مهران محمدی امین

رضا اسدی فرد شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری معاونت علمی رئیس مرکز شرکت‌ها و

1401\05\30 16:40:12


فرآیند ارزیابی دانش‌بنیانهای پارک‌های علم و فناوری تسهیل می شود

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  گفت: فرآیند ارزیابی دانش‌بنیانی شرکت‌های مستقر در این پارک‌ها تسهیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های فناوری در سراسر کشور مستقر هستند، گفت: این موضوع می طلبد که این پارک‌ها در زمینه ارزیابی شرکت ها برای دانش بنیان شدن با معاونت علمی و فناوری همکاری کنند.

وی افزود: هر چند که واگذاری کل فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک‌های فناوری یا سایر موسسات به دلیل حفظ وحدت رویه ارزیابی امکان پذیر نیست اما امسال این امکان فراهم شده است که این پارک‌ها با همکاری معاونت علمی و فناوری، فرآیند ارزیابی شرکت‌های مستقر در پارک را تسهیل و تسریع کنند. رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به معیارهای ارزیابی و ضرورت وجود معیارهای یکسان در فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: پارک‌های فناوری می‌توانند با معرفی کارگزار ارزیابی دانش‌بنیان و تشویق شرکت‌های مستقر در پارک به ثبت اطلاعات در سامانه دانش‌بنیان فرآیند ارزیابی این شرکتها را تسریع کنند. وی ادامه داد: همچنین با تعدادی از پارک‌های منتخب تفاهم نامه‌ای برای مشارکت مدیریت پارک‌ها در شناسایی و معرفی شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان امضا شده و مرحله آزمایشی این طرح با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حال انجام است.

تبلیغات
کارتن سازی
کارتن سازی

صنایع تولید کارتن مهر ارائه خدمات نوین بسته بندی اعم از تولید کارتن و جعبه مقوایی، کارتن لمینتی ، کارتن فلکسو و کارتن صادراتی با بالاترین کیفیت نیاز کارخانجات تولیدی و شرکتها را براوده می نماید .

اسدی‌فرد همچنین تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ با همه پارک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی کشور برای جلب مشارکت آنها در اطلاع رسانی و ترویج برنامه‌های معاونت علمی و فناوری و شناسایی و کمک به تسریع فرآیند ارزیابی دانش‌بنیان شرکت‌های توانمند مستقر در پارکها و شهرک‌های صنعتی مکاتبه شده است و تا کنون همکاری با بیش از ۵ پارک علم و فناوری و شهرک صنعتی آغاز شده است. در نتیجه این همکاری‌ها شرکت‌های توانمند بیشتری وارد فرایند ارزیابی می‌شوند. رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور بیان کرد: تعداد شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیان شدن از حدود ۲۵۰ مورد در ماه، در سال ۱۴۰۰ به ماهیانه بیش از ۶۰۰ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است..

.


بازنشر از : مهر

رضا اسدی فرد

شرکت دانش بنیان

پارک علم و فناوری

معاونت علمی