مهران محمدی امین

مجله سخت افزار/ در رویداد معرفی سری میت 50 هواوی، این شرکت از دستگاه‌های دیگری مانند نسخه بند تیتانیومی هواوی واچ GT 3 Pro رونمایی کرد. علاوه بر این، سیستم‌عامل اختصاصی

1401\06\16 16:43:30


فهرست اولین دستگاه‌ های سازگار با HarmonyOS 3.0 منتشر شد

مجله سخت افزار/ در رویداد معرفی سری میت 50 هواوی، این شرکت از دستگاه‌های دیگری مانند نسخه بند تیتانیومی هواوی واچ GT 3 Pro رونمایی کرد. علاوه بر این، سیستم‌عامل اختصاصی جدید هواوی موسوم به HarmonyOS 3.

مجله سخت افزار/ در رویداد معرفی سری میت 50 هواوی، این شرکت از دستگاه‌های دیگری مانند نسخه بند تیتانیومی هواوی واچ GT 3 Pro رونمایی کرد.

علاوه بر این، سیستم‌عامل اختصاصی جدید هواوی موسوم به HarmonyOS 3.0 نیز سرانجام معرفی شد.اکنون فهرست اولین دستگاه‌ های سازگار با HarmonyOS 3.0 و روش دریافت نسخه‌ بتای عمومی آن در دسترس قرار گرفته‌ است. به گفته این شرکت، تا کنون 31 دستگاه در حال تست بتای عمومی این سیستم هستند.فهرست اولین دستگاه‌ های سازگار با HarmonyOS 3.0سه‌ماهه‌ی چهارم 2022سری هواوی P40سری Mate 30 هواوینیمه‌ی اول 2023سری هواوی P30سری Mate 20 هواویاولین سری از نسخه‌های بتا عمومی HarmonyOS 3.0 منتشر شده است که جزئیات آن را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. علاوه‌براین، دسته‌ سوم از پذیرندگان اولیه‌ نسخه‌ بتا این سیستم‌عامل نیز می‌توانند آن را نصب کنند.

این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:هواوی Mate Xsهواوی P40 4G و 5Gهواوی P40 پروهواوی P40 پرو پلاسهواوی Mate 30 4G و 5Gهواوی Mate 30 پرو 4G و 5Gهواوی Mate 30 RS Porsche Desingهواوی Mate 30 E پرو 5Gهواوی Nova 10هواوی Nova 10 پروهواوی Nova 9هواوی Nova 9 پروهوآوی نسخه بتا را به صورت دسته‌ای برای کاربرانی که با توجه به تجربه محصول و پیشرفت بهینه‌سازی دریافت آن را تأیید کرده‌اند، ارائه می‌کند.اولین دسته از 2000 کاربر که بررسی را پشت‌سر گذاشته‌اند، نسخه را در اواسط سپتامبر دریافت خواهند کرد. برای سایر کاربران، هواوی به تدریج نسخه را به صورت دسته‌ای بررسی می‌کند. این نسخه تا پایان سپتامبر تکمیل خواهد شد.HarmonyOS از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند کارت‌های جهانی و پوشه‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند.

در HarmonyOS 3.0، این ویژگی‌ها دوباره تکامل خواهند یافت. ترکیب کارت‌ها و چیدمان آن‌ها یا پشتیبانی از پوشه‌های هوشمند، تجربه‌ی کاربری آزادانه‌تر و کارآمدتری را به‌ارمغان می‌آورد.1. شرح فعالیت‌های بتا عمومی و پذیرندگان اولیه[Public Beta]:هواوی نسخه‌ بتا را نسخه‌ بتا عمومی می‌نامند؛ نسخه‌ای که در مرحله‌ توسعه‌‌ برای انتشار عمومی است.

از آنجایی که نسخه بتا عمومی هنوز در مرحله توسعه است، ممکن است عملکرد آن به اندازه نسخه رسمی ایده‌آل نباشد.به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها (از جمله برنامه‌های شخص ثالث) ممکن است ناپایدار یا ناسازگار باشند که این‌ امر روی تجربه‌ی کاربری شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین، پیش‌ از نصب نسخه‌ی آزمایشی این نکات را مدنظر قرار دهید.در عین حال، با توجه به تجربه کاربر و مسائل مربوط به سازگاری، کاربران اولیه بتا عمومی ممکن است برای مدتی معلق شوند. علاوه بر این، قبل از ارتقا به نسخه اولیه بتا عمومی، حتماً از اطلاعات مهم تلفن همراه خود نسخه پشتیبان‌گیری کنید (اگر از فعالیت پذیرش اولیه بتا عمومی خارج شوید، باید به نسخه پایدار برگردید و این عملیات برگشت تمام داده‌های کاربر را پاک می‌کند)2.

روش‌های دریافت نسخه‌ی بتا HarmonyOS 3.0لطفاً مطمئن شوید که نسخه فعلی سیستم تلفن همراه/تبلت/صفحه نمایش هوشمند از نسخه پایه ارتقایافته پشتیبانی می‌کند. اگر درحال‌حاضر از این نسخه استفاده نمی‌کنید، لطفاً قبل از ثبت‌نام در فعالیت‌های مرتبط با نسخه‌های بتا عمومی و پذیرندگان اولیه‌ این به‌روزرسانی‌ها، آن را به‌ طور‌ آنلاین ارتقا دهید.روش مرجع ارتقا نسخه‌ پایه‌ی Harmony OS 2.0روش اول: به مسیر My Huawei App > Home > Upgrade Early adopters > HarmonyOS 2 Early adopter > Upgrade now مراجعه کنید و سپس به Member Center App > Experience Officer > Upgrade Early adopter > HarmonyOS 2 official version early adopter بروید.روش دوم: به مسیر Settings > System and Updates > Software Update بروید.صفحه‌نمایش هوشمندبه Settings > System > Software Update بروید.3. مسائلی که نیاز به توجه دارندقبل از ارتقای نسخه‌ بتا، لطفاً از اطلاعات مهم دستگاه خود پشتیبان‌گیری کنید.

همچنین، مطمئن شوید که محتوای پشتیبان کامل و معتبر است. بدین‌ ترتیب، از پاک‌شدن اطلاعات به‌دلیل ناسازگاری داده‌ها یا سایر شرایط غیرمنتظره‌ پس از ارتفا جلوگیری خواهید کرد.قبل از ارتقا به نسخه‌ بتا، مطمئن شوید که دستگاهتان نسخه‌ پایه را اجرا می‌کند.مطمئن شوید که گوشی هوشمند یا تبلت شما بیش از 8 گیگابایت فضای‌ ذخیره‌سازی آزاد در دسترس داشته باشد؛ وگرنه خطر خرابی ارتقا وجود خواهد داشت.مطمئن شوید که دستگاهتان روت نشده است.صفحه‌نمایش هوشمند را در طول فرایند ارتقا خاموش نکنید؛ درغیر‌این‌صورت، امکان دارد باعث خرابی ارتقا یا بروز مشکلات غیرعادی شود.توجه داشته باشید:اگر گوشی هوشمند یا تبلت یا صفحه‌نمایش هوشمند شما به نسخه‌ی HarmonyOS 3.0 ارتقا یافته است، به ثبت‌نام در برنامه‌ بتا عمومی نیازی نخواهید داشت و هواوی نسخه‌ی جدید را به‌ طور دسته‌ای در اختیار کاربران این به‌روزرسانی قرار داده است.پس از پایان دوره‌ی بتا عمومی، نسخه‌ی رسمی HarmonyOS 3.0 به‌صورت دسته‌ای برای کاربران نسخه‌ی اولیه‌ی آن ارائه خواهد شد. ارتقا به نسخه‌ی رسمی اطلاعات کاربر را پاک نمی‌کند؛ اما توصیه‌ی مهم این است همچنان قبل از انجام این کار، نسخه‌ی پشتیبان از داده‌های خود تهیه کنید و مطمئن شوید که محتوای پشتیبان کامل و معتبر باشد.4.

طرح فعالیت و ورود و ثبت‌نام پذیرندگان اولیه‌ی بتا عمومیبرای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی ثبت‌نام، به مسیر My Huawei/Member Center > Home > Upgrade Early adopters بروید. پس از پایان فرایند، مراحل صفحه‌ی Go to Software Update را دنبال و نسخه‌ی مدنظر را برای ارتقا دانلود کنید.1- برنامه‌ی My Huawei را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود باز کنید و به مسیر My Huawei App > Home > Upgrade Early adopters > (HarmonyOS 3 early adopter) Check now > (Multi-device early adopter) Upgrade early adopter بروید. سپس یادداشت‌های ثبت‌نام را مطالعه کنید و مطمئن شوید که آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهید.2- دستگاه مدنظرتان را انتخاب کنید و قرارداد کاربر و بیانیه‌ی حریم‌ خصوصی (I have read and agree) را تیک و سپس روی One-click registration ضربه بزنید..

.


بازنشر از : آخرین خبر