مهران محمدی امین

دیجی کالا/ مرورگرهای وب برنامه‌های بسیار پیچیده‌ای هستند و همین پیچیده بودن به هکرها اجازه می‌دهد از ضعف‌های امنیتی آن‌ها به خوبی استفاده کنند. اپل ساعات

1401\11\25 18:25:08


همین حالا آیفون و مک خود را آپدیت کنید!

دیجی کالا/ مرورگرهای وب برنامه‌های بسیار پیچیده‌ای هستند و همین پیچیده بودن به هکرها اجازه می‌دهد از ضعف‌های امنیتی آن‌ها به خوبی استفاده کنند. اپل ساعاتی قبل آپدیت مهمی را برای آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک منتشر کرده که حفره‌ی امنیتی مهمی در مروگر سافاری برطرف می‌کند.

دیجی کالا/ مرورگرهای وب برنامه‌های بسیار پیچیده‌ای هستند و همین پیچیده بودن به هکرها اجازه می‌دهد از ضعف‌های امنیتی آن‌ها به خوبی استفاده کنند.

اپل ساعاتی قبل آپدیت مهمی را برای آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک منتشر کرده که حفره‌ی امنیتی مهمی در مروگر سافاری برطرف می‌کند.این آپدیت‌ها با عنوان iOS 16.3.1،  iPadOS 16.3.1 و macOS Ventura 13.2.1 منتشر شده‌اند. بر اساس اعلام اپل، در این آپدیت یک آسیب‌پذیری خطرناک در موتور WebKit موجود در مرورگر سافاری برطرف شده است. البته در آپدیت macOS، به یک حفره‌ی امنیتی موجود در Shortcuts هم توجه نشان داده شده است.این حفره‌ی امنیتی سافاری به هکرها اجازه می‌دهد از طریق یک کتابخانه‌ی خاص جاوااسکریپت، امکان اجرای کد از راه دور را به دست بیاورند.

اپل اعلام کرده که به نظر می‌رسد این حفره‌ی مورد سوء‌استفاده قرار گرفته ولی در این زمینه مطابق معمول اطلاعات بیشتری ارائه نشده است. همچنین اپل برای کاربران کامپیوترهای مک که نسخه‌ی Ventura را نصب نکرده‌اند یا به هر دلیلی نمی‌خواهند این کار را انجام دهند، آپدیت مرورگر Safari 16.3.1 را منتشر کرده است.باید خاطرنشان کنیم حتی اگر اهل استفاده از این مرورگر نیستید هم باید این آپدیت جدید را برای آیفون و آیپد و کامپیوتر مک خود نصب کنید زیرا در این دستگاه‌ها، بسیاری از اپلیکیشن‌ها و مرورگرها از موتور WebKit استفاده می‌کنند. البته طبق یک گزارش جدید، iOS 16.3.1 منجر به کرش کردن اپ گوگل فوتوز می‌شود و هنوز مشخص نیست چه زمانی این مشکل برطرف می‌شود.

بنابراین کاربران گوگل فوتوز در حال حاضر باید به این اپ و امنیت دستگاه خود دست به انتخاب بزنند.. .


بازنشر از : آخرین خبر