مهران محمدی امین

زومیت/ توییتر در ادعایی قابل‌توجه گفته مقامات فدرال آمریکا هم‌اکنون مشغول تحقیق روی فعالیت‌های ایلان ماسک به‌دلیل تلاش برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی هستند

1401\07\22 16:47:38


مقامات فدرال آمریکا تحقیق روی ایلان ماسک را شروع کردند

زومیت/ توییتر در ادعایی قابل‌توجه گفته مقامات فدرال آمریکا هم‌اکنون مشغول تحقیق روی فعالیت‌های ایلان ماسک به‌دلیل تلاش برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی هستند.    توییتر در پرونده‌ای که برای دادگاه ارسال کرده، گفته است مقامات فدرال ایالات متحده در حال تحقیق روی ایلان ماسک هستند و در این تحقیقات بر پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری او برای تصاحب توییتر تمرکز دارند.

زومیت/ توییتر در ادعایی قابل‌توجه گفته مقامات فدرال آمریکا هم‌اکنون مشغول تحقیق روی فعالیت‌های ایلان ماسک به‌دلیل تلاش برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی هستند.   توییتر در پرونده‌ای که برای دادگاه ارسال کرده، گفته است مقامات فدرال ایالات متحده در حال تحقیق روی ایلان ماسک هستند و در این تحقیقات بر پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری او برای تصاحب توییتر تمرکز دارند.

رویترز می‌گوید فعلاً مشخص نشده که هدف اصلی مقامات فدرال آمریکا از تحقیقات اخیر چیست. همچنین مشخص نیست کدام مقامات فدرال مشغول تحقیق روی فعالیت‌های ایلان ماسک هستند.توییتر حدوداًً دو ماه پیش ایلان ماسک را دادگاهی کرد، چون مدیرعامل تسلا گفت دیگر تمایلی به تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی ندارد (البته ماسک دوباره تغییر موضع داده است). وکلای توییتر همچنان تأکید دارند که ایلان ماسک موظف‌ است یک‌سری اطلاعات مهم به آن‌ها ارائه دهد، اما ماسک نتوانسته یا نخواسته است چنین کاری بکند.

توییتر می‌گوید: «این پنهان‌کاری‌ها باید به اتمام برسد.»پرونده‌ای که در آن وکلای توییتر از قاضی دادگاه درخواست کرده‌اند در حکمی ایلان ماسک را به ارائه‌ی اسناد ملزم کند، روز ۶ اکتبر (۱۴ مهر) ثبت شده، یعنی همان روزی که قاضی اعلام کرد به‌طور موقت برگزاری دادگاه را تعلیق می‌کند. ایلان ماسک دو روز قبل‌تر گفته بود برخلاف تصمیم اولیه، توییتر را با پرداخت ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم تصاحب می‌کند.وکیل ایلان ماسک به رویترز گفته پرونده‌ی مورد اشاره که توسط توییتر ثبت شده حاوی اطلاعات گمراه‌کننده است. الکس سپیرو که سابقه‌ی دفاع از ماسک در یک‌سری پرونده‌های حقوقی را در کارنامه دارد، می‌گوید: «این مدیران توییتر هستند که روی آن‌ها تحقیقات فدرال انجام می‌شود.»توییتر به درخواست رویترز برای نظردهی درباره‌ی گفته‌های سپیرو پاسخ منفی داده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و کمسیون فدرال تجارت آمریکا نیز حاضر به مصاحبه نشده‌اند.ایلان ماسک هم‌اکنون در حال انجام کارهای لازم است تا توییتر را تصاحب کند. قاضی کتلین مک‌کورمیک تا روز ۶ آبان به ماسک فرصت داده است. در صورتی که تا تاریخ یادشده قرارداد بسته نشود، جلسه‌ی استماع دادگاه در ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد..

.


بازنشر از : آخرین خبر