مهران محمدی امین

دیجی کالا/ بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، هدست‌های واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت با نظر منفی سربازان آمریکایی روبرو شده‌اند. سربازانی که این هدست‌ها را آزمایش می&zw

1401\07\22 16:47:38


سربازان آمریکایی از هدست‌های واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت راضی نیستند

دیجی کالا/ بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، هدست‌های واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت با نظر منفی سربازان آمریکایی روبرو شده‌اند. سربازانی که این هدست‌ها را آزمایش می‌کنند از اختلال ایجاد شده در انجام ماموریت‌ها شاکی هستند و می‌گویند این هدست‌ها باعث سردرد، حالت تهوع و خستگی چشم می‌شود.

دیجی کالا/ بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، هدست‌های واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت با نظر منفی سربازان آمریکایی روبرو شده‌اند.

سربازانی که این هدست‌ها را آزمایش می‌کنند از اختلال ایجاد شده در انجام ماموریت‌ها شاکی هستند و می‌گویند این هدست‌ها باعث سردرد، حالت تهوع و خستگی چشم می‌شود. در گزارشی که وزارت دفاع تهیه کرده و به دست خبرگزاری بلومبرگ رسیده، آمده که این هدست‌ها با استقبال کمی روبرو شده‌اند. این سربازان می‌گویند که هدست‌های موردنظر برای انجام ماموریت‌ها کمکی به آن‌ها نمی‌کند.یکی از سربازها در همین رابطه گفته که هدست‌ها حتی جان آن‌ها را به خطر می‌اندازند زیرا به دلیل نوری که ساطع می‌کنند، دشمن به راحتی می‌تواند موقعیت آن‌ها را تشخیص دهد.

البته در این گزارش در کنار ضعف‌ها و مشکلات، به بهبود‌های ملموسی هم اشاره شده است. همچنین سخنگوی ارتش به سایت Insider اعلام کرده که تست‌های صورت گرفته روی این هدست‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.باید خاطرنشان کنیم مایکروسافت یک سری قرارداد به ارزش ده‌ها میلیارد دلار با ارتش آمریکا امضا کرده که بر اساس این قراردادها، باید هدست‌های واقعیت افزوده‌ی خود را در اختیار سربازان قرار دهد. این هدست‌ها در کنار ارائه‌ی اطلاعات مربوط به ناوبری و دستورات، در زمینه‌ی دید حرارتی و دید در شب هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.مدتی قبل ارتش درخواست بودجه‌ی ۴۰۰ میلیون دلرای برای خرید تجهیزات بیشتر از مایکروسافت را ارائه داد که مجلس سنای آمریکا به دلیل نگرانی‌های مربوط به ضعف‌های این هدست‌ها، فقط با ۵۰ میلیون دلار از این درخواست موافقت کرد.

در هر صورت فارغ از وضعیت فعلی این هدست‌ها، ارتش آمریکا به طور گسترده در حال سرمایه‌گذاری روی این حوزه است و باید ببینیم تا چند سال آینده این هدست‌ها چه نقشی در جنگ‌ها ایفا می‌کنند.. .


بازنشر از : آخرین خبر