مهران محمدی امین

واقعیت افزوده عینک هوشمندسازی اورژانس طی یک پروژه آزمایشی عینک های هوشمندواقعیت

1401\05\29 17:06:09


عینک واقعیت افزوده جان بیماران بدحال را نجات می دهد

طی یک پروژه آزمایشی عینک های هوشمندواقعیت افزوده در اختیار نیروهای اورژانس قرار گرفت تا هنگام انتقال بیماران بدحال به بیمارستان با پزشکان ارتباط برقرار کنند. این روند درمان را تسریع می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در حال حاضر عینک های واقعیت افزوده کاربردهای احتمالی فراوانی دارند مانند زیر نویس کردن صحبت ها برای افراد ناشنوا، آموزش خلبانان جنگی و فراهم کردن شریک های مجازی برای دوندگان.

اکنون کاربرد جدیدی برای این عینک ها ابداع شده و این وسیله به تکنسین های اورژانس ژاپنی کمک می کنند جان افراد را نجات دهند. در همین راستا در یک پروژه آزمایشی عده ای از تکنسینهای اورژانس هنگام رساندن بیماران بدحال به بیمارستان از عینک های هوشمند Vuzix M400 استفاده می کنند. اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، پروژه گسترده تر می شود.

هنگامیکه آمبولانس حامل بیمار در حال حرکت است، پزشکان در بیمارستان پذیرنده می توانند ویدئوهایی را تماشا کنند که عینک های نیروی اورژانس ثبت می کند. این روند به آنها کمک می کند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده بیمار را معاینه کنند. به طور دقیق تر پزشکان می توانند داده های مربوط به علائم حیاتی و ECG را از سیستم های رصد داخل آمبولانس دریافت کنند.

همچنین آنها قادر خواهند بود حالات صورت بیمار را ببینند و هرگونه تغییری در وضعیت آنها را رصد کنند. علاوه برآن پزشکان می توانند با نیروهای اورژانس گفتگو کنند و سوالات لازم را بپرسند. به طور معمول ارتباط کلامی یا مخابرات رادیویی بین نیروهای اورژانس و بیمارستان محدود است.

پزشکان با کمک اطلاعات جمع آوری شده می توانند به نیروهای اورژانس اعلام کنند حین انتقال بیمار چه اقداماتی انجام دهند. همچنین آنها می توانند آمادگی های لازم در بیمارستان را فراهم کنند تا فرایند درمان به محض رسیدن بیمار آغاز شود.. .


بازنشر از : مهر

واقعیت افزوده

عینک

هوشمندسازی

اورژانس