مهران محمدی امین

شهر سخت افزار/ استفاده از برق دولتی برای استخراج رمزارز توسط افراد ثالث در همه جای دنیا امری خلاف قانون است. اما اگر فکر می‎کنید تنها این پدیده نه چندان غریبه با برخی ادارات

1401\05\30 16:01:05


ماینینگ یک پزشک با برق بیمارستان دولتی!

شهر سخت افزار/ استفاده از برق دولتی برای استخراج رمزارز توسط افراد ثالث در همه جای دنیا امری خلاف قانون است. اما اگر فکر می‎کنید تنها این پدیده نه چندان غریبه با برخی ادارات دولتی، تنها در ایران اتفاق می‎افتد شاید بهتر است به مورد عجیبی که به تازگی در روسیه اتفاق افتاده نگاهی بیندازید؛ استخراج رمزارز با برق یک بیمارستان دولتی توسط پزشکی متخصص در روسیه!استخراج رمزارزها یا همان ماینینگ فعالیتی که به موجب آن سخت‎‌افزار پردازشی شروع به انجام یک سری محاسبات سنگین ریاضی کرده و در نتیجه با رسیدن به پاسخ آن مسائل، مقداری از واحد یک رمزارز به عنوان جایزه به ماینر اختصاص داده می‌شود.

شهر سخت افزار/ استفاده از برق دولتی برای استخراج رمزارز توسط افراد ثالث در همه جای دنیا امری خلاف قانون است.

اما اگر فکر می‎کنید تنها این پدیده نه چندان غریبه با برخی ادارات دولتی، تنها در ایران اتفاق می‎افتد شاید بهتر است به مورد عجیبی که به تازگی در روسیه اتفاق افتاده نگاهی بیندازید؛ استخراج رمزارز با برق یک بیمارستان دولتی توسط پزشکی متخصص در روسیه!استخراج رمزارزها یا همان ماینینگ فعالیتی که به موجب آن سخت‎‌افزار پردازشی شروع به انجام یک سری محاسبات سنگین ریاضی کرده و در نتیجه با رسیدن به پاسخ آن مسائل، مقداری از واحد یک رمزارز به عنوان جایزه به ماینر اختصاص داده می‌شود. این جایزه که دارای کلیدی انحصاری است طی یک فرایند پردازشی سنگین تولید شده که مهمترین منابع اولیه آن، انرژی الکتریکی (غالباً برق شهری) است که توسط سخت‌افزار دستگاه برای انجام محاسبات صرف شده است.گرچه استخراج رمزارز طبق قوانین فعلی کشور روسیه غیرقانونی محسوب نمی‌شود، اما استفاده از برق ارزان دولتی برای این کار کاملاً غیرقانونی اعلام شده و با مجازات سنگین دولتی همراه است. بنابر گزارش‌های محلی، یک پزشک متخصص اهل روسیه به دلیل سوءاستفاده از زیرساخت‌ها و برق یک بیمارستان دولتی برای استخراج رمزارز دستگیر شده و احتمالاً زندانی خواهد شد.این فرد از سیستم‌های برقی بیمارستانی که برای درمان بیماران کرونایی طراحی شده به منظور استخراج رمزارز استفاده کرده است.بنابر اعلام منبع این خبر، مجازات در نظر گرفته شده برای این پزشک که در واقع مسئول بخش اطلاعات در یک بیمارستان دولتی در گورنو - آلتایسک (شهری در جمهوری آلتای) است می‌‎تواند تا 2 سال حبس وضع شود.

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

با کاهش تعداد بیماران کرونایی و عدم نیاز به دستگاه‌های تنفس مصنوعی، فضای نگهداری این دستگاه‌ها خالی شده و این پزشک توانسته از این فضا برای نصب و راه‌اندازی ریگ‌های ماینینگ خود استفاده کند.به گزارش خبرگزاری RBC روسیه، این فرد در فوریه ۲۰۲۱ با استفاده از برق ارائه شده توسط دولت برای سیستم‌های پزشکی روند استخراج غیرقانونی توکن‌های نامشخصی را آغاز کرده و توانسته ریگ ماینینگ خود را به سرورهای بیمارستان متصل کند.جالب است بدانید که وزارت امور داخلی روسیه با همکاری آژانس خدمات مخفی کشور (FSB) در این پرونده همکاری کرده و پس از اطلاع از این موضوع، این بخش از بیمارستان را مورد بررسی قرار داده‌اند. در مرحله بعد و پس از کشف ریگ ماینینگ در بیمارستان، محل زندگی مظنون پرونده نیز مورد بررسی قرار گرفته است.به گفته مقامات دولتی روسیه، بازرسان پس از بررسی محل متوجه شده‌اند که این پزشک متخصص طی یک سال گذشته به صورت غیرقانونی از برق بیمارستان برای استخراج رمزارز استفاده کرده است.علاوه بر این گفته می‌شود که این فعالیت غیرقانونی حدود ۶۸۰۰ دلار به بیمارستان خسارات مادی نیز وارد کرده است.طبق قوانین فعلی کشور روسیه استخراج رمزارز یک فعالیت غیرقانونی محسوب نمی‌شود، اما سوءاستفاده از سیستم‌ها و برق دولتی برای این کار خلاف قانون بوده و با جریمه سنگین و زندان همراه است. پلیس روسیه براساس شواهد بدست آمده از بیمارستان این پزشک را متهم شناخته است.به گزارش خبرگزاری اینترفکس (Interfax)، شرکت ژاپنی SBI که به عنوان غول اوراق بهادار در این کشور شناخته می‌شود، اخیراً از توقف تمام فعالیت‌های استخراج رمزارز زیر مجموعه خود یعنی SBI Crypto در روسیه خبر داده است.

این رویکرد پس از تماس دیپلمات‌های مستقر در واشنگتن آمریکا در ماه گذشته اتخاذ شده است که از تمام فعالان حوزه کریپتو کشور ژاپن خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر روابط خود را با روسیه قطع کرده و به نوعی صنعت رمزارز این کشور را تحریم کنند.از آنجا که هزینه برق در بخش‌های زیادی از منطقه سیبری کشور روسیه بسیار پایین است، تعداد زیادی از شرکت‌های استخراج رمزارز ژاپنی کسب و کار خود را به این منطقه انتقال داده و از برق ارزان و هزینه بسیار کم برای خنک‌سازی سیستم‌ها استفاده می‌کردند.. .


بازنشر از : آخرین خبر