هایی هستیم که انتظارات فرنچایزها را برآورده نمی‌کنند. جنگ ستارگان ممکن است یکی از این فرانچایزها باشد.

سپس می‌توانید ببینید که وقتی تیم خلاق مناسبی را درگیر آن فرنچایز می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد و آن‌ها چگونه می‌توانند به طور کامل یک فرنچایز را دوباره خلق کرده و رشد دهند. من فکر می‌کنم که ما اکنون یک تیم خلاق خارق‌العاده داریم که آن را درگیر کار برای بتلفیلد قرار داده‌ایم و آن‌ها جاه‌طلبی‌های باورنکردنی‌ برای این سری دارند.»

هفته‌ی گذشته هم ایکس‌باکس و هم پلی‌استیشن صحبت‌هایی را در رابطه با وضعیت انحصاری بودن کال آو دیوتی به میان آوردند. پلی‌استیشن ادعا کرد که دادن کنترل بازی‌های شرکت اکتیویژن مانند کال آو دیوتی به مایکروسافت پیامدهای منفی بزرگی در پی خواهد داشت.

در پاسخ، مایکروسافت بیان کرد که عرضه نکردن کال آو دیوتی برای پلی‌استیشن از نظر تجاری برای آن‌ها هیچ‌ توجیهی ندارد.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

/*/ . .


بازنشر از : digimag