مهران محمدی امین

فن بازار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی حميدرضا بنفشه معاونت تحقیقات و فناور

1401\06\23 14:53:05


همایش و فن‌بازار ملی سلامت آبان ماه برگزار می شود. برقراری زمینه تعامل فناوران با سرمایه‌گذاران

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هفتمین همایش و فن‌بازار ملی سلامت را در آبان ماه سال برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حمیدرضا بنفشه رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به زمان برگزاری هفتمین همایش و فن‌بازار ملی سلامت، گفت: در این دوره از برگزاری همایش و فن بازار ملی سلامت بر نشست‌ها، پنل‌های تخصصی، مسابقه دانشجویی و برقراری زمینه تعامل بین پژوهشگران، فناوران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تاکید ویژه‌ای شده است.

وی اظهار کرد: تشویق محققان و حمایت از استعدادهای درخشان گامی سودمند در راستای پویایی هر چه بیشتر تحقیقات کاربردی و محصول‌محور است و موجبات پیشرفت و خودکفایی کشور را فراهم می‌کند. برگزاری رویدادهای فن بازار به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ فناوری و حمایت از طرح‌های فناورانه بسیار مؤثر خواهد بود. بنفشه تصریح کرد: از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری فن‌بازارهای حوزه سلامت، حمایت از تولید دانش‌بنیان داخلی با گشودن پنجره‌های خرید سازمان‌های دولتی و عمومی بر محصولات تجاری‌سازی شده و موجود در بازار این نوع از محصولات است.

وی با اشاره به اینکه دو سال تاخیر در برگزاری این رویداد انگیزه شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان را برای حضور و مشارکت حداکثری افزایش داده است، اظهار کرد: فن‌بازار ملی سلامت، مرجع قابل‌اعتمادی برای انتقال اطلاعات میان متقاضیان و عرضه‌کنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود و فضایی است که به طور اختصاصی زمینه را برای مشاوره و اطلاع‌رسانی صحیح در حوزه‌های فناوری سلامت فراهم می‌کند و در نقش یک استراتژی نوین در زمینه توسعه و انتقال فناوری زیستی در کشور به شمار می‌رود.. .


بازنشر از : مهر

فن بازار

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

حميدرضا بنفشه