مهران محمدی امین

هوش مصنوعی ChatBase امکان ساخت سریع چت بات بدون نیاز به مهارت قبلی و دانش کدنویسی را فراهم ساخته است.

1401\11\25 14:37:47


معرفی ChatBase؛ ساخت سریع چت‌بات به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ChatBase امکان ساخت سریع چت بات بدون نیاز به مهارت قبلی و دانش کدنویسی را فراهم ساخته است.

امروزه هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی به کمک انسان آماده است و بسیاری از امور را بر عهده دارد.

چت‌بات‌ها یکی از همین موارد هستند که می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخ سؤالات کاربران را فراهم سازند و به عصای دست کسب‌وکارها تبدیل شوند. در مطلب پیش رو به سراغ معرفی هوش مصنوعی ChatBase و بررسی امکانات و قابلیت‌های آن می‌رویم؛ ابزاری که به‌صورت تخصصی روی ساخت چت‌بات تمرکز دارد.

هوش مصنوعی ChatBase چیست؟

ChatBase یک هوش مصنوعی دیالوگ‌محور است که می‌توان از آن برای ساخت چت‌بات استفاده کرد. کاربران تنها باید در ابتدا اطلاعات خام موردنیاز هوش مصنوعی را برای آن فراهم کنند تا در چند ثانیه، یک چت‌بات به آن‌ها تحویل داده شود.


  • معرفی بهترین سایت‌هایی که با هوش مصنوعی متن را به عکس تبدیل می‌کنند
  • با ChatGPT آشنا شوید؛ چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی که شاید جایگزین انسان شود

هوش مصنوعی ChatBase برخلاف عناوین مشهور دیگر مانند ChatGPT، در تمامی زمینه‌های تبحر ندارد و توسعه‌دهندگان آن باید به‌صورت تخصصی روی ساخت چت‌بات تمرکز داشته باشند.

بااین‌حال، نتیجه کار آن‌ها نسبتاً قابل قبول است و چت‌بات‌های ایجادشده توسط آن از دقت و سرعت بالایی برخوردار هستند.

چگونه از هوش مصنوعی ChatBase استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی ChatBase هم مانند اغلب ابزارهای در دسترس، به‌صورت رایگان امکان امتحان‌کردن قابلیت‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد، اما برای استفاده حرفه‌ای از امکانات آن باید مبلغی را پرداخت کنید. اگر شما هم درباره قابلیت‌های این سرویس کنجکاو هستید، می‌توانید با طی‌کردن مراحل زیر، اولین چت‌بات خود را بسازید.

  • ابتدا یک مرورگر روی موبایل یا کامپیوتر خود باز کنید و سپس آدرس ChatBase.co را در آن وارد نمایید و کلید Enter را بزنید.
  • در صفحه اصلی وب‌سایت ChatBase روی گزینه Build Your Chatbot کلیک کنید.
هوش مصنوعی ChatBase
  • درصورت علاقه می‌توانید با کلیک روی گزینه Sign in with Google از حساب کاربری گوگل خود برای ورود به سایت استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید حساب کاربری جداگانه‌ای در وب‌سایت ChatBase ایجاد کنید، روی گزینه Don’t have an account? Sign up در پایین صفحه کلیک نمایید.
  • بعد از واردکردن ایمیل خود در کادر Email address و ایجاد رمز عبور دلخواه در کادر Create a Password، روی کلید Sign up بزنید.
  • اکنون یک ایمیل فعال‌سازی حساب کاربری به ایمیل شما ارسال می‌شود که با کلیک روی لینک قرارگرفته در داخل آن، می‌توانید اکانت خود را فعال کنید.
هوش مصنوعی ChatBase
  • پس از فعال‌کردن حساب کاربری، با واردکردن مجدد ایمیل و رمز عبور خود، وارد آن شوید.
  • در صفحه اصلی وب‌سایت دوباره روی گزینه Build Your Chatbot کلیک کنید.
  • بعد از ورود به صفحه Create New Chatbot، باید روی گزینه Choose File بزنید و فایل PDF موردنظر خود را جهت ارائه اطلاعات به چت‌بات وارد کنید.
  • توجه داشته باشید که فایل PDF انتخاب‌شده باید از قابلیت OCR پشتیبانی کند؛ یعنی هنگامی که نشانگر موس را روی متن می‌کشید، باید امکان انتخاب‌کردن کلمات و حروف را داشته باشید.
  • پس از انتخاب فایل PDF، کمی صبر کنید تا تعداد کاراکترهای آن مشخص شود و در ادامه جهت بارگذاری فایل روی سرور، گزینه Upload را در پایین صفحه بزنید.
هوش مصنوعی ChatBase
  • بعد از ساخت چت‌بات، به‌صورت مستقیم وارد صفحه چت با آن خواهید شد و می‌توانید سؤالات خود را از آن بپرسید.
  • چت‌بات قادر است طبق اطلاعات واردشده از طریق فایل PDF، پاسخ مربوط به هر سؤال را پیدا کند.
  • در این مثال ما یک فایل حاوی خبر معرفی کامل سری گلکسی S23 سامسونگ را در اختیار هوش مصنوعی ChatBase قرار داده‌ایم.
  • همان‌طور که در تصاویر پایین مشاهده می‌کنید، چت‌بات قادر است طبق داده‌های ورودی، به سؤالات مطرح‌شده پاسخ دهد.
هوش مصنوعی ChatBase
  • توجه داشته باشید که در نسخه رایگان، تنها می‌توانید ۱۰ پیام را با چت‌بات ردوبدل کنید و برای رفع این محدودیت باید به سراغ اشتراک پولی بروید.
  • همچنین قسمتی از متن که به‌عنوان منبع برای پاسخ به هر سؤال مورد استفاده قرار گرفته است، در پایین صفحه و زیر عنوان Sources نمایش داده می‌شود.
هوش مصنوعی ChatBase
  • در گوشه بالایی سمت راست کادر مکالمه با چت‌بات، یک آیکن سه‌نقطه قرار گرفته است که با کلیک روی آن به گزینه‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت.
  • اولین گزینه تحت عنوان Make Chatbot Public امکان استفاده سایر کاربران از چت‌بات شما را فراهم می‌سازد؛ زیرا به‌صورت پیش‌فرض چت‌بات‌های ایجادشده پرایوت خواهند بود.
  • دومین گزینه (Delete chatbot) هم برای حذف‌کردن چت‌بات کاربرد دارد. کاربران طرح رایگان تنها می‌توانند تا سقف ۲ چت‌بات را به‌شکل هم‌زمان در اختیار داشته باشند.
هوش مصنوعی ChatBase
  • با کلیک روی گزینه Featured Chatbots در پنل بالایی صفحه هم می‌توانید به چت‌بات‌های عمومی محبوب دسترسی داشته باشید.
  • برخی از چت‌بات‌های عمومی براساس کتب معروف مثل قرآن یا هنر جنگ ساخته شده‌اند و بعضی دیگر هم حول سخنرانی‌های افراد مشهور شکل گرفته‌اند.
هوش مصنوعی ChatBase

جمع‌بندی

هوش مصنوعی ChatBase ابزاری کاربردی با امکان استفاده آسان برای ساخت چت‌بات محسوب می‌شود که از دقت بالایی در تحلیل اطلاعات و ارائه پاسخ به کاربران برخوردار است.

البته نسخه رایگان این سرویس در مقایسه با رقبای خود، محدودیت بیشتری دارد؛ به‌طوری که مشترکین طرح رایگان تنها می‌توانند ۱۰ پیام را با هر چت‌بات ردوبدل کنند و امکان ساخت بیشتر از ۲ چت‌بات را هم نخواهند داشت. همچنین فایل PDF ارائه‌شده برای ساخت چت‌بات‌های آن‌ها نیز نباید از ۴۰۰ هزار کاراکتر طولانی‌تر باشد.

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

بدیهی است که هرچقدر اطلاعات ارائه‌شده در قالب فایل PDF از دقت بیشتری برخوردار باشد، چت‌بات‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی ChatBase هم می‌توانند پاسخ‌های دقیق‌تری را در اختیار کاربر قرار دهند. توسعه‌دهنده سرویس مذکور اعلام کرده است که در آینده امکان تعامل با پلتفرم‌های محبوب دیگر مثل Notion و Slack هم به آن اضافه می‌شود.

شایان ذکر است که در طرح‌های پولی هم محدودیت برای تعداد کاراکترها وجود دارد و حداکثر می‌توان ۱.۲ میلیون کاراکتر (تقریباً حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ صفحه) را بارگذاری کرد.


سؤالات متداول

هوش مصنوعی ChatBase چه کاربردی دارد؟

سرویس ChatBase می‌تواند به کاربران کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان، چت‌بات سفارشی برای خود ایجاد کنند.

چگونه از هوش مصنوعی ChatBase استفاده کنیم؟

ابتدا به سایت Chatbase.co رفته و در آن ثبت‌نام کنید. بعد از فعال‌سازی حساب کاربری و آپلود فایل PDF می‌توانید چت‌بات مختص به خود را در اختیار داشته باشید.

آیا استفاده از امکانات هوش مصنوعی ChatBase رایگان است؟

کاربران با ثبت‌نام در سرویس ChatBase می‌توانند تا سقف ۲ چت‌بات رایگان ایجاد کنند؛ اما محدودیت‌هایی برای تعداد کاراکترهای قابل‌استفاده و پیام‌های ردوبدل‌شده در نظر گرفته شده است.

برای کار با هوش مصنوعی ChatBase به چه چیزهایی نیاز داریم؟

جهت بهره‌مندی از امکانات سرویس ChatBase باید یک فایل PDF حاوی اطلاعات موردنیاز که قصد ارائه آن‌ها به چت‌بات را دارید، در اختیار داشته باشید که از قابلیت OCR هم پشتیبانی کند.

<>
. .


بازنشر از : دیجیاتو