مهران محمدی امین

از آن جایی که قیمت گوشی‌های هوشمند طی یکی دو سال اخیر به شکل چشمگیری افزایش داشته، می‌خواهیم بدانیم آیا امسال برنامه‌ای برای خرید گوشی جدید دارید یا خیر؟ این روزها بنا به دلایل مخ

1401\11\25 19:30:14


شما بگویید: آیا سال آینده برنامه‌ای برای خرید گوشی جدید دارید؟

از آن جایی که قیمت گوشی‌های هوشمند طی یکی دو سال اخیر به شکل چشمگیری افزایش داشته، می‌خواهیم بدانیم آیا امسال برنامه‌ای برای خرید گوشی جدید دارید یا خیر؟ این روزها بنا به دلایل مختلفی قیمت گوشی‌های هوشمند به شکل عجیبی در حال افزایش است

از آن جایی که قیمت گوشی‌های هوشمند طی یکی دو سال اخیر به شکل چشمگیری افزایش داشته، می‌خواهیم بدانیم آیا امسال برنامه‌ای برای خرید گوشی جدید دارید یا خیر؟

این روزها بنا به دلایل مختلفی قیمت گوشی‌های هوشمند به شکل عجیبی در حال افزایش است.

البته هنوز هم می‌توان گوشی‌های اقتصادی زیادی را در بازار یافت که قیمت بسیار پایینی دارند اما مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها به گونه‌ای است که نمی‌شود روی آن‌ها در انجام کارهای نسبتا سنگین حساب کرد، در نتیجه فقط افراد مسن و دانش‌آموزانی که برای ارسال تکالیف و رسیدگی به کارهای تحصیلی به گوشی نیاز دارند به سراغ این دسته از گوشی‌ها می‌روند.

دسته‌ی پرطرفدار اما میان‌رده‌هایی هستند که در بازه‌ی قیمتی بالاتری قرار دارند (در زمان نگارش این مطلب، قیمت این گوشی‌ها عموما از ۷ میلیون تومان به بالاست). این گوشی‌ها پردازنده‌های قدرتمندتری در مقایسه با مدل‌های اقتصادی داشته و در واقع ارزان‌ترین گوشی‌های ۵G را هم می‌توان در همین دسته پیدا کرد. در بازه‌ی قیمتی بالاتر از ۱۰ میلیون تومان، میان‌رده‌های پریمیوم و بعضا پرچم‌داران اقتصادی را شاهد هستیم که در ازای قیمت، امکانات و توانایی سخت‌افزاری بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در انجام بسیاری از کارها می‌توانند آن‌ها را همراهی کنند.

گوشی‌هایی که در حوالی ۲۰ میلیون تومان قرار دارند، محصولاتی هستند که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری به پرچم‌داران قدرتمند شباهت دارند اما از یک سری امکانات و قابلیت‌های جذاب در آن‌ها خبری نیست.

مثلا دوربین تله‌فوتو ندارند، نمایشگر آن‌ها QHD نیست، کیفیت ساخت آن‌ها پایین‌تر است، دوربین قدرتمندی ندارند و بسیاری موارد دیگر.

تبلیغات
چاه ارت - اعلام حریق
چاه ارت - اعلام حریق

کالای برق لِنا - LENA با سابقه ای درخشان در صنعت برق کشور و در زمینه ی تامین کالای برق,اجرای پروژه های الکتریکال و هوشمند سازی برق ساختمان فعالیت میکند.

خرید گوشی جدید

گوشی‌های پرچم‌دار قدرتمند هم قیمت بسیار بالایی دارند به گونه‌ای که حتی خرید مدل استاندارد آن‌ها هم این روزها برای هر کسی ممکن نیست. این گوشی‌ها بهترین تجربه را از کار با یک گوشی برای شما به ارمغان می‌آورند اما قیمت بسیار زیادی که دارند باعث شده ارزش خرید آن‌ها در مقایسه با مدل‌های اقتصادی‌تر به مراتب کمتر باشد. هرچند از لحاظ دوربین، کیفیت ساخت، امکانات نرم‌افزاری و… واقعاً گوشی‌های قدرتمند و خوبی هستند.

یک سری از گوشی‌ها هم وجود دارند مثل گلکسی S22 اولترا، آیفون ۱۳ پرو مکس و… که در واقع از آن‌ها به عنوان پرچم‌دار پریمیوم یاد می‌شود.

این گوشی‌ها نجومی قیمت‌گذاری می‌شوند و در واقع باید گفت به خاطر قیمتی که دارند، کمتر از سایر گوشی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرند. هرچند امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند بی‌نظیر است. برای مثال گلکسی S22 اولترا امکان زوم ۱۰ برابری اپتیکال و ۱۰۰ برابری دیجیتال را دارد، از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند، نمایشگر آن کیفیت بالایی دارد و… و از آن طرف آیفون ۱۳ پرو مکس هم دوربین‌های بسیار قدرتمندی دارد، نمایشگر آن از لحاظ کیفیت کم‌نظیر است، باتری پرظرفیت و با دوامی دارد و مواردی از این دست که حتما به آن‌ها واقفید.

با در نظر گرفتن این موارد، به نظر می‌رسد در بازار حق انتخاب زیادی داشته باشید؛ از اقتصادی‌های پایین‌رده گرفته تا پرچم‌دارهای پریمیوم، چندین دسته وجود دارند که می‌توانید گوشی بعدی خود را از آن‌ها انتخاب کنید.

اما آیا قصد خرید گوشی جدید در سال جدید را دارید؟

loading... /*/
آیا در سال جدید قصد خرید گوشی جدیدی دارید؟/*/
/*/
/*/ /*/
/*/ /*/
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو<a href= سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر"> /*/
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت به همراه شارژر /*/
۵,۴۵۹,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A1 plus دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت - گلوبال /*/
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A1 plus دو سیم کارت ظرفیت ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت - گلوبال /*/
۳,۰۷۰,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
محبوب‌ترین گوشی‌های دیجی‌کالا/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/ /*/ . .


بازنشر از : digimag