مهران محمدی امین

مدیرعامل شرکت OpenAI می‌گوید اگرچه ChatGPT از دید فناوری جذاب است، اما از دید یک محصول مصرفی چندان قابل دفاع نیست.

1401\11\25 14:37:12


مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی ChatGPT یک فناوری جذاب، اما محصولی افتضاح است!

مدیرعامل شرکت OpenAI می‌گوید اگرچه ChatGPT از دید فناوری جذاب است، اما از دید یک محصول مصرفی چندان قابل دفاع نیست.

مدیرعامل شرکت OpenAI که سازنده چت‌بات مشهور ChatGPT است، اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این هوش مصنوعی از دید فناوری جذاب، اما از دید محصولی که باید به دست مصرف‌کننده برسد، افتضاح است، چون قطعی‌های زیادی دارد.

«سم آلتمن»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل OpenAI، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با پادکست Hard Fork روزنامه نیویورک تایمز از وضعیت ChatGPT به‌عنوان یک محصول ابراز نارضایتی کرده است.

او با اشاره به خطاهای متعدد این چت‌بات می‌گوید: «مردم درحال‌حاضر به سایتی مراجعه می‌کنند که گاهی اوقات کار می‌کند و گاهی اوقات قطع است.»

آلتمن با اشاره به طراحی ساده مدل ChatGPT اضافه می‌کند: «مردم چیزی را تایپ می‌کنند و آن‌قدر به تلاش ادامه می‌دهند تا پاسخ خود را بگیرند. بعد این پاسخ را کپی و در جای دیگری پیست می‌کنند. سپس برمی‌گردند و سعی می‌کنند این هوش مصنوعی را با نتایج جستجو یا سایر جریان‌های کاری خود تلفیق کنند.»

سم آلتمن مدیرعامل OpenAI

ChatGPT هنوز مشکلات زیادی دارد

چت‌بات شرکت OpenAI به‌شدت مستعد اختلال است.

این برنامه بارها به کاربران می‌گوید ظرفیت پاسخگویی به آن‌ها را ندارد یا به‌طرزی غیرمنتظره از پاسخ‌دادن به پرسش‌های آن‌ها سر باز می‌زند. بااین‌حال، آلتمن می‌گوید فناوری هوش مصنوعی ChatGPT بدون‌شک فناوری جذابی است.

او ادامه می‌دهد: «مردم عاشق این برنامه‌اند و این اتفاق ما را خوشحال می‌کند، ولی هیچ‌کس هنوز نمی‌تواند بگوید که [ChatGPT] یک محصول عالی و منسجم است. بااین‌وجود، ارزشمندی تعامل با این برنامه چنان بالاست که مردم حاضرند مشکلات آن را تحمل کنند.»

«گرگ براکمن»، دیگر بنیان‌گذار OpenAI، چندی قبل گفته بود که عرضه ChatGPT در شکل فعلی به‌نوعی آخرین گزینه‌ای بوده که این شرکت پس از مواجهه آزمایش‌کنندگان بتا با مشکلات مختلف پیش رو داشته است.

بااین‌وجود، ChatGPT تقریباً یک‌شبه به محبوبیتی شگفت‌آور دست یافت و درعرض یک هفته به یک میلیون کاربر رسید تا حتی رکورد اینستاگرام و تیک تاک را بزند.

. .


بازنشر از : دیجیاتو