مهران محمدی امین

عروسک اسنوپی با اولین پرواز موشک نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس به فضا خواهد رفت.

1401\07\13 16:31:08


عروسک اسنوپی بار دیگر به فضا می‌رود؛ ناسا دلیل آن را توضیح می‌دهد [تماشا کنید]

عروسک اسنوپی با اولین پرواز موشک نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس به فضا خواهد رفت.

اسنوپی (Snoopy) شخصیتی کارتونی است که حتی چندین سال قبل از تاسیس ناسا ساخته شده است.

حدود یک دهه پس از تاسیس آژانس فضایی، سازندگان اسنوپی همکاری خود با ناسا را آغاز کردند که همچنان ادامه دارد. در واقع، طی هفته‌های آینده، عروسک این سگ کارتونی محبوب با اولین پرواز موشک نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس به فضا خواهد رفت. اما دلیل این تصمیم چیست؟

ناسا در ویدیو زیر توضیح می‌دهد که چرا اسنوپی سوار بر فضاپیمای Orion به دور ماه پرواز خواهد کرد و پس از شش هفته به زمین بازمی‌گردد.

توضیح ناسا درباره ماموریت اسنوپی

همانطور که در این ویدیو توسط مهندسان ناسا توضیح داده می‌شود، اسنوپی به عنوان یک شاخص جاذبه صفر در اولین پرواز موشک SLS عمل خواهد کرد که انتظار می‌رود ماه آینده پرتاب شود.

هر موشک با کپسول خدمه دارای شاخص جاذبه صفر است (معمولا یک اسباب بازی نرم که توسط یکی از خدمه آورده می‌شود) تا مشخص شود که فضانوردان و فضاپیماها پس از خروج از جو زمین در مدت کوتاهی پس از پرتاب به بی وزنی رسیده‌اند.

ماموریت آرتمیس I خدمه‌ای نخواهد داشت، اما دوربین‌های داخل کپسول به مهندسان پرواز روی زمین کمک می‌کند تا اسنوپی را در حال شناور شدن مشاهده کنند که این امر نشان می‌دهد، فضاپیمای Orion از کشش گرانشی زمین آزاد است.

«ملیسا منتا»، معاون ارشد Peanuts Worldwide، سازنده عروسک اعلام کرد که تیم او قصد داشته برای ماموریت فضایی اسنوپی سنگ تمام بگذارد، به همین منظور آن‌ها یک لباس فضایی با طراحی پیچیده‌ای از مواد که در لباس‌های فضانوردان واقعی ناسا استفاده شده، برای عروسک ساخته‌اند.

اولین پرواز فضایی اسنوپی به سال 1990 برمی‌گردد. در آن زمان عروسک با ماموریت STS-32 سوار بر شاتل فضایی کلمبیا به فضا رفته بود، اما اکنون دورترین ماجراجویی خود را تجربه خواهد کرد. ارتباط اسنوپی با آژانس فضایی ایالات متحده به حدود 50 سال قبل و زمان برنامه آپولو برمی‌گردد.

.

.


بازنشر از : دیجیاتو