مهران محمدی امین

مازراتی با معرفی نسل جدید گرن‌توریسمو یعنی مدل ۲۰۲۳ در اوایل هفته موفق شد دوباره همه‌ی نگاه‌ها را معطوف به خود کند

1401\07\14 11:22:22


مازراتی گرن‌کابریو EV در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار می‌شود

مازراتی با معرفی نسل جدید گرن‌توریسمو یعنی مدل ۲۰۲۳ در اوایل هفته موفق شد دوباره همه‌ی نگاه‌ها را معطوف به خود کند

مازراتی با معرفی نسل جدید گرن‌توریسمو یعنی مدل ۲۰۲۳ در اوایل هفته موفق شد دوباره همه‌ی نگاه‌ها را معطوف به خود کند.

این مدل اولین خودروی الکتریکی تولید شده از این برند ایتالیایی است و آن طور که به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۳ از مدل EV (الکتریکی)  گرن‌کابریو نیز رونمایی کند. این اطلاعات از «ماسیمو کاپالدی»، رئیس محصولات مازراتی که اخیراً با وب‌سایت Autocar مصاحبه کرده، به دست آمده است.

  • با پلتفرم KoMoD آشنا شوید؛ فناوری جدید فورد برای پیدا کردن جای پارک

کاپالدی طی این مصاحبه تأیید کرده که این مدل جدید گرند تور باتری شارژی بسیار قدرتمندی دریافت می‌کند و در این بخش حرف‌های زیادی برای زدن خواهد داشت. احتمال می‌رود که مازراتی گرن‌کابریو EV مجهز به یک پیشرانه بدون آلاینده همراه با چهار صندلی و سقف پارچه‌ای باشد.

مدیر اجرایی مازراتی خودروی بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل را به عنوان رقیب اصلی این خودرو از لحاظ قیمتی می‌داند و انتظار می‌رود قیمت پایه مازراتی گرند تور از ۲۰۰,۰۰۰ پوند یا نزدیک به ۲۳۰,۰۰۰ دلار با نرخ ارز فعلی شروع شود.

در حال حاضر اطلاعات دیگری در مورد خودروی جدید مازراتی در دسترس نیست، اما احتمال می‌رود که گرن‌کابریو EV از مشخصاتی مشابه با گرن‌توریسمو ۲۰۲۳ بهره ببرد. با این تفاسیر می‌توان گفت که نسخه‌ی بنزینی گرن‌کابریو EV مجهز به یک موتور ۶ سیلندر دو توربو شارژ است که در تریم مودنا با حجم اسمی ۳ لیتری خود می‌تواند تقریباً ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل کند. باید اشاره کنیم که این موتور در مدل تروفئو قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

مازراتی گرن‌کابریو EV

اگرچه مدل‌های بنزینی در بازار خودرو، مشتریان خاص و ثابت خود را دارند اما گرن‌کابریو نسخه EV یا الکتریکی می‌تواند به یک محصول بسیار منحصر‌به‌فرد در بازار خودروها تبدیل شود.

مدل الکتریکی گرن‌توریسمو ۲۰۲۳ یعنی فولگوره مجهز به سه موتور برقی ۴۰۲ اسب بخاری است که یکی از آن‌ها روی محور جلو و دوتای دیگر روی چرخ‌های عقب قرار گرفته‌اند. این خودرو دارای ساختار برقی ۸۰۰ ولتی بوده و قادر به تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن‌متر به صورت خالص است. یک باتری ۹۲.۵ کیلووات ساعتی T شکل به تامین انرژی این موتورهای برقی می‌پردازد.

طبق ادعای مازراتی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب برابر با ۲.۷ ثانیه و ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است، اما انتظار می‌رود که گرن‌کابریو EV به دلیل وزن بیشترش، کمی کندتر از این مدل باشد.

همچنین سیستم شارژ سریع ۲۷۰ کیلو واتی DC این خودرو، با ۵ دقیقه شارژ می‌تواند گرن‌توریسمو فولگوره را برای یک سفر ۱۳۰ کیلومتری مهیا کند.

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، گرن‌کابریو جدید در نیمه‌ی دوم سال آینده عرضه می‌شود. این خودرو در کنار یک نسخه الکتریکی از مازراتی Grecale وارد بازار خواهد شد و این به این معنی است که این برند ایتالیایی سه خودروی الکتریکی را در اواخر سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خودروها خواهد کرد.

  • مازراتی از خودروی تبدیل‌شونده‌ی سیلو MC20 رونمایی کرد

منبع: Motor1

/*/ . .


بازنشر از : digimag