مهران محمدی امین

بازی بیاند گود اند اویل ۲ (Beyond Good and Evil 2) یکی از عناوینی است که برای مدت زیادی در حال ساخت است

1401\07\13 21:50:56


فراتر از خیر و شر ۲ رکورد طولانی‌ترین زمان توسعه را شکست؛ ۱۴ سال در دست ساخت

بازی بیاند گود اند اویل ۲ (Beyond Good and Evil 2) یکی از عناوینی است که برای مدت زیادی در حال ساخت است

بازی بیاند گود اند اویل ۲ (Beyond Good and Evil 2) یکی از عناوینی است که برای مدت زیادی در حال ساخت است.

به همین دلیل هم توانست رکورد گینس را بشکاند! از این لحاظ که این عنوان بیشتری مدت زمان ساخت را در تاریخ دنیای گیمینگ داشته است. ساخت این عنوان حتی بیشتر از بازی دوک نوکم برای همیشه (Duke Nukem Forever) طول کشید و توانست به این رکورد برسد.

ساخت دوک نوکم برای همیشه نزدیک به ۱۴ سال طول کشید. حال بیاند گود اند اویل ۲ برای مدت بیشتری در حال ساخت است! اگر بخواهیم به طور دقیق بررسی کنیم، ساخت دوک نوکم نزدیک ۵۱۵۶ روز طور کشید.

این در صورتی است که بیاند گود اند اویل ۲ نزدیک به ۵۲۴۰ روز است که در حال ساخت است. هر دو پروژه با مشکلات زیادی در روند ساخت خود مواجه شدند. حتی ساخت آن‌ها به حدی طول کشید که نسل کنسول‌ها تغییر کرده و به طور کلی سخت افزار آن‌ها هم تحت تأثیر قرار گرفت!

یوبیسافت در سال ۲۰۰۸ میلادی اعلام کرد که در حال کار روی بازی بیاند گود اند اویل ۲ است.

از آن موقع بیش از ۱۴ سال می‌گذرد! در همان سال یک تریلر از پیش طراحی شده از این بازی منتشر شد. نکته اینجاست که در همان سالی که این بازی معرفی شد، حدود یک سال بود تیم سازنده روی آن کار می‌کرد.

بازی بیاند گود اند اویل 2

کار روی این پروژه چندین سال ادامه پیدا کرد. مشکل اینجاست که مستمر نبود.

به این حالت که در برخی بازه‌های زمانی یوبیسافت اصلاً روی این بازی کار نمی‌کرد. همین باعث شد که مدت زیادی طور آن طور بکشد. در سال ۲۰۱۶ یوبیسافت اعلام کرد که دوباره روی بیان گود اند اویل ۲ با تمرکز بیشتر کار خواهد کرد.

با این حال پس از مدتی دوباره شرکت سازنده در مورد این بازی ساکت شد.

در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که مدیر این پروژه به نام میشل انسل (Michel Ancel) از یوبیسافت جدا شده است. همین باعث شد تا پروژه بار دیگر با مشکل روبرو شود. یوبیسافت اعلام کرد که کار روی بیاند گود اند اویل ۲ را ادامه خواهد داد.

البته اعلام شد که تاریخ عرضه آن کاملاً نامشخص است.

این رکورد چندان چیز مثبتی نیست. در اصل شرکت سازنده بیش از حد ساخت این بازی را به تأخیر انداخته و باعث شده طرفداران دیگر شوقی برای آن نداشته باشند. این موضوع تا حد زیادی هم منطقی است.

یک عنوان ۱۴ سال است که در حال ساخت بوده و شرکت سازنده حتی تلاش نکرده یک عنوان جانبی از آن منتشر کند. بالاخره روزی می‌رسد که این بازی عرضه خواهد شد. حال باید دید که بیاند گود اند اویل ۲ ارزش این مدت صبر کردن را دارد یا نه.

منبع: Eurogamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

/*/ .

.


بازنشر از : digimag