مهران محمدی امین

اوایل این ماه رندرهایی از گوشی هوشمند پرچم‌دار وان‌پلاس ۱۱ پرو در رسانه‌های اجتماعی  منتشر شد

1401\06\30 21:36:13


مشخصات کامل وان‌پلاس ۱۱ پرو لو رفت

اوایل این ماه رندرهایی از گوشی هوشمند پرچم‌دار وان‌پلاس ۱۱ پرو در رسانه‌های اجتماعی  منتشر شد

اوایل این ماه رندرهایی از گوشی هوشمند پرچم‌دار وان‌پلاس ۱۱ پرو در رسانه‌های اجتماعی  منتشر شد.

وان‌پلاس قرار است این گوشی هوشمند را جایگزین گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو کند. گوشی هوشمند مذکور اوایل ژانویه امسال در چین عرضه شد و اواخر ماه مارس را در دسترس کاربران بازارهای جهانی قرار گرفت. در همین راستا، اکنون وب‌سایت ۹۱Mobiles با همکاری افشاگر مشهور حوزه‌ی فناوری یعنی «Onleaks»، مشخصات کامل پرچم‌دار جدید وان‌پلاس را در توییتر به اشتراک گذاشته که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • دوربین وان‌پلاس ۱۱ پرو بهتر از شیائومی ۱۲S اولترا خواهد بود

وان‌پلاس در سال ۲۰۲۲ حضوری قدرتمند در بازار گوشی‌های هوشمند داشته و محصولات بسیاری نظیر وان‌پلاس ۱۰R، وان‌پلاس Ace ریسینگ ادیشن، نورد ۲T را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

در ادامه این روند، این شرکت تصمیم دارد تا آخر امسال از پرچم‌دار جدیدش یعنی وان‌پلاس ۱۱ پرو رونمایی کند. طبق گزارش منتشر شده از وب‌سایت ۹۱Mobiles، این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت، نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۲ ppi پشتیبانی خواهد کرد.

وان‌پلاس 11 پرو

روی پنل جلویی این گوشی هوشمند حفره‌ی نمایشگر در سمت چپ پذیرای دوربین سلفی خواهد بود و گوریلا گلس ویکتوس نیز از نمایشگر محافظت خواهد کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا صفحه‌نمایش این گوشی دارای لبه‌های خمیده خواهد بود یا خیر.

از آن جایی که پنل این گوشی از جنس OLED است، انتظار می‌رود که حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر آن تعبیه شود.

ظاهراً وان‌پلاس برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک سیستم دوربین سه‌گانه بهره خواهد برد که سنسور اصلی آن، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. در کنار این سنسور، یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور تله فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال دو برابری نیز به انجام وظیفه خواهند پرداخت. همچنین روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سلفی قرار خواهد گرفت که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

حک شدن نام شرکت هاسلبلاد روی قاب پشتی این گوشی، همکاری این دو شرکت را تأیید می‌کند.

وان‌پلاس ۱۱ پرو طبق شنیده‌ها از پردازنده‌ی معرفی نشده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. این شایعه با گزارش دیگر افشاگر چینی یعنی «Digital Chat Station» مبنی بر اینکه وان‌پلاس روی یک گوشی هوشمند پرچم‌دار با تراشه‌ی مذکور کار می‌کند، مطابقت دارد. انتظار می‌رود کوالکام تراشه‌ی جدید پرچم‌دار خود را در نشست فناوری اسنپدراگون ماه نوامبر معرفی کند.

آن طور که گفته می‌شود، این تراشه‌ نسبت به نسل قبلی خود از طراحی جدیدی بهره می‌برد و مجهز به ۴ بخش خواهد بود.

در این تراشه قرار است یک هسته‌ی Cortex-X3، دو هسته‌ی Cortex-A720، دو هسته‌ی Cortex-A710 و ۳ هسته‌ی Cortex-A510 به انجام وظیفه بپردازند. طبق گزارش ۹۱Mobiles، وان‌پلاس برای این گوشی هوشمند دو پیکربندی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته که کاربران می‌توانند از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنند.

ظاهراً یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت هم به عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می‌پردازد که با شارژر پرسرعت ۱۰۰ واتی انرژی مجدد آن در کمتر از ۲۰ دقیقه تأمین می‌شود. از دیگر مشخصات این گوشی پرچم‌دار می‌توان به پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس، نسل پنجم اینترنت همراه (۵G)، WiFi-6E، بلوتوث ۵.۲ و پورت USB-C اشاره کرد.

وان‌پلاس 11 پرو

در مورد طراحی وان‌پلاس ۱۱ پرو باید اشاره کنیم که این گوشی دارای یک ماژول دوربین بازطراحی شده با حاشیه‌ی نیم دایره‌ای شکل است که از قاب کناری تا وسط پنل پشتی امتداد دارد.

ماژول دوربین این گوشی که برآمدگی نسبتاً زیادی دارد، سه سنسور و یک فلش LED را در خود جای داده است. یکی از نکات جالب طراحی این گوشی، اسلایدر کناری معروف وان‌‌پلاس است که پس از غیبت در وان‌پلاس ۱۰R و وان‌پلاس ۱۰T، در وان‌پلاس ۱۱ پرو دیده می‌شود.

  • وان‌پلاس ۱۰R Prime Blue ادیشن ۳۱ شهریور معرفی می‌شود

منبع: Gizmochina

/*/ . .


بازنشر از : digimag