مهران محمدی امین

وان‌پلاس همواره در تلاش است تا با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند باکیفیت و با قیمت مناسب خود را به غول‌های دنیای فناوری نزدیک‌تر کند

1401\07\22 14:42:40


وان‌پلاس نورد N300 با تراشه‌ی مدیاتک در راه است

وان‌پلاس همواره در تلاش است تا با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند باکیفیت و با قیمت مناسب خود را به غول‌های دنیای فناوری نزدیک‌تر کند

وان‌پلاس همواره در تلاش است تا با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند باکیفیت و با قیمت مناسب خود را به غول‌های دنیای فناوری نزدیک‌تر کند.

طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، این شرکت در حال توسعه‌ی یک گوشی هوشمند جدید به نام وان‌پلاس نورد N300 است که با شارژر ۳۳ واتی و قابلیت‌های بسیار خوب به‌زودی روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

  • وان‌پلاس زودتر از سامسونگ اندروید ۱۳ را برای گوشی‌هایش منتشر کرد

در همین راستا، سخنگوی این شرکت اعلام کرده که گوشی هوشمند وان‌پلاس نورد N300 ماه آینده در بازار آمریکای شمالی جانشین گوشی پرطرفدار وان‌پلاس N200 می‌شود. این شرکت اطلاعات بسیار کمی را در مورد این گوشی هوشمند جدید ارائه کرده و قیمت آن نیز هنوز مشخص نیست. اما با استناد به قیمت ۲۳۹ دلاری وان‌پلاس N200 می‌توان قیمت این گوشی را در همین حدود تخمین زد، چرا که این گوشی جزو گوشی‌های اقتصادی این شرکت به شمار می‌آید.

وان‌پلاس نورد N300

گوشی‌های هوشمندی که با قیمت زیر ۳۰۰ دلار روانه‌ی بازار شده‌اند، اکثرا سرعت شارژ بسیار پایینی دارند.

اما وان‌پلاس نورد N300 ظاهراً قرار است با شارژر ۳۳ وات در اختیار کاربران قرار بگیرد و از این نظر می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین باید اشاره کنیم که اگر این گوشی با این شارژر عرضه شود، سرعت شارژ آن بیشتر از اکثر گوشی‌های پرچم‌دار موجود در بازار نظیر آیفون ۱۴ پرو، سامسونگ گلکسی S22 و پیکسل ۷ پرو خواهد بود که همگی از سرعت شارژ کمتر از ۳۳ وات پشتیبانی می‌کنند.

البته پرچم‌داران وان‌پلاس سرعت شارژ بسیار بالایی دارند و برای مثال می‌توان به وان‌پلاس ۱۰T پرو با شارژر ۱۲۵ واتی اشاره کرد که با سایر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار قابل مقایسه نیست. سخنگوی این شرکت در ادامه همچنین اعلام کرده که پردازنده‌ی مدیاتک به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می‌پردازد و نمایشگر آن همانند نسل قبلی خود از رفرش ریت ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

طبیعتاً این نرخ رفرش ریت نمایش انیمیشن‌ها و اسکرول روان‌تری را نسبت به رفرش ریت ۶۰ هرتزی نسل قبلی به کاربران ارائه می‌دهد.

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

گوشی‌های هوشمند اقتصادی که در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسند، اکثراً روی قابلیت‌هایی نظیر عمر باتری بسیار طولانی و سرعت شارژ بالا متمرکز هستند و این موضوع در مورد گوشی‌های جدید وان‌پلاس نیز صدق می‌کند.

  • وان‌پلاس ۱۰R Prime Blue ادیشن با شارژر ۸۰ واتی معرفی شد

اگرچه سخنگوی وان‌پلاس در مورد این گوشی هوشمند اطلاعاتی چندانی نداده، اما افشاگران مشخصات بیشتری از این گوشی هوشمند را فاش کرده‌اند که بر اساس آن وان‌پلاس نورد N300، مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی است که از رفرش ریت ۹۰ هرتزی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۷۰۰ نیت، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi پشتیبانی خواهد کرد.

وان‌پلاس نورد N300

طبق گفته‌ی افشاگران پردازنده‌ی Dimensity 920 5G مدیاتک قدرت این گوشی هوشمند را تأمین می‌کند. احتمالاً در کنار این تراشه‌ی مدیاتک شاهد قرارگیری پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 MC4 و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهیم بود. وان‌پلاس به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۳۳ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد. گفته می‌شود که این شارژر ۳۳ واتی می‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه باتری این گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ کند.

یک سیستم دوربین سه‌گانه روی قاب پشتی این گوشی هوشمند تعبیه خواهد شد که دوربین اصلی آن سنسور ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود.

در کنار این سنسور، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز به انجام وظیفه می‌پردازند. انتظار می‌رود در روزهای آینده خبرهای بیشتری در مورد این گوشی هوشمند منتشر شود.

منبع: TheVerge

/*/ . .


بازنشر از : digimag