مهران محمدی امین

در مقایسه با دوربین FX3 فعلی، دستگاه جدید فقط دارای سنسور کوچکتری است.

1401\07\07 11:47:13


سونی از دوربین جدید و ارزان قیمت FX30 با قیمت پایه 1800 دلار رونمایی کرد

در مقایسه با دوربین FX3 فعلی، دستگاه جدید فقط دارای سنسور کوچکتری است.

سونی از ارزان‌ترین عضو دوربین‌های سری FX Cinema خود رونمایی کرد.

این دستگاه که FX30 نام دارد در مقایسه با دوربین FX3 فعلی این شرکت که از یک سنسور فول فریم بهره می‌برد، دارای یک سنسور کوچکتر APS-C است. در ادامه دوربین جدید سونی را به‌طور مختصر معرفی کرده‌ایم.

ویژگی‌ها و مشخصات دوربین جدید سونی

دوربین FX30 سونی دارای سنسور جدید 20.1 مگاپیکسلی APS-C EXMOR R CMOS با پس زمینه روشن در فرمت محبوب Super 35 است. سنسور دستگاه دارای ISO (حساسیت) پایه دوگانه 800 و 2500 و بیش از 14 توقف دامنه دینامیکی (Dynamic Range) است.

با استفاده از نسخه سوپرنمونه‌شده سنسور 6K این دوربین، می‌توان ویدیوهای 4K با نرخ فریم 24، 30 و 60 فریم در ثانیه گرفت.

همچنین می‌توان ویدیوهای 4K با نرخ فریم 120 فریم در ثانیه اما با برش 1.62x ضبط کرد.

مانند سایر دوربین‌های خانواده Cinema Line سونی، در FX30 نیز با فعال کردن حالت‌های Cine EI، Cine EI Quick و Flexible ISO برای ضبط در S-Log3، به حالت‌های عکاسی Log دسترسی خواهید داشت. این دوربین همچنین دارای پروفایل S-Cinetone سونی است که باعث می‌شود عکس‌ها رنگ‌های طبیعی به خود بگیرند.

به جز تفاوت‌های مربوط به سنسور، FX30 اساسا همان دور‌بین FX3 است، بنابراین از نظر بدنه و طراحی کلی این دستگاه تغییر خاصی نکرده و پایه‌های جانبی و چیدمان کنترل‌های آن نیز مانند قبل است. از دیگر نکات قابل توجه دستگاه می‌توان به دو اسلات کارت حافظه سازگار با کارت‌های CFexpress Type A و SDXC/SDHC اشاره کرد.

همچنین در صورت لزوم می‌توانید با کمک پورت و کابل USB از این دور‌بین به عنوان یک وب کم استفاده کنید.

در نهایت، دوربین FX30 سونی با قیمت 2200 دلار از اواخر اکتبر وارد بازار خواهد شد. همچنین نسخه‌ای بدون دسته میکروفون XLR (تحت عنوان FX30B) نیز با قیمت 1800 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

. .


بازنشر از : دیجیاتو