مهران محمدی امین

گیم فا/ در دنیای امروز، جامعۀ طرفداران بازی‌های ویدیویی به یکی از مشتریان مهم صنایع مختلف تبدیل شده‌اند و ظاهراً پیشتازان خودروهای الکتریکی نیز کاملاً به آن آگاه هستند.

1401\08\30 17:53:05


سونی و هوندا با خودروهای الکتریکی مجهز به پلی استیشن ۵ به جنگ تسلا می‌روند

گیم فا/ در دنیای امروز، جامعۀ طرفداران بازی‌های ویدیویی به یکی از مشتریان مهم صنایع مختلف تبدیل شده‌اند و ظاهراً پیشتازان خودروهای الکتریکی نیز کاملاً به آن آگاه هستند. تسلا (Tesla) فقط به دنبال ارائۀ خودروهای الکتریکی نیست.

گیم فا/ در دنیای امروز، جامعۀ طرفداران بازی‌های ویدیویی به یکی از مشتریان مهم صنایع مختلف تبدیل شده‌اند و ظاهراً پیشتازان خودروهای الکتریکی نیز کاملاً به آن آگاه هستند.تسلا (Tesla) فقط به دنبال ارائۀ خودروهای الکتریکی نیست.

این شرکت قصد دارد تا با خودروهای خود تجربه‌ای کامل را به ارمغان آورد و سیستم خودروی تسلا (Tesla Car System) بخشی از آن است. با گذشت هر سال، ویژگی‌های تازه‌ای به این سیستم افزوده می‌شود و موارد بیشتری نیز در راه هستند. بعضی از کمپانی‌ها به‌خوبی خبر دارند که برای رقابت با تسلا نباید تنها به خودروهای الکتریکی بسنده کنند.

ظاهراً سونی و هوندا (Honda) به دنبال ارائۀ یک تجربۀ نرم‌افزاری در خودروهای آینده‌شان هستند. این همکاری حتی ممکن است منجر به آمدن پلی استیشن 5 به این محصولات آینده شود.سونی و هوندا در ماه سپتامبر سال جاری یک سرمایه‌گذاری مشترک به نام Sony Honda Mobility را آغاز کردند. این دو شرکت هنوز نامی از محصولات یا لیبل‌های تحت این سرمایه‌گذاری نبرده‌اند.

هرچند، آن‌ها قصد دارند تا در بازار خودروهای الکتریکی به رقابت بپردازند. یکی از ایده‌ها این است که محصولات سونی را به این دستگاه‌ها آورند. البته که پلی استیشن 5 نیز ممکن است بخشی از این ماجرا باشد.ایزومی کاوانیشی (Izumi Kawanishi)، رئیس Sony Honda Mobility، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری Financial Times گفت که آن‌ها قصد ساخت یک خودرو با محوریت موسیقی، فیلم و پلی استیشن 5 را دارند.

او گفته است که با این رویکرد به جنگ تسلا خواهند رفت. آقای کاوانیشی که در گذشته رئیس بخش هوش مصنوعی سونی بوده است، اذعان کرد که امکان قرار دادن کنسول پلی استیشن 5 در این خودروها وجود دارد.  یاسوهیده میزونو (Yasuhide Mizuno)، یکی دیگر از رئسای شرکت Sony Honda Mobility و یکی از رئسای سابق هوندا، می‌گوید که این کمپانی قرار دادن محتوا را در اولویت پروسۀ تولید قرار داده است.

این شرکت اولین مدل محصول خود را در سال 2025 در آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد. البته که برای ممکن شدن این تجربه، خودران بودن خودروها یکی از واجبات است. در غیر این صورت، بیشتر اوقات امکان لذت بردن از این کنسول وجود ندارد.آقای کاوانیشی به خوبی از این موضوع آگاه است.

او می‌گوید که «برای لذت بردن از فضای درون خودرویتان، باید نیازی به رانندگی شما نباشد. جواب این مشکل، سیستم رانندگی خودکار است.» اما در ادامه اشاره می‌کند که افزودن چنین قابلیتی نیاز به زمان دارد.بسیار مشتاقیم تا ببینیم که دستاورد این سفر مشترک سونی و هوندا چه خواهد بود، البته که این تنها ابتدای راه است.نظر شما در این باره چیست؟. .


بازنشر از : آخرین خبر